2002
|
|
3.4 Testu generoak eta ikasleak garatu
|
behar
dituen konpetentziak
|
|
3) Ikasleari dagokionez, hauek aztertuko ditugu: ikaslearen ikuspegi dinamikoa, ikasle autonomoa, ikasleen aniztasunari erantzun beharra, testu generoak eta ikasleak garatu
|
behar
dituen konpetentziak, eta ikasleak erabiltzendituen estrategiak.
|
2006
|
|
Azkenik, eta orain arteko guztia kontuan izanik, esan daiteke zailtasunakdituzten haur adoptatu hauen gurasoek erronka zailei egin behar dietela aurre, etaondorioz, haur hauek hezteko
|
behar
dituzten konpetentzia eta gaitasun parentalak, seguru asko espero direnak baino harago doazela. Hori dela eta, eta autore askokadierazi duten moduan (Barth, 2002; Fernandez Molina, 2002; Forbes etaDziegielewski, 2003; Moliner eta Gil, 2002; Reilly eta Platz, 2004), azpimarratubehar da familia hauek adopzio osteko orientazio eta babes zerbitzu bat izatearenbeharra.
|
2015
|
|
Egitate honetatik urrun, hezkuntza aldaketa sakona gauzatzeko, irakasleriaren garapen programek hezkuntzajardunean engaiamendu akademikoak betetzen dituen maila ezberdinak aintzat hartu behardituztela azpimarratzen dutenak ere badaude. Garapen eredu konprensiboaren izendapenean, (Wilkerson eta Irby, 1998) irakasleek indibidualki
|
behar
dituzten konpetentziak baina, aldiberean, goi mailako instituzioa biltzen duen globaltasunaren ikuspegi hau j asotzen dute.
|
|
– Jaialdien industrian lan egiten duten profesionalek
|
behar
dituzten konpetentzia berriak ezagutzea.Gaur egungo eta etorkizuneko erronkak kontuan hartuz.
|
|
Alabaina, lurralde osoan euskal irakaskuntzaren eskaintza falta izateaz gain, funtsezko ahuleziak pairatzen ditu oraino bost alor hauetan: ikasleek baxoraino eta zikloka erdietsi
|
behar
dituzten konpetentziak, jakitateak eta kultura helburuak helburu horietara heltzeko programak, sail orokorrean eta lanbide heziketan ziklo bakoitzaren bukaerako ebaluazio eta zertifikazio moldeak helburuen eta edukien araberako ikastresnak irakasleen oinarrizko formakuntza eta formakuntza jarraikia, irakaskuntza ahal bezain kausitua izateko xedearekin. Kolegioko erreforma berriaren testuek agerian eman dute lege gerizarik gabe, herri hizkuntzen irakaskuntza desager litekeela denbora guti barne.
|
2017
|
|
Kantitatearekin batera, kalitatea ere bermatu behar da hainbat arlotan: hizkuntza mailari dagokionez, ebaluazio eta zertifikazio moldeak definitu behar dira agiri eta diplometan (euskaraz ikasia euskaraz ebaluatzea, euskara LV1 batxilergoan...); ikasleek batxilergoraino eta zikloka erdietsi
|
behar
dituzten konpetentziak, jakitateak eta hel buru horietara heltzeko programak finkatu behar dira; beharren araberako ikastresnak gai eta maila guzietan hornitu behar dira; irakasleen oinarrizko formakuntza eta formakuntza jarraikia plantan eman behar dira, euskal irakaskuntzaren berezitasunak kontuan hartuz; Hego Euskal Herriko erakundeekiko loturak suspertu behar dira......
|
2020
|
|
Pertsona Kooperatiboaren definizioa eta ezaugarritzea kontuan hartuta eraiki da profilaren neurketarako eskala. Errebisio berri batekin indartu eta sakondu egiten da Pertsona Kooperatiboak garatu
|
behar
dituen konpetentzia, gaitasun, balio eta jarrerak aztertzen dituzten teorietan. Esate baterako, kontuan hartzen dira Schwartzen oinarrizko giza balioen teoria, jarreren teoria, gaitasunen teoria edota gizarte balioaren orientazioaren teoria (Social Value Orientation).
|
|
Zehaztu (eta batu) egin dira xxi. menderako pertsonek bizitzarako, lanerako eta ikasteko beharrezko profilak. Nazioartean adostasuna dago egungo munduaren erronkei erantzuteko pertsonek
|
behar
dituzten konpetentziekin; horien artean garrantzia hartu du kooperazioaren aldagaiak, besteak beste, hurrengo hauekin batera: arazoen ebazpena, pentsamendu kritikoa, komunikazioa eta sormena.
|
2023
|
|
Konpetentzien araberako ikaskuntzaren markoan, ebaluazioak ikasteko aukera bat eman behar du. Horrela, ebaluazio prozesuak ikasleentzat baliagarria izan
|
behar
du konpetentzien garapen mailan kontzientzia hartzeko (Cano, 2008).
|
|
Izan ere, ikasleak konpetentziak garatuko ditu curriculum guztian zehar eta konpetentzia horiek baliagarriak izango zaizkio etorkizuneko lanbidean. Honenbestez, unibertsitateek bere gain hartu ditu ikasleek enplegagarritasuna errazteko
|
behar
dituzten konpetentziak eskuratzeko ikasketa planak diseinatzea eta martxan jartzea (Garci' a eta Perez, 2008). Diziplinak edo titulazioak berak egingo du lanbide profilera lehenengo hurbilpena, beharrezkoak diren konpetentziak identifikatuz eta hezkuntza planetan horien garapena sustatuz.
|
|
Honenbestez, garai hartan GHEE eraikitzeak aukera eman zuen unibertsitateek erreforma prozesu bati ekin diezaioten, bizi behar izan dugun gizarte errealitate berrira, hau da, jakintzaren gizartera (knowledge society) egokitu ahal izateko. Ikuspegi honetan, defendatzen den hezkuntza eredua ikasleen konpetentzien garapenean oinarritzen da, eta, beraz, curriculum eta antolaketa alderdi guztiak ikasleek eskuratu
|
behar
dituzten konpetentzien inguruan definitzen dira (Biggs, 1999; Montero, 2010).
|