2004
|
|
1 Alderdi betearazleak, edo alderditasunarekin, hala eskatzen badu, eta en exekutatuak alderdi betearazlearen adosbargatutako ondasunaren ezaugarrien arabera hori komeni bada, auzitegiak probidentzia bitartez agindu ahal izango du ondasuna pertsona espezializatuak diru bihurtzea; pertsona espezializatu horrek ezagutu behar du ondasun horiek erosten eta saltzen diren merkatua, eta bete
|
behar
ditu kasuan kasuko merkatuan aritzeko legeak agindu eskakizunak.
|
2005
|
|
Aurreko lerrokadak aipatu salbuespen kasuetan, gastuak eta kostuak ordaindu
|
behar
dituztenek kasuan kasuko itzulketa egingo diete interesdunei, jakinarazpena jaso eta hurrengo hamar egunetan.
|
|
Ofizialen Batzak irizpena eman behar du Notariotzako Dekanoen Batzak edo Erregistratzaileen Elkargo Nazionalekoak txostena egin
|
behar
duen kasuetan, bai eta Estatu kontseiluak irizpena eman behar duenetan ere.
|
2007
|
|
a) Egiaztapena egin du, pasaporteen, bidaia tituluen edo egoki diren nortasun agirien, eta, hala denean, atzerritarrek izan
|
behar
duten kasuan kasuko bisatuaren baliozkotasunaren eta indarraldiaren gainean.
|
|
Garraioaren arduradunek atzerritarrak Espainiako lurralderaino garraiatzea, airez, itsasoz edo lurrez, atzerritarrek izan
|
behar
dituzten kasuan kasuko pasaporteen, bidaia tituluen edo nortasun agirien, eta, hala denean, bisatuen baliozkotasuna eta indarraldia egiaztatu gabe.
|
|
Ondore horietarako ulertuko da garraio zerbitzuak ematen dituzten pertsonen jarduera lan esparrutik kanpo dagoela. Horretarako, pertsona horiek administrazio baimenen titular izan behar dira, eta euren jarduera gauzatu
|
behar
dute kasuan kasuko prezioaren arabera, zerbitzu publikoko merkataritza ibilgailuak erabilita, eta merkataritza ibilgailu horien jabetza edo horiek erabiltzeko zuzeneko ahalmena izanda; orobat, ez du garrantzirik modu etengabean zerbitzuak zamaketari edo merkatari berari ematea.
|
|
Berdintasuna Legean araua ematen duenari dagokio, arau hori egitean aztertu berri ditugun irizpideak errespetatu behar baititu. Berdintasuna Legearen aplikazioan, aldiz, legea bera aplikatu behar dutenei dagokie, hau da, funtsean, Herri Administrazioari eta epaile eta auzitegiei, araua modu berean aplikatu
|
behar
baitute kasu berdinetan. Hala egin ezean, bereizkeriaz jokatuko lukete eta, beraz, nahierakeriaz, eta hori Konstituzioak debekatzen du.
|
|
Ministroen Kontseiluaren deliberazioak (GLren 5.3 art.), sekretu ofizialen arauketa guztia (apirilaren 5eko 9/ 1968 Legea, Sekretu Ofizialak arautzekoa, urriaren 7ko 48/ 1978 Legeak aldatua), ganberek saio sekretuak izateko aukera (KOAren 63 eta 64 art.; SAren 72 eta 75 art.), edo zigor prozeduraren sekretua sumarioaren sekretua erabakitzen denean (EKren 120.1 art., BJLOren 232 art., PKLren 301 eta 302 art. eta urtarrilaren 21eko 13/ 1985 KAE) edo ahozko epaiketako eztabaidak atea itxita egiten direnean (PKLren 680 art.). Lanbide sekretuak informazio askatasunaren gainetik lehentasuna izan dezake kasu batzuetan, adibidez, langile batek bere lanpostua dela-eta ezagutu dituen informazioak direnean eta enpresaren ohiko jarduera erregularrari dagozkionean. ...matuta egon behar da bai lan esparruan (azaroaren 25eko 186/ 1996 KAE eta urtarrilaren 28ko 20/ 2002 KAE), bai beste esparru batzuetan, esaterako, elkarteen eta alderdi politikoen barruan (martxoaren 6ko 56/ 1995 KAE), lanbide elkargoetan (urriaren 4ko 286/ 1993 KAE), irakaskuntzan (ekainaren 2ko 101/ 2003 KAE eta irailaren 20ko 151/ 2004 KAE), etab. Nolanahi den ere, diskrezio eta sekretu berezia
|
behar
duten kasu batzuetan mugak izan ditzake, esaterako poliziaren barruan, edo muga zurrunagoak, esaterako, Indar Armatuen kasuan (abenduaren 13ko 371/ 1993 KAE).
|
|
Horretarako, bat etortzearen betekizuna ere eskatzen da, hau da, bitartekoak eta xedeak argi eta garbi egokituta egotea. Bat etortzearen irizpide hori dela-eta, kontuan hartu behar da egitezko kasuen arteko desberdintasunak tratu juridiko desberdina eragin
|
behar
duen kasuan kasuko arauaren ikuspuntutik. Adibidean batetortzea egongo litzateke desgaitasuna duten pertsonen integrazioa errazteko legegileak ezarriko balu Herri Administrazioan plaza jakin batzuk erreserbatuko zaizkiela, baina ez dago bat etortzerik kolektibo horren gizarte eta lan sustapen hobea lortzeko legegileak tratu desberdina ezarriko balu xede horrekin zerikusia ez duen zerbaitetan, adibidez, desgaitasuna duten pertsonek luxuzko artikuluak eskuratu ahal izateko zerga salbuespena ezartzea?.
|
|
Bestalde, 27 artikuluan kontzientzia askatasuna eta edozein erlijio izan eta praktikatzeko askatasuna ezarri ziren, moral publikoari zor zaion errespetua muga bakarra izanda. Era berean, kultua pribatuan praktikatzea baimentzen zen, baina horren agerpen publikoak Gobernuak baimendu
|
behar
zituen kasu bakoitzean. Horrez gain, modu ofizialean inor ezin zen behartu bere sinesmen erlijiosoak aitortzera eta erlijioak ez zituen nortasun zibil eta politikoa aldatzen, Errepublikako lehendakariaren edo Ministroen Kontseiluko lehendakariaren karguetarako izan ezik (biak ala biak ezin ziren elizgizonak izan).
|
2008
|
|
Dena den, kontzeptu hori zabaldu behar da, betebeharra ordaintzeaz bestelako harremanak ekar ditzakeelako tributuak, edota beste prozedura batzuen bidez gauzatu daitekeelako tributu hori; izan ere, batzuetan, halako harreman edo prozeduren alde pasiboan, ez dago tributuaren zorduna. Horren guztiaren ondorioz, subjektu aktiboaren kontzeptuan sartu
|
behar
ditugu kasu batzuk, kasuon eraentza juridikoa betebeharren alorretik kanpo gelditzen bada ere.
|