Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2013
‎Kaliforniak izan zuen lehen kodea izan zen, eta lurralde hura kolonizatzeko ezinbesteko tresna. Bertan, besteak beste, misiolariek indioei eman beharreko tratua zehazten zen, hots, fraideek" gurasoek umeak maitatzen eta hezten dituzten bezala" tratatu behar zituztela langiletzat hartutako indioak.119
2014
‎Egoera berriak itxuraldatu du, berriz, politikarien eta enpresarien arteko harremana —orain politikariak oligarkia ekonomiko eta lobby ezberdinen mendeko bihurtu dira—; baina ez hori bakarrik, enpresek behar duten langile motaren ezaugarriak ere zeharo aldatu baitira. Estatuak, Modernitatean gertatu bezala, enpresek behar duten langile mota jakin hori modelatzeko ahalegina egingo du.
‎Egoera berriak itxuraldatu du, berriz, politikarien eta enpresarien arteko harremana —orain politikariak oligarkia ekonomiko eta lobby ezberdinen mendeko bihurtu dira—; baina ez hori bakarrik, enpresek behar duten langile motaren ezaugarriak ere zeharo aldatu baitira. Estatuak, Modernitatean gertatu bezala, enpresek behar duten langile mota jakin hori modelatzeko ahalegina egingo du.
2015
‎Baina presidente zaharrak ez zion mozioari babesik eman, eta, bere ahots sakon eta hizkera astitsuz egindako mintzaldi laburrean, garbitu zuen behin betirako auzia: Kongresua ezin da inondik ere atzeratu, ELAk lehenbailehen hartu behar baitu langileen artean dagokion lekua, eta egiteko horretarako gazte hauengan dut jarria uste osoa.62 Txaloen eztandak ia leherrarazi zuen; une zirraragarri hark betirako sendotu zuen presidente zaharraren eta sindikalista gazteen arteko kidetasun eta nahitasunezko lotura. Kongresuak aurrera egin zezakeen.
2017
‎Hau da, gaitasunetan oinarrituriko heziketa ideologia neoliberalak diseinatua da, beti ere pedagogia kontuan hartu gabe, noski. Orain arte defendatu izan dugun bezala, estrategia honen bitartez, heziketa enpresa munduak behar dituen langileak ekoizteko bitartekoa baino ez da, hots, kexu ez den langile mantso eta despolitizatuak, lanpostu txarto ordaindu eta prekarioak erraz onartu ditzaketen gizabanakoak. Jada ez da modernitateko langile espezializaturik behar, egoera berrietara erraz moldatzeko gai dena baizik.
2018
‎Falta izan zaigula, behin edo behin, nazio ikuspegia klase ikuspegiaren gainetik ezartzeko abilezia. XX mendeko poeta handiaren arabera, Euskal Herriko klase dirudunak beregain hartu beharra zuen langile klasearen euskarazko alfabetatzea (gogoratu behar da honela jokatu zutela Finlandiako agintariek, XIX mendean). Horren ordez, bere alabei ukatu egin zitzaien euskaraz ikasteko aukera, eta Eako kaleetan irri egiten zieten haien aita gorria zelako.
2021
‎Lider onak, Ken Robinsonek adierazi bezala, autonomoa izateaz gain, esperientzia nahikoa eta sormena eduki behar du. Batetik, liderrak etorkizunari begira egon behar du beti, helburuak eta horiek erdiesteko bide berriak pentsatzen eta hausnartzen, beti ikuspegi etiko eta pedagogiko batetik; komunitate eskolarra zuzendu behar duen heinean, behar duten langileak motibatzeko gaitasuna eduki luke, bidea galdu dutenak zuzentzeko gaitasuna bezala; bestetik, ideia edo teoriak berez nahikoak ez direnez, lider onak gestore ona ere izan luke, ideia horiek lortzeko edo gauzatzeko beharrezkoak diren bitartekoak lortu ahal izateko. Diezek ere, zentzu bertsuan, dio egungo eskolek lider eta gestore apartak diren zuzendariak behar dituztela, Leena Liusvaara finlandiarrak" ongizate pedagogikoa" deitzen duena gerta dadin; hots, zuzendariak baldintza guztiak zaindu behar ditu irakasleak beren lanean zentra daitezen eta modurik hoberenean burutu dezaten; bestela esanda, irakasleei behar beste denbora, autoritate, ezagutza eta errekurtso eskaintzea ume bakoitza behar bezala lagundu ahal izateko.
‎Ekonomiari dagokionez, oraindik indarrean dagoen bide zaharra Weberek salatu zuen horretatik pasatzen da, hots, eskolak zein unibertsitateak lan munduaren menpe jarraitu beharretik, lanmunduan arrakasta izateko izan baitira diseinatuak; hau da, sistema ekonomikoak bere horretan jarrai dezan. Bestela esanda, oraindik ere, heziketa sistemaren arrazoi nagusietariko bat sistemak behar duen langile mota jakin bat ekoiztea da. Alabaina, etorkizunean ez omen da behar izango Modernitatean behar zen langile mota.
‎Horrekin ez dut esan nahi eskolak beti berdin jarraitu behar duenik, lelokeria baita, eskolak egokitzeko behar beste malgutasun eta bizkortasun behar baititu, noski. Haatik, eztabaidaezina den egia horren atzean egoerak behar duen langile mota jakin bat ekoizteko nahia ezkutatzen da, esan bezala, Ordenari eta Sistemari jarraipena emateko aldaketen aurrean. Kontrara, inspirazio ilustratuari jarraiki, eskolak moldatzen jakin luke beti eguneraturik egoteko, bidean topatzen dituen erronkei behar bezala aurre egin ahal izateko eta egoera berrietara modu arrakastatsuan moldatzeko gai diren gizabanakoak produzitzeko; hots, unean uneko egoeran askatasunez eta autonomiaz jardun ahal izateko eta, beharrezkoa denean, kritikoa izan eta aldaketak aldarrikatzeko eta gauzatzen saiatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia