Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2007
‎Sinetsita gaude, beti ere, egun arazo nagusia —bai orokorrean bai gurean— ez dela hainbeste informazio falta baizik eta informazio pila iragazteko irizpide falta; horregatik, garrantzitsua iruditu zaigu hitzez eta egitez gure pentsatzeko gaitasunari tarte bat egitea. Kontua da, azken batean, aurrera egiteko —baita euskararen auzian ere— jakin egin behar dugula nondik gatozen eta, batez ere, nora joan nahi dugun, nora joan behar dugun eta nora joan ahal dugun. Galdera horien ingurukoa izan da, gehiago edo gutxiago asmatuz, idazlan honetan aztertu nahi izan duguna.
2008
‎Adibide polita da Atlantikoa hegazkinez eta bakarrik zeharkatu zuen lehen pilotuarena, Charles Lindbergena, 1927koa. Hegaldia egiteko jakin behar zuen nondik joan. Mercatorren proiekzioa interesatzen zitzaion norabideari eusteko.
2009
‎Berrogeita hiru urterekin heldutasuna iristen ari bazait, jai daukat, ez duzu uste…? Edonola ere, ipuingileak eta nobelagileak, biek jakin behar dute nondik moztu: printzipio hori genero guztiei egokitzen zaiola pentsatzen dut.
‎Etorkizunak ere jakin behar du nondik datorren.
‎Euskararen indarberritzeari hezkuntzak egin dion ekarpena perspektiba luze zabalean aztertu behar dugu beti. Gogoan izan behar dugu nondik gatozen, baldin eta egindakoaren tamainaz egiazki jabetuko bagara. Frankismoa amaitu aurretik, euskarak ez zuen lekurik izan hezkuntza sistema publikoan.
2011
‎Baina hau gure kultura da, eta ezagutu ondoren ulertu egin behar da. Transmisio hori moztu egin da eta berpiztu behar dugu nondik gatozen ezagutzeko eta, bidenabar, hizkuntzarekiko motibazioa elikatzeko.
‎Transmisio hori moztu egin da eta berpiztu behar dugu nondik gatozen ezagutzeko eta, bidenabar, hizkuntzarekiko motibazioa elikatzeko.
‎Sarrerak murrizten diren heinean, erantzun egin behar da horren aurrean eta ez da logikoa, alde horretatik, gastua handitzea. Baina, doiketa neurriak inportanteak badira ere, begiratu behar dugu nondik gatozen. Zorpetuegi dagoen jendartea dugu eta, horren ondorioz, gehiegi kontsumitzen eta inbertitzen ari ginen.
2012
‎Abertzale sentitzen garenok argi eta garbi eduki behar dugu nondik gatozen, zer izan ginen (Europako nazio libre eta subirano bat), zer egin ziguten eta egun nola gauden. Beraz, independentzia geure herriak eta euskarak bizirik irauteko duen bide bakarra da.
2015
‎Etxekoek baitute etxea biziarazten, garai bateko baserrietako eta herri ttikietako bizimoduak kondatzea garrantzizkoa da gaurko eta biharko jendearen jakitatearentzat. Hots, gaur bizi dugunarekin alderatzeko jakin behar dugu nundik heldu giren. sortetxetik urruntxago joan behar ukan zutenek dute menturaz etxearen ganako lotura hori hobekienik sendiarazten.
2017
‎Soinuak hilkutxa zahar eta pipiatu batetik aterea dirudi. Laiak segundo batzuk behar ditu nondik datorren jabetzeko. Bi egun ere ez dira Aritzek dei seinalea aldatu zionetik bere mugikorrari.
2019
‎Gure kabuz jakin behar dugu nondik datorren jokabide hori errotik moztu dezagun eta berriz ez diezaguten hori deitu.
2021
‎Dakienak badaki nora doan jakiteko behar duela nondik datorren jakin.
‎Lasaigarri bakarra dauka: ...o aldaketak gertatzen ari diren (Zubizarreta); Orduan heriotza zen zu protagonista bihurtzea eta jendeak zutaz gauza txarrik ezin esatea (Urrutikoetxea); Zorigaitz osoa eta perfektua, ordea, ez da besterik, Jainkoa ezin ikustea, ezin maitatzea eta ezin gozatzea baizik, sentsuen betiko gaztigua pairatuz beste gaitz mota guztiekin (Azpilkueta eta Xarriton); Askotan gertatzen zitzaion zerbait kontatu beharra zuenean nondik hasi ezin asmatzea (Saizarbitoria).
‎A.Z.: Argi utzi behar dugu nondik datorren operazio hau: EAJk kozinatu du, zipaioek ekin dute, eta auzitegiak epaitu gaitu.
2022
‎Suizidioan fokuratutako psikoterapia. Lehengo eta behin ulertu behar dugu nondik datorren suizidio ahalegina. Ez gara galtzen atzeko begirada bat eginez, jakiteko ea txikitan zelako bizitza izan zuten.
‎Saizarbitoriaren hitzetan, «hazkuntza» egon da 68tik gaur egunera arte, eta hastapen berri baten aurrean ikusten du euskalgintza. «Ez dut esango hazkuntza mekanikoa egon denik, baina erraza izan da alde batetik, argi zegoelako zer egin behar zen, eta hemendik aurrera, berriro ere, uste dut ongi pentsatu behar dugula nondik jo».
‎Aktibismoan aritzen direnen artean badago kezka aitortza egiteko aurretik egondakoei. Jakin behar dugu nondik gatozen, eta zer lan eta aldarrikapen egin dituzten gure aurrekoek. Albinak sentiberatasun hori duela sumatu dugu, kontu hori zaintzen duelako.
‎Bestalde, argi izan behar dugu nondik begiratzen ari garen hezkuntza arloko fenomeno bat historikoki aztertzen ari garenean (adb. alfabetatzeak ilustratzen gaitu ala akulturatzen?). Ildo horretan, HHren diskurtsoa eta haren irakaskuntza deseraiki, desmitologizatu eta dekolonizatzeko beharra defendatzen dugu (Ramallo, 2018).
2023
‎geltoki; gelditzeko beharra. Hausnartu behar dugu nondik gatozen, nora goazen jakiteko; hori da Geltokia; abiapuntu bat da, baina iritsiera bat ere bai.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia