Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2023
‎Aurrerago esan bezala, gastua egin behar duen organoaren araberako sailkapena da. Horren ariora, Administrazioaren gastuak ataletan eta horiek organismo autonomo eta zerbitzuetan azpizatitzen dira.
‎lehenik eta behin, lurralde horretako auzitegi eta epaile guztiek aplikatu behar dute lege hori, antolamendu juridikoaren beste osagai bat izanik; bigarrenik, lege hori, antolamendu juridikoan sartutakoan, kontuan hartu behar da edozein xedapenen interpretazioa egiterakoan. ...una garrantzi handikoa dira Euskadiko Ekonomia Itunari eta Nafarroako Ekonomia Hitzarmenari begira, arau horietan tributuak banatzeko lotuneak ezartzen direlako, baita autonomia erkidegoko erakunde eskudunek esparru honetan emaniko arauak ere, arauok alega daitezkeelako eta bete beharrekoak direlako Estatuko administrazio organoentzat berrikuspen prozeduretan edota arauok interpretatu eta aplikatu behar dituzten organo jurisdikzionalentzat, horien lurralde eskumena gorabehera.
‎Ustezko subjektu erantzuleak arau hausteen aktari alegazioak egiten dizkionean, eta alegazio horietan probak daudenean, ikuskatze jardunaren objektu izan diren harreman juridikoen lan izaera bertan behera utz dezaketenak, espedientea gauzatu behar duen organoak proposa dezake ofiziozko demanda jartzea jurisdikzio sozialean; demanda hori jarriz gero, prozedura etengo da, eta hala jakinaraziko zaio interesdunari. Behin epai irmoa emanda, espedientearekin jarraituko da, baldin eta epaian emandako epaitzak hala ahalbidetu badu; aurkako kasuan, berriz, espedientea artxibatuko da.
‎Finantza zaintzaren kontzeptua garatu ostean, kapitulu honetan bi arazo bereiztu ditut: alde batetik, finantza zaintza egikaritu behar duen organoa zehaztea; eta bestetik, finantza zaintzaren arauketa zehaztea. Finantza zaintzaren araubidea
‎Finantza zaintzako organo eskudunen esku hartzeaz gain, TAOLren toki erakundeen ebazpen eta akordioak aurkaratzeko sistema ere aplikatu egiten da. ...n kontrolekin alderatuta (hirigintzako planeamenduaren behin betiko onespenekin gertatzen den bezala) finantza zaintzaren kontrol teknikek ez dutela finantza jardueraren behin betiko ebazpenik ematen Toki erakundeek finantza zaintzaren mendeko jarduerak gauzatzeko behin betiko erabakiak hartzen dituzte, horien gaineko erantzukizuna hartuz. laugarrena.— Finantza zaintzako eginkizunak egikaritu behar dituen organoa batzuetan Estatua da eta beste batzuetan autonomia erkidegoa da. Adibidez, aurrekontu egonkortasunaren politiken inguruan ematen diren kontrolak Estatuak gauzatuko ditu, baina ondarea eskualdatzean aurretiazko baimena autonomia erkidegoak eman behar du.
‎EAEren kasuan, ordea, zein izango da finantza zaintzaren kontrol teknikak egikaritu behar dituen organo eskuduna. EAEk edo lurralde historikoak?
‎Lege kontrola kontu edo informazioarekin ematen da eta horretarako espedientea bere osotasunean izan behar dugu ebazpena barne. Aurretiazko baimena ebazpena baino lehen eman behar du organo kontrolatzaileak (autonomia erkidegoak). Toki administrazioak autonomia erkidegoaren administrazioari eskualdaketaren baimena eskatu behar dio ez bakarrik eskuratzailea esleitu aurretik, eskualdaketarako espedientea onetsi aurretik ere bai.
‎2002 urtera arte tributu eta prezio publikoen ezarpen eta xedatzearen inguruko finantza zaintza jasotzen zen eta orain objektu hori zabaldu egin da. Orain finantza zaintza emango da Estatuak finantza zaintzako ahalmenak gauzatzen dituen esparru osoan, hau da, Estatuak finantza zaintzako ahalmenak egikaritzeko beharra duen esparru guztiari hedatu zaio. 2002ko Ekonomia Itunak ez du zehazten nor den finantza zaintzako ahalmenak egikaritu behar dituen organoa. Lehen berariaz aipatzen zituen lurralde historikoak eta orain Euskadiko erakunde eskudunak aipatzen ditu.
‎Baina, gai edo administrazio jarduera horietan esku hartzeaz gain, finantza zaintzako funtzioak egikaritu behar dituen organo eskudunak ere kontu hartzaileek egiten duten barneko kontrol prozeduran lan egin behar du. TOLTBren 218 artikuluaren arabera, toki erakundeko presidenteak eragozpenei buruzko desadostasunak ebazteko txostenak bidaliko zaizkio finantza zaintza esleituta duen Administrazioaren arloko kontrol organo eskudunari.
‎Zor publikoan gauzatzen den kontrol teknika legezkotasun kontrola da. Finantza zaintzaren kontrol teknika erabili behar duen organo eskudunak TOLTBren 53.2.451 eta 53.6 artikuluek zehazten dituzten betekizunak betetzen diren ala ez kontrolatu behar du. Horien bitartez, zorpetzeko eskatu beharreko kreditua antolamendu juridikoari egokitzen zaion ala ez adierazi behar da.
‎Epai horretan, behin baino gehiagotan aipatu dugunez, honakoa aitortzen da: erakunde publikoen ondarea, ondare horren administratzaile direnen egintzetatik babesteko asmoarekin, Administrazio publikoek dituzten ondasunak xedatzeko ahalmena mugatzeko aukera dauka finantza zaintza egikaritu behar duen organoak, aukera kontrol batekin ere. Ondarearen babeserako printzipioa EKren 132 artikuluan bertan aipatzen da eta, horren arabera, kontrol horiek baimenduta daude, beti ere ondarea babesteko proportzionaltasunaz erabiltzen badira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia