2005
|
|
Honen inguruan azaldu
|
behar
dugun lehen ideiak, Humboldtek behin eta berriz aipatzen duenak, hizkuntz fenomenoaren eskutik datorren" situazioen aniztasunarekin" eta honek gizabanakoaren formaziorako duen esanahiarekin du zerikusia. Baldin eta onartzen badugu hizkuntzak orokorrean edo, hobe, hizkuntza partikular bakoitzak gizakiaren eta munduaren arteko bitartekari lana egiten duela, orduan onartu egin dugu ere hizkuntz gertakariek egoera ezberdinen aurrean jartzen dutela pertsona behin eta berriz.
|
2006
|
|
Mizenismoaren kronologiari buruz egin
|
behar
dugu lehen oharra, aldaketa handiak egon baitira, batez ere horren amaieraren dataren inguruan.
|
2010
|
|
Bestelako da Alfontso Castrokoaren definizioa, hark esaten duenean legea dela herria ordezkatzen duenaren borondate zuzena, ahoz nahiz idatziz aldarrikatua, mendekoek hari men egitera behartzeko. Bi zehaztapen horiek barruratzen dituzte nork egin eta horien iritziak; hori, bistan da, baztertu beharra dago, ahal den neurrian, zehaztapen batek izan
|
behar
duelako lehen printzipioaren modukoa, ondorengo guztien oinarri erkidea. Bestalde, bigarren zehaztapen horrek barruratzen ditu ikuspegi batzuk, hain zuzen ere, premiazko ez direnak edo azalpen zabalagoa luketenak, hala nola, zer den borondate zuzena, hori, zinez, ez zuzena izan daitekeenean.
|
2014
|
|
Gortesaua, bufoia eta erregearen musikaren superintendentea zen; 1672an Luis XlV.ak pribilegio bat eman zion: Musikaren Errege Akademiaren zuzendaritza eskaintzeaz gain, operaren esplotazioaren monopolioa; konpainiak erregearen aurrean antzeztu
|
behar
zuen lehenik, baina espektakulu publikoetarako eta ordainduetarako ere kontrata zitekeen. Lullyk ahalik eta gehien baliatu zuen pribilegioa eta Frantzian antzeztutako konposizio lirikoen esklusibotasuna izan zuen.
|
2017
|
|
Ohar horiek, funtsezko aldaketarik egin gabe, bere baitarakoaren eta Bestearentzakoaren oinarrizko erlazioari aplika dakizkioke. Baldin eta Besterik badago orokorrean, orduan nik izan
|
behar
dut lehenik eta behin Bestea ez den hori, eta nigan neronek operatzen dudan ezeztapen horretan bertan, ni izate bihurtzen naiz eta Bestea Beste gisa sortzen da. Nire izatea eratzen duen ezeztapen horrek eta, Hegelek dioenez, Bestearen aurrean Bera bezala agerrarazten nauenak,' Ni neu' bezala eratzen nau ipseitate ez tetikoaren eremuan.
|
|
Sartrek dioenez, ontologiak ezin du preskripzio moralik, konduktazko araurik edota jarraibiderik eman, baina agerian uzten du, haatik, Izatearen etika baten abiapuntua. Giza izatearen etikak" bere ardurak hartu behar ditu situazioan existitzen den giza errealitate baten argitan", 69 eta giza errealitatea bere izatea fundatzeko proiektutzat jo
|
behar
du lehenik. Horrek eskatzen du izate fundatu gabea zeharkatzen duen ezereza ez ulertzea gabezia pasibo bat bezala, baizik eta ‘akuilu’ modura, non eta askatasuna bera den abiaburu eta jomuga.70
|