Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 25

2000
‎4 Jakina da arinegi irakurtzeak ez diona irakurketari mesede egiten. Fonema guztiak ondo eta garbi ahoskatu eta etenaldiak behar bezala egiteko astia izan behar du kazetariak. Askotan baina, kazetariak zer esan asko izaten du eta ezin ordea, aldez aurretik agindutako bideo iraupena luzatu.
2002
‎Kontua da, informazio eman ahal izateko, kazetariak desinformazio kanpainan hartu behar duela parte, muin eman behar diola eskuetan gerra antolatzaileari. Beraz, goitik inposatutako zentsuragaz elkarbizitzen ikasi behar du kazetariak gerretan. Ez hori bakarrik, zentsuraren zigorrik handiena pairatu gura ez badu, kalera dezaten edo erditik ken ez dezaten nahi ez badu, kazetariak berak ezarri behar dio muga bere buruari, horra autozentsuraren mina?.
2005
‎Esperientziak eraginda, autore kataluniarrak 1985ean zioena oraindik ere balio du edozein kazetarirentzat. Burua astindu behar du kazetariak, dio Prado-k, irratian lanean hasten denean. Bi arrazoigatik:
‎Irakurterraza eta ulerterraza. Noski irakurtzeko gaitasuna behar duela kazetariak. Hala ere, lokuzio ona egitea testuaren irakurgarritasunetik hasten da.
2007
‎Horietakobat lan egoera da, lan egiteko aukera. Denok ezagutzen ditugu goiz batean seialbiste jarraitu behar dituzten kazetariak. Kasu horretan, arazoa ez da prentsabulegotik datorren informazioa, oro har, aurrean daukan informazioa baizik.Horrek, neurri handi batean zerikusia du hedabideetako kazetariak lan egitekodituen aukerekin eta hedabidearen beraren aukerekin.
‎Sarrera: Argudiatzen ikasi behar du kazetariak 13
‎Ezin da edozelan eta edozertarako argudiatu publikoan. Etikoa, duina izan behar du kazetariaren lanak. Hori hartzen du kontuan bigarren atalak, lehen urrats batean.
‎Sarrera. Argudiatzen ikasi behar du kazetariak
2009
‎Haatik, informazio instituzionalaren azpian, maiz propaganda ere egon daiteke, eta hori detektatzen jakin behar du kazetariak, zer den informazioa eta zer propaganda. Demagun behin eta berriz saiatu garela gure herrian egin behar densaihesbideari buruzko informazioa lortzen udalean eta ezin izan dugula lortu.Pentsa dezagun hauteskundeak gertu direnean, udaleko komunikazio arduradunakalkateak gaiaren inguruan informatzeko elkarrizketa eskaintzen digula.
‎Herritarren presioak albait egokien kudeatzen ikasi behar du kazetariak, eta hori ekinaren ekinez bakarrik lortuko du. Hurbiltasunetik aritu, bainabehar den distantzia mantenduta.
‎Munduko egunkari prestigiotsuenak ere. The Times, The Guardian edo Le Monde? hartzeko, Donostiako kiosko konkretu batera joan behar zuen kazetariak. Egun bateko atzerapenarekin, gehienak.Orain mundu osoko egunkariak eskura ditugu, mahaitik altxatu gabe.
‎Akademiak luze eta zabal aztertu du problematika hori; ekonomia ikertzaileek luze eta zabal jorratu dute gaia, bai maila teorikoan, bai datuen bidez (ikerketaenpirikoan). Esate baterako, Espainian arlo horretan dagoen aditu entzutetsuenetako bat Vicente Salas dela jakitera iritsi behar luke kazetariak, haren artikulu, iritzi edo erantzunak topatze aldera. Soldata itzel horien azpian, soldata ordaintzendutenen kontrol eraginkorrerako zailtasunak egon ohi dira:
2011
‎...balio(...) dokumentatuta egon behar da, besterik gabeoniritzia eman behar duzu, infografiaren bat edo beste zerbait atera daitekeen ikusi, eta, azkenean, lan handia egin behar genuen, dena berregin behar genuen. betiko kontuada, Internet ez dute aintzat hartzen, taldea sortzen da Interneteko lengoaia kontuanhartu gabe, Interneteko inorekin hitz egin gabe, eta, orduan, jakina, hiru plataformatanlan egin behar duen kazetariak ez du gurekin, hirugarren plataformarekin, inolakoharremanik izan proiektua aurkezten digun arte (EET4).
‎Egungo planteamendua gero eta urrutiago dago «kazetari orkestraren» laneredutik, hau da, ekitaldi batera joan, argazkiak atera, audioa eta bideoa grabatu, ondoren web hedabiderako albistea prestatu, irratian zuzenean sartu eta, azkenik, telebistako albistegirako pieza muntatu behar duen kazetariaren eredutik. Oro har, kazetari polibalentearen lana bide luzeko gertakizunetan, erreportajeetan, gaurkotasunezko informazioetan, breaking news edo azken orduko albisteetan bainozentzuzkoagoa dela uste dute hedabideetako kideek (Masip eta Mico, 2009:
‎Arbuiagarria iruditzen zait, irudiak egoteagatik berria ematea; nire ustez etika profesionala eduki behar dute kazetariek. Morboa pertsonaren baitan dago, baina irudiak daudelako erabiltzea, jendearen morboa areagotzeko?
2012
‎Idatzizko prentsak albistea egituratzeko iraulitako piramidearen figura erabiltzen duenez, bospasei galderen erantzunak lehen paragrafoan eman behar ditu kazetariak (lead ean, alegia). Sareko hedabideek eredu berari ekin diote.
‎Albisteak eragiten dien eragile guztien ikuspegiak azaltzen ahalegindu behar du kazetariak. Hortaz, albisteak ikuspegi bakarra jasotzen duenean, albiste iturriaren bertsioa zabaltzen da.
‎Hautatutako informazioa osatu eta gero, erredaktoreak albistea kazetaritza hizkeran aurkeztuko du. Horretarako, hizkuntza ez ezik, albisteari informazio gehigarria ekarriko dioten bestelako elementuen egokitasuna ere zaindu behar du kazetariak. Informazio elementu gehigarriek albistearen konplexutasuna ulertzen laguntzen dute.
‎Hortaz, ez du haien fisikoaren, izaeraren («alaia», «isila») edota beraien egoera afektibo familiarraren («ezkondua», «ama») daturik emango. Era berean, emakumeen gorputza gizonezkoen sexualitatearekin ez lotzeko konpromiso argia erakutsi behar du kazetariak. Gizonen esparruan dabiltzan emakumeak barregarri islatzen dituzte hedabideek, konnotazio sexualak izan ditzakeen irudiak lagunduta, batik bat.
‎Horregatik, informazioa gurera egokitu behar du kazetariak: euskal ikuskera, euskaldunoi zelan eragingo digun azalduz.
‎Nortasunari eta kulturari eragiten dieten albisteetan, bertako ikuskera azaldu behar du. Albisteak dakarren nazio ikuspegia (AEB, espainiarra edo frantsesa) gainditu eta euskal gizarteari ere erreferentzia egingo diola ziurtatu behar du kazetariak (Basterretxea, 2003: 56; McQuail, 1992:
‎Eztabaida publiko zintzoa zabal dezakeen informazioa lantzeko, egia bi bertsioren erdigunean kokatzen ez dela ulertu behar du kazetariak. Esaterako, 1937an Gernikako herritarren aurkako erasoa zela-eta, faxistek euren erantzukizuna ukatu eta bonbardaketaren egiletzaren zalantza zabaldu zuten.
‎Dena den, telebistako albisteek ikus entzunezkoen hizkera ere menderatu behar dute. Horretarako, ahotsaren eta irudiaren arteko sinkronia zaindu behar du kazetariak. Ahotsa eta irudia bat ez datozenean, hartzailearen arreta galtzen da, giza adimenak kanal bati edo besteari jarraitu behar diolako.
‎Irratian ahozkotasunak idatzikoak baino komunikazio gaitasun handiagoa du. Horregatik, albistea irakurrita ez dagoela aditzera eman behar du kazetariak. Irratiak ahozkotasunaren komunikazioa zaindu behar du.
‎Edizioaren gakoa gaiari egokien heltzen dioten soinu eta irudiak aukeratzean datza. Ondoren, kameraren eta mikrofonoaren aurrean eroso ere agertu behar du kazetariak, hizkera egokia erabiliz, albistearen egitura modu ulergarrian aurkezteko (Alden, 2005b: 51).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia