Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2001
‎Hidratazioa, babesa eta nutrizioa dira larruazalak hotzaren eta tenperatura aldaketa bortitzen eraginari aurre egiteko behar dituen oinarrizko zainketak.
‎" Ohitura txar" horren ondorioz, otordu nagusietan ez dira hartzen haurrak hazteko eta osasuntsu egoteko behar dituen oinarrizko elikagaiak.
2002
‎Autokontrola Komunikazio Komertzialaren autoerregulaziorako elkartea da, Espainiako sektorearen %70 osatzen duten publizitate enpresa ugarik osatua. Elkarte horrek jokabide kode bat du, eta, kode horretan, elkartekideek izan behar dituzten oinarrizko ildoak ezartzen dira, arazoak saihesteko eta legea ez urratzeko eta sentsibilitateak ez zauritzeko. Horrela, publizistek berek legez kanpoko, indarkeriazko edo laidoztazko portaerak ez eragiteko konpromisoa hartzen dute.
‎Mugikorren operadoreek ia 4.000 antena gehiago behar dituzte oinarrizko zerbitzuak bermatzeko
2003
‎Posta elektronikoa darabilenak marmolean zizelkatu behar dituen oinarrizko arauak laburbiltzeko, hiru hauek aipatuko genituzke: letra larridun testurik ez idaztea (OIHUKA JARDUTEA bailitzateke hori), megabyte batetik gorako artxibo astunak ez eranstea (jasotzaileak arazorik gabe onartzen dituela seguru ez badakigu) eta, azkenik, spam (eskatu gabeko mezu komertzialak) eta kate mezuak ez igortzea.
‎Fase honetako arrisku nagusia da haragia eta beste lehengai batzuk mikrobioz kutsatzea edo horietan dagoen mikrobio flora ugaltzea. Fase honetako urrezko araua ‘garbi, azkar eta hotz egin’ da, eta haragi industriako lana gidatu behar duten oinarrizko printzipioak biltzen ditu. Lehengaiak desizoztu behar badira, arreta berezia jarri behar zaie prozesuan erabilitako tenperaturari eta denborari.
2006
‎PCa prest jartzea beharrezkoa da. Segurtasun neurriak Windowseko edozein erabiltzailek kontuan izan behar ditu oinarrizko lau zeregin hauek segurtasuna hobetzeko: Etengabe eguneratu:
2007
‎Ikasleen oinarrizko zortzi gaitasunetako bat “Gaitasun soziala eta herritartasuna” da. Lehen Hezkuntzako eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako gutxieneko irakaskuntzak ezartzen dituzten hurrengo Errege Dekretuetan, “Gizarte eta Hiritar Gaitasuna” sartu da ikasleek eskuratu behar dituzten oinarrizko zortzi gaitasunetako bat bezala, eta Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza irakasgaia sartu da etapa horietako derrigorrezko irakasgaietan. Honela egituratu da:
2008
‎Lehen Hezkuntzako 5 mailatik Batxilergoko 2 mailara, 200 ikasle inguru joaten dira urtero ikastetxe horrek antolatzen dituen berreskuratze ikastaroetara. Lan planak eskolak eta ikasketa saio gidatuak konbinatzen ditu, eta arreta berezia jartzen du gainditu gabeko irakasgaien oinarrizko helburuak errepasatzeko, horietan sakonduz, ikasleak ikasketa oinarri sendo bat sortzeko bereganatu behar dituen oinarrizko kontzeptuak aurkitu arte. Bestalde, lanerako eta ikasteko ohitura sustatu nahi duen ikastaro honetan, arreta berezia jartzen da ikaslearen baldintza psikologiko eta gogoetan, akatsak zuzentzeko eta helburuak zehazteko.
‎“WWFk uste du gatazkaren ondorioz lekualdatutako pertsonen eta gorilen premiak elkarri lotuta daudela ezinbestean. Gure erakundeak jendea babesleku eta sukaldaritzarako behar dituzten oinarrizko baliabideez hornitzeaz gain, Virungako basoak babestea lortzen da, zuraren eta ikatz begetalaren legez kanpoko mozketak kalte egiten baitie” esan zuen Susan Lieberman doktoreak, WWFko Espezie Programaren zuzendariak. “Hurbil bizi diren komunitateen bizitza normala berehala berrezartzea espero dugu, gune babestuari eta gorilei mesede eginez”, gaineratu zuen.
2009
‎Liburutegietarako ideiak Jarduerak eta proiektuak batez ere ikasleentzat izan behar dira, baina baita guraso eta irakasleentzat ere. Bildumak eta haien antolaketa hobetzea eta eguneratzea edo liburutegi lana errazteko informazio teknologiak sartzea dira edozein eskola liburutegik eskola komunitaterako tresna erabilgarri bihurtzeko egin behar dituen oinarrizko jardueretako batzuk. Garrantzitsua da, halaber, gurasoei eta irakasleei zuzendutako jarduerak eta proiektuak bere planean sartzea, belaunaldi berrietan irakurzaletasuna zuzenean eta erakargarritasunez sustatzeko.
‎Hala ere, ez dira eraginkorrak. Erabiltzaileak transakziozko beste kontu elkartu bat izan behar du oinarrizko banku eragiketak egiteko, hala nola ordainagiriak edo nominak helbideratzea eta transakzioak egitea. Gordailu gorakorrak Gordailu gorakorrak ere ohikoak dira entitateetan.
2010
‎Jostailuak aldizka aztertzeko proposatu die Europako Erkidegoak gurasoei Erosketatik haratago doaz gomendioak. Halaber, joko baten segurtasuna bermatzeko helduek kontuan hartu behar dituzten oinarrizko xehetasunak finkatzen dira. Garrantzitsuenetariko bat kontserbazioari dagokio.
‎Kontzeptu horiek asimilatu ondoren, nahikoa da haiek erabiltzea zenbakiak arakatzeko, aukera guztiak ikuskatzeko eta zutabearen ohiko metodoaz besteko kalkulu metodoak erabiltzeko, zeina idatzizko eragiketak egiten direnean erabiltzen baita. Aplikazioa eskolan Curriculum ofizialek ezartzen duten bezala, kalkulu mentaleko estrategia pertsonalak garatzea eta aplikatzea da Lehen eta Bigarren Hezkuntzako ikasleek eskuratu behar duten oinarrizko gaitasunetako bat. Funtsezkoa da ikasleek ulertzea zenbakiekin lan egiteko modu desberdinak daudela eta kalkulu bakoitzerako egokiena aukeratu besterik ez dutela egin behar.
2011
‎Horretarako, komeni da zenbait jarraibideri jarraitzea, hala nola bi orriak ez gainditzea, erabilitako letra mota zaintzea edo lanpostu bakoitzerako puntu garrantzitsuetan arreta jartzea, eskaintza bakoitzerako curriculum espezifiko bat egitea komeni baita. Curriculum orok izan behar duen oinarrizko egitura eta falta behar ez diren datu garrantzitsuenak hauek dira: Irudia:
2012
‎Ikaslea “zehaztasunez eta eraginkortasunez adierazteko gai den gizabanako gisa erabat garatu” nahi da. Horretarako, 40.000 ahots eta lokuzio baino gehiago ditu, “bigarren hezkuntzako eta batxilergoko ikasle batek bere lanean erabili behar duen oinarrizko hiztegia jasotzeko hautatuak”.
‎Energia behar duten oinarrizko zerbitzuak mantentzea, hala nola berokuntza, gero eta etxe gutxiagoren eskura dago Espainian. Pobrezia energetikoak 5,3 milioi espainiarri eragin zien 2010ean, eta datozen urteetan gehiago izango dira neurririk hartzen ez bada, Ingurumen Zientzien Elkartearen (ACA) azterlan baten arabera.
‎Baina nola idatzi gutun hau? Jarraian, motibazio gutun batek jaso behar duen oinarrizko informazioa, idatzi beharreko estiloa eta entregatu behar diren kasu ohikoenak nabarmentzen dira.
‎Irudia: Dan Jaeger Vendrusco Motibazio gutun batek jaso behar duen oinarrizko informazioa Motibazio gutuna erabakigarria izan daiteke. Unibertsitate batean plaza lortzeko, master batean sartzeko edo beka batez baliatzeko gakoak izan daitezke edukiak eta horiek adierazteko modua.
2021
‎Ereduzko gida bat da, eta modulatu egin behar dugu, adingabeko guztiek ez baitituzte adin bereko gaitasun berberak. Jakin behar dugun oinarrizko elementua da garrantzitsua dela haurrak modu autonomo eta independentean egitea jarduerak, horrek autoestimua eta segurtasuna indartuko baititu hurrengo garapen etapetarako. Irudia:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia