Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2006
‎Tato k aipatzen du iragarleak berak frogatu behar duela publizitate baztertzailearen izaera zilegia, eta, horretarako, bi ikuspegitatik azaldu du: batetik, esan du zein diren bere lehiakideak merkatuan, eta bestetik, haiekiko duen lehentasuna zertan datzan.
‎Legezkotasunari dagokionez, objektuak legezkoa izan du, jakina; agentzia bat legezkoa ez den edo debekatuta dagoen publizitatea egitera behartzen duen klausula oro deuseztzat joko da, eta, orobat, edukiagatik edo formagatik bortizkeria, arrazakeria, edo giza duintasunaren aurkako jarrerak erakusten, sustatzen edo bultzatzen dituena baztertzekoa izango da. Azkenik, objektuak posible izan behar du (esaterako, ezin da eskatu une horretan ezagutzen ez diren baliabide teknikoak behar dituen publizitatea sartzen). Objektua posible izateaz dihardugularik, ulertu behar da bai publizitateaz beraz, bai agentziak egiteko erabili behar dituen baliabideez ari garela (adibidez, posible da hegazkin batekin publizitate mezu jakin bat zeruan marraztea; edo mezua serigrafiatuta daraman automobil bat alokatzea).
‎PLOk, Publizitatearen Estatutuak ez bezala, ez du tarifen gaineko zehaztasunik ematen, ezta iragarle eta agentziek merezi duten berdintasun tratuaz ere. Hala ere, publizitate zerbitzuen merkatuaren gardentasunerako, hedabideak prest egon behar du publizitate hedapena kontratatu nahi duen edozein hartzeko, eta, bere euskarriak erabiltzeko, baldintza berberak ezarri behar ditu denentzat. Edukiak edo kontratatu beharreko mezuaren adierazpen formalek eragin dezakete hedabideak uko egitea mezuren bat hedatzeri, legez kanpokoa izateagatik edo hedabidearen informazio edo iritzi irizpideekin bat ez egiteagatik.
‎Ondasun immaterial orok bezala, tutoretza juridiko berrindartua behar dute publizitate sorkuntzek, ondasun immaterialen izaera berezia kontuan harturik pertsona kopuru kalkulaezinak jaso baitezake aldi berean. Legediaren parte hartzea eskatzen du horrek, ondasunaren gainean jabegoa ezartzeko sortzaileari babes berezia emateko.
‎Hala ere, aurrekoa ez da nahikoa. JILTBren 10 artikuluari hitzez hitz jarraituz, esan dezakegu egile eskubideak eskaintzen duen babesaz gozatzeko bi baldintza bete behar dituela publizitate obra edo sorkuntza batek: lehenik, ukigai edo ukiezin izatearen kontuaren inguruan, gaur egunekoa dela edo etorkizunekoa dela ere, baliabide edo euskarriren batean hedatu behar da; eta, bigarren, sorkuntzak originala izan behar du.
2012
‎Legezkotasunari dagokionez, objektuak legezkoa izan du, jakina; agentzia bat legezkoa ez den edo debekatuta dagoen publizitatea egitera behartzen duen klausula oro deuseztzat joko da, eta, orobat, edukiagatik edo formagatik bortizkeria, arrazakeria, edo giza duintasunaren aurkako jarrerak erakusten, sustatzen edo bultzatzen dituena baztertzekoa izango da. Azkenik, objektuak posible izan behar du (esaterako, ezin da eskatu une horretan ezagutzen ez diren baliabide teknikoak behar dituen publizitatea sartzen). Objektua posible izateaz dihardugularik, ulertu behar da bai publizitateaz beraz, bai agentziak egiteko erabili behar dituen baliabideez ari garela (adibidez, posible da hegazkin batekin publizitate mezu jakin bat zeruan marraztea; edo mezua serigrafiatuta daraman automobil bat alokatzea).
‎Ondasun immaterial orok bezala, tutoretza juridiko berrindartua behar dute publizitate sorkuntzek, ondasun immaterialen izaera berezia kontuan harturik pertsona kopuru kalkulaezinak jaso baitezake aldi berean. Legediaren parte hartzea eskatzen du horrek, ondasunaren gainean jabegoa ezartzeko sortzaileari babes berezia emateko.
‎PLOk, Publizitatearen Estatutuak ez bezala, ez du tarifen gaineko zehaztasunik ematen, ezta iragarle eta agentziek merezi duten berdintasun tratuaz ere. Hala ere, publizitate zerbitzuen merkatuaren gardentasunerako, hedabideak prest egon behar du publizitate hedapena kontratatu nahi duen edozein hartzeko, eta, bere euskarriak erabiltzeko, baldintza berberak ezarri behar ditu denentzat. Edukiak edo kontratatu beharreko mezuaren adierazpen formalek eragin dezakete hedabideak uko egitea mezuren bat hedatzeri, legez kanpokoa izateagatik edo hedabidearen informazio edo iritzi irizpideekin bat ez egiteagatik.
‎Tato k aipatzen du iragarleak berak frogatu behar duela publizitate baztertzailearen izaera zilegia, eta, horretarako, bi ikuspegitatik azaldu du: batetik, esan du zein diren bere lehiakideak merkatuan, eta bestetik, haiekiko duen lehentasuna zertan datzan.
‎Printzipio hori jasota dago PLOn eta ikus entzunezkoei eta telebistari buruzko berariazko araudian. Zehazki, PLOren 9 artikuluan ezartzen den publizitatearen bereizketa printzipioaren arabera, komunikabideek argi eta garbi bereizi behar dituzte informazioa eta publizitatea, eta iragarkia jartzen duenak argi eta garbi adierazi behar du publizitatea egitea dela bere iragarkien helburua.
‎Hala ere, aurrekoa ez da nahikoa. JILTBren 10 artikuluari hitzez hitz jarraituz, esan dezakegu egile eskubideak eskaintzen duen babesaz gozatzeko bi baldintza bete behar dituela publizitate obra edo sorkuntza batek: lehenik, ukigai edo ukiezin izatearen kontuaren inguruan, gaur egunekoa dela edo etorkizunekoa dela ere, baliabide edo euskarriren batean hedatu behar da; eta, bigarren, sorkuntzak originala izan behar du.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia