Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Eta ez soilik enpresariala. Euskarak marketing apur bat behar du, behar du sinesgarritasuna, behar du modernitate apurtxo bat, behar du presentzia, behar ditu estadioak, behar du laguntza, behar du publikoa, behar du masa kritikoa, behar du audientzia, behar du pazientzia. Euskarak behar du.
2010
‎Euskaldunen arteko %5 edo 10eko batek bakarrik ikusten baldin badu gehiegizkoa eta alferrikakoa euskara gaztelaniarekin parekatzea eskola mailan, portzentaia hori %30etik gora igotzen da erdaldunen artean. (...) Eta desakordio hori ez da puntu honetan baino txikiagoa euskarak erakundeen eremu ofizialean izan behar duen presentziari buruzkoa, hau da, funtzionalgo publikoaren baitan izan behar duen presentziari buruzko puntuan. (Gizarte Azterketarako Lantaldea, 1983:
‎Euskaldunen arteko %5 edo 10eko batek bakarrik ikusten baldin badu gehiegizkoa eta alferrikakoa euskara gaztelaniarekin parekatzea eskola mailan, portzentaia hori %30etik gora igotzen da erdaldunen artean. (...) Eta desakordio hori ez da puntu honetan baino txikiagoa euskarak erakundeen eremu ofizialean izan behar duen presentziari buruzkoa, hau da, funtzionalgo publikoaren baitan izan behar duen presentziari buruzko puntuan. (Gizarte Azterketarako Lantaldea, 1983:
‎Bestalde, Euskadiko CCOOk eta UGTk sindikatuek izan behar duten presentzia nabarmendu dute krisitik nondik irten zehazteko. Biek batera ospatu dute Maiatzaren 1eko jaieguna, Bilbon milaka kiderekin egin duten manifestaldi batean.
‎Biktimek ikasgeletan izan behar duten presentziari buruz (horixe izan da alderdi politikoen artean polemika gehien piztu duena), sufrimendua sozializatzeko, biktimen lekukotza oso baliabide garrantzitsua dela iritzi dio eta gaineratu du ez dela biktimismoa edo gorrotoa helaraztea, baizik eta bizi dugun sufrimendua kontatzea.
2011
‎Hala, batzuek, Euskal Barruti Bakarra, Euskal Unibertsitatearen aldarrikapenaren parte gisa ikusten zuten, eta beste batzuek, berriz, bi eskari diferente gisa. Halaber, Euskal Unibertsitatearen definizioen inguruan ez zegoen bateratasunik, are gutxiago euskarak Euskal Unibertsitate horretan eduki behar zuen presentziaren gainean233.
‎Euskal Unibertsitatearen aldarria alde batera utzita, ikus dezagun zeintzuk ziren unibertsitate publikoan euskarak eduki behar zuen presentziaren inguruan zeuden hiru jarrera nagusiak: lehenak euskarari ez zion aitortzen unibertsitatean tokirik, eta unibertsitatearen zuzendaritzako kide zein irakasle gehienen jarrera zen; bigarren jarrerarentzat, euskara unibertsitatean sartzea ez zen lehentasuna, baina aurreikusten zuen euskara irakasle eskoletan sartzea oinarrizko irakaskuntzarako irakasle euskaldunak formatzeko, baita Euskal Filologia moduko karreraren bat sortzea ere.
2012
‎Bertan aipatuko dituzte presoen egoera, iheslariena, armak uzteko aukera edo bi estatuetan dauden salbuespen legediak. Kritikak ere jaso ditu Foroak, izan dadin euskarak ez zuelako behar duen presentzia ukan, emazte gutxi zirelako hizlarien artean edota agenda kontuengatik, bilkuran presente izan ziren eragileek ezin izan zutelako parte hartu. Baionan izan ziren, bertzeak bertze, presoen kolektiboko ordezkari batzuk eta iheslarien kolektiboa.
2014
‎Duela gutxi, 2014ko maiatzean, urteko txostena argitaratu zuen Behatokiak (Hizkuntza Eskubideen Behatokia) eta ondoren Berria egunkariak txosteneko datuen berri eman zuen. Datuek adierazten dutenez, euskarak ez dauka izan behar lukeen presentzia eta ezkutatuta edo Berrian esaten den bezala" zokoratuta" jarraitzen du, eta euskal hiztunen eskubideak ez dira betetzen. Herritarrak batik bat zerbitzu publikoen jarreragatik kexatzen dira nahiz eta aurreko urtean baino %26 kexu gutxiago bildu den.
‎Edariak, janaria eta abar erosi dira. Azpimarratu behar da, ezarritako epean, denek baieztatu behar dutela presentzia, parte hartzaile kopuruak erabakitzen baitu jaia antolatzea. Jaia antolatzea:
‎Dantzariek errekupera bezate berena den funtzio eta eskubidea, esku sartzearen beharra. Lehenik, herrian behar duten presentzia. Lekuena.
2017
‎Hemen, Euskaltzaindiak dokumentuan aipatuak diren proiektuetan bi mol dez parte hartu nahi du: alde batetik, gizartearen eremu guzietan euskarak behar duen presentziaren axolatuz, bestetik, hizkuntza garapenerako tresna baliagarriak sortzeko indar berezia eginez. Holaxe, Euskaltzaindiak gorago seinalatuak diren ikergaiei buruz bere ikuskapena ekarri nahi luke, nahiz euskararen presentziaz, nahiz hizkuntza horren kalitateaz.
‎batetik jarraipen espezifiko bat eginda, gure kasuan hori elikatuko litzakete Arabako korrespontsalak edo iritzi emaileak lortuta, edo beste batzuetan gai zehatz batzuei jarraipena egiten. Beste aldetik, gai batzuk landu behar ditugunean presentzia gutxiago dutenei espazio gehiago ematen saiatzen gara, emakumeen kasuan esate baterako, edo hain justu gipuzkoa zentrismotik urrutien dauden zonaldeetara joanez. Saiatzen gara, baina onartu behar dugu puntu ahula ere badela.
2018
‎Donostialdea ESIko BAMEen euskara ezagutza %63 eta %92 artekoa da Familia Medikuen Unitatean, eta %46 eta %63 artekoa gainontzeko espezialitateetan. Euren prestakuntzan euskarak izan behar duen presentzia arautu gabea da, eta tutoreen %37 dira euskaldunak. Jasotzen dituzten ikastaroetatik 3 bakarrik dira egin litezkeenak, eta euskara dakiten ikasleen bi herenak bakarrik aukeratzen du ikastaro hauek euskaraz egitea.
‎Beraz, batuan euskalkiek behar luketen presentzia alikuotaz gain, diskutitu liteke ere zuzen maneiatu ote dugun euskararen eta erdaren arteko distantzia linguistikoaren auzia.
2020
‎Kontuan hartuko bagenu umeekin zenbat denbora egoten garen, ez da hainbeste izaten. Sentsazioa dugu egun guztia umeekin gaudela, baina mandatuak egiten, bazkaria jartzen, lanean…Umeekin gaude fisikoki, baina haurrek behar duten presentzia, dedikazio esklusiboa, eurei entzutea, ulertzea, euren erritmoak errespetatzea... horiek denak kalitatearen barruan sartuz gero, filtroak murrizten doaz. Gurasook zalantza handiak izaten ditugu, kantitatea ala kalitatea, zer eman behar diegu?
2021
‎Edonola ere, euren arteko" elkarrekikotasuna" eta biak konbinatzeak dituen onurak nabarmentzen dituzte (op.). dela literatur esperientziak eragindako garapenaz hitz egiteko, komunikatzeko, iritziak trukatzeko edota balorazioak partekatzeko espazioak zabaltzen lagundu behar dute, kalifikazioaz harago, eta, are gehiago, arlo eta hezkuntza ikuspegi horretan. Egindako ikerketa kualitatiboan, ebaluazioak eta kalifikazioak literaturaren didaktikan izan behar duten presentziaz eztabaidagai izan da; horrela, batzuek literatura ez dela ez ebaluatu, ez kalifikatu behar adierazten zuten bitartean, beste zenbait hezkuntza formalean ebaluatzearen alde agertu ziren, akaso, behar ez denean, kalifikatu gabe. Gure ustez, atalean esaten zenari helduz, ikaskuntza prozesu bat abian jartzen denean, hezkuntza formalean zein ez formalean, prozesua esanguratsua izango bada, horrek eragin duen inpaktua baloratzea behar beharrezkoa da, baita prozesua bera ere.
‎bakeak behar duen presentzia.
2022
‎Mikelek (Gorkarekin batera, aitatasunetik ari den elkarrizketatuak) ulertu du erantzunkidetasuna ez dela hori, umeak eta amak etapa bakoitzean behar duten presentzia izatea baizik:
2023
‎Haur literaturaren alde egin du Jakak, adin horretan «dena jaten» dutelako «gose handiz». Letretan dagoen sexu disidentziaz mintzatu da, eta euskarak LGTBI mugimenduan behar duen presentziaz.
‎Bide zapaldua, bide segurua omen. Tresna digitalak ikaste irakaste prozesuaren oinarri bihurtu aurretik, izan behar duten presentzia ondo hausnartu litzateke, beste hainbat baliabiderekin uztartuz.
‎MARIE CHRISTINEK oraingo honetan ere bota dio kulturen arteko zapalkuntza harremanari buruzko teoria: " Sinplea da, euskal kulturak balio du frantses kultura bera baino gehiago dela erakusteko tresna gisa, eta horretarako behar du presentzia ñimiño hori".
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia