Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2019
‎Hori dela eta, atal honetan, bi korronte horien ezaugarriak eta testuingurua zehaztuko ditugu, idazlearen obra hobeki ulertzeko xedez. Horretarako ezinbestean, Europari begira jarri behar dugu lehenik. Izan ere, aurretik esan bezala, idazle donostiarraren literaturako lehenengo fasetik bigarrenera, esperimentaziotik errealismora, alegia, jauzi handia dago eta ondorengo lerroetan, aurretik aipatu dugun guztia kontuan izanik, bi fase horiek ondo ulertzea izanen dugu helburu.
2021
‎" Beste bide batzuk jorratzea" eskatzen du IEE1 ek, eta, horrela, gazteei literatura ez dela liburuetako orrialdetan soilik agertzen dena irakastea, baina, dioenez, hori helduak, irakasleak, sihetsi behar du lehenik, eta irakas jarduna ardatz horietatik ere eraiki. Izan ere, galdetutako ikasleek ere horren jabe direla adierazten dute, eta horixe bera eskatzen dute:
‎" Ikaslea motibatuta egoteko irakasleak egon behar du lehenik. Gustatu behar zaio irakasten duen hori, eta zaletasun horretara iristeko literatura kontsumitu behar da, corpusa menperatu, liburu egokiak aukeratzeko eta gerora gelan nola landu jakiteko.
‎" Disfrutatzeko, mundua ezagutzeko eta esperientzia literarioak norbere bizipenekin lotzeko balio luke literaturaren irakaskuntzak. Literaturak eta honek biziarazten zaituen esperientziak asebete egin behar zaitu lehenik eta behin, eta ondoren etorriko da heziketa literarioa. Hots, esateko moduak, errealitatea eta gizartea ulertzeko eta interpretatzeko moduak, etab.". Eta, horretarako, didaktismotik urruntzea garrantzitsutzat jotzen du GE4 k:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia