Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Eta horida,. Analista al naiz? nork esan behar duen jakiteko auzia planteatzen duena.Lehenik, analisiaren praktikak ordena soziala auzitan jartzen du eta bere balioen asaldura eratzen du. Bigarrenik, analista bera ez da agertzen Estatuarentzatidentifikagarri.
2001
‎izeneko ariketa izan zen lehenengo faseariamaiera eman eta bigarrenaren atarian jarri gintuena. Ariketa horretan, prozedura orrian garbi ikusten den bezala, ulermen ariketen prestaketarako gutxienekoirizpideak eztabaidatzen ahalegindu ginen, ariketak prestatzerakoan ikasleeknondik nora jo behar zuten jakin zezaten. Horrenbestez, prest zegoen guztia lanariekin ziezaioten.
2002
‎egunero, astero, hamabostero...), bai eginkizunetan (zer nolako ariketak planteatuko diren, zertarako...). Horren helburua daikasleak ohitura batzuk hartzea eta momentu oro zer egin behar duen jakitea. Horrela, lan egitasmo pertsonala diseinatzeko baliabideak eskuratzeamesedetuko dugu.
‎Ondo landuaz emankor izan dadin nahi duzun etxaldea erosi duzunez, eta neuk ere neurea balitz bezala arta dezadan eskatzen didazunez, ahalegintxoa egingo dut; eta ez soilik neu bizi naizen artean, zer egitea komeni den aholkatuz, baizik eta baita hil ondoren ere. Ezin baitut onartu Sibilaren ahotik jalgitakoak bera bizirik den bitartean soilik izatea gizakiarentzat baliagarri, baizik eta baita bera hil eta gero ere, are jende ezezagunarentzat ere; urte askotan itzultzen baikara ofizialki horren liburuetara, mirari baten ondoren zer egin behar dugun jakin nahi dugunean; era berean ezin da onartu nik, bizirik naizen bitartean ere, ezer ez egitea adiskide eta tartekoei laguntzeko.
2003
‎Giro horretan, beharrezkoa zen euskal kulturgintzan, oraindik ez zen euskalgintza hitza erabiltzen? ari ziren pertsonak, taldeak eta erakundeak bateratzea, «zer nahi dugun, noraino joan behar dugun, zein bide urratu behar, zein urrats eman behar dugun jakitea eta elkarrekin erabakitzea»101 UEUk zenbait ahalegin bultzatu zituen bide horretan, eta horren ondorio izan zen 1976ko urriaren 31n Durangon, bertako Euskal Liburu eta Diskoaren Azokarekin batera egindako batzarra; UEUk proposatuta, Xabier Mendiguren izan zen moderatzailea. Ehun lagun inguru bildu ziren:
2004
‎(1) Munduko leku batean bizitzeko gizakiak behar duen jakite/ informazioa dakultura. Hasieran nekazaritza (agricultura) besterik ez zen (colere lur eremua lantzea da, cultura).
2005
‎Taldeko arduraduna nork izendatu behar duen jakitea.
2006
‎Publizitatearen Lege Orokorraren 3.e. artikulua soberan egon liteke duen izaera tautologikoa dela-eta PLOren 3.a. artikuluari buruz esan dugunagatik, biek Konstituzioaren 20 artikuluko legezkotasun printzipioa urratzen duen publizitatea debekatzen baitute. Konstituzioaren aurkako publizitatean arau horien eraginkortasuna zalantzagarria bada ere Konstituzioan aldez aurretik babesturiko printzipio bat defendatzen delako, garrantzitsuena izango da Konstituzioan jasotakoa garatzeko araua zein den zehaztea, hau da, lege arrunta ala erregelamendu bat izan behar duen jakitea. Hori dela eta, nahikoa da lege arrunt bat edo erregelamendu bat erabiltzea oinarrizkoak ez diren eskubideak eta gizarte eta ekonomia politikaren printzipio arautzaileak garatzeko.
2009
‎Fenomeno hori eragiten duten arrazoiakaskotarikoak diren heinean, azterketa ikuspegi orokor batetik egin da, kontuan hartuz, generoaren baitako rolek gure gizartean duten eragina sexu bakoitzaren zereginak zehazteko orduan. Horretarako, ezinbestekoa izango da gizonenzein emakumeen kirol partaidetza zein den aztertzea eta kirol ibilbidean duten jokaera zein den ikustea, nondik hasi behar dugun jakiteko eta, era berean, kiroluztearen arrazoiak aztertzeko lagungarri izango zaigulako gerora egin beharrekoikerketetan.
‎«Nora joan behar duzun jakiteak eta gainera jende hori. ezagutzea, ba osogarrantzitsua da».
‎Windows ek fitxategiaren luzapenari begiratzen dio fitxategi hori zein programarekin zabaldu edo exekutatu behar duen jakiteko. Gure programa exekutatzeko nahikoa litzateke komando lerroan honakoa idaztea:
‎ContentTransfer Encoding eremuak adierazten dio hartzaileari jatorrizko edukiarekin nolako ASCII kodeketa egin den. Hau da, bezero batek bi lerro horiek dituen mezua jasotzen badu, lehenengo Content Transfer Encoding lerroaren balioa aztertuko du mezuaren edukia ASCII ez den jatorrizko formatura bihurtzeko, eta gero Content Type eremua erabiliko du mezuaren edukia nola interpretatu behar duen jakiteko.
2012
‎Orokorraren 3.a) artikuluari buruz esan dugunagatik, biek Konstituzioaren 20 artikuluko legezkotasun printzipioa urratzen duen publizitatea debekatzen baitute. Konstituzioaren aurkako publizitatean arau horien eraginkortasuna zalantzagarria bada ere Konstituzioan aldez aurretik babesturiko printzipio bat defendatzen delako, garrantzitsuena izango da Konstituzioan jasotakoa garatzeko araua zein den zehaztea, hau da, lege arrunta ala erregelamendu bat izan behar duen jakitea. Hori dela-eta, nahikoa da lege arrunt bat edo erregelamendu bat erabiltzea oinarrizkoak ez diren eskubideak eta gizarte eta ekonomia politikaren printzipio arautzaileak garatzeko.
2014
‎Orduan, jakitea, zientzia, «gauza hotza edo tontoa» baldin bada, «berriketa»baldin bada, fedea behar dugu jakitean edo jakintzan, eta halaxe zioen Planck ekberak, hitzez hitz: «Zientziaren tenpluko sarrerako ate gainean honako idazkun haujarri beharra dago:
2015
‎izendatzen; bai, ordea, comadre^, haiek izan baitziren espetxearen funtzionamendua irakatsi ziotenak. Pixkanaka, ondo moldatzen ikasi zuen, eta, horrela, komeni zitzaionari buruzko erabakiak hartzen hasi zen, nolaedo zeinekin hitz egin behar zuen jakinda. Esate baterako, enplegu bat eskuratzeko gai izan zen:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia