Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2009
‎Egiten ari zarena gustura egitea, hori da garrantzitsuena nire ustez ikasteko. Nik aholkuak ematen dizkiet edo oinarrizko hiru koloreak nola nahastu behar dituzten irakasten diet. Ikasleek hautatutako gauzak egin daitezke, lan gehiago edo gutxirekin, baina guztiak egin daitezke. Orduak eta pazientzia behar dira, ez baita erraza kolore zehatza aurkitzea edo itzala ongi egitea." Egun akademian 32 ikasle ditu.
‎Taloak egiteko tailerra prestatu dute, batez ere umeak kontuan hartuta. Txikienei horren moduko azoketan falta izaten ez den euskal jakia nola prestatu behar duten irakatsiko diete, 11:00etan hasita. 11:30ean, berriz, taloak jateko aukera egongo da.
‎Hezkuntza arautuan gazteenei demokratikoki eta bakearen oinarrietan zelan pentsatu behar duten irakatsi gura dieten legez irakatsi liekete, berbarako, literatura eskoletan edo gure Historiari buruzkoetan, Euskal Herrian dauden kolore guztietako indar polizialentzat, errepideetan geratu eta metrailetak eskuan mehatxatzen gaituzten indar armatuentzat zeinen garrantzitsua den literatura, zeinen garrantzitsua den epaileek hitzez hitz aintzat hartuko dituzten zientzia fikziozko txostenak ... Gazteenei erakutsi liekete kazetaritza polizialaren eta literatura polizialaren arteko harremanean, disziplinartekotasuna deritzoten horretan, zutabetzen direla demokrazia eta bakea.
‎Protagonistarentzat bi hitz horiek oso gertu daude, umezurtz geratu izana hondoratze baten modukoa izan baita. Dena dela, azaldu du Etxenikek, ondoan izango du ama, eta hura arduratuko da balio jakin batzuk transmititzeaz eta indartzeaz; lotsa oneko pertsona izan behar duela irakatsiko dio bereziki, eta bere zoriontasuna bilatu behar duela.
2010
‎Bake prozesuari bultzada emateko asmoz, Moratinos eta Kouchnerrekin izandako bileran, Liebermanek honela erantzun zien bere homologoei: Hemen gatazkak zelan konpondu behar ditugun irakastera etorri baino lehen, hobe zenukete Europan arazoak konpontzea.
‎Irakasleak orientatu egin behar du irakaskuntza, ikasleak curriculumaren arloan eskatzen diren oinarrizko gaitasunak lor ditzan, eta aldi berean beste hizkuntza bateko hizkuntza gaitasunak garatu eta hobetzearekin. Do Coyle Aberdeeneko Unibertsitateko (Eskozia) hezkuntza berrikuntzako irakasleak eta eredu didaktiko elebidun horretako aditu nagusietako batek azpimarratu du “AICLE ez dela ikasleek jakin behar dutena irakastea, baina beste hizkuntza batean”. Metodologia horretan, hizkuntzak eta edukiek “garrantzi bera dute”.
‎Kanpoan, eguzki itogarri baten azpian, erbia mozorro hartara ohitzen saiatzen zen neska gaztearen ondoan; neska gaztea, berriz, dortoka gisa nola jokatu behar zuen irakasten ari zitzaion erbiari.
‎Halaber, nola eman behar duten irakats ezazue; orduan madarikapena geldituko da.
2011
‎5 Bere dohain onenak lagun hurkoaren zerbitzura jarri behar dituela irakatsiz hezi behar da haurra?.
2013
‎Izan ere, eredua eta Hizkuntza Errefortzurako irakaslearen figura eta arlo horretako programak arriskuan egongo lirateke. Euskara gure ama hizkuntza da eta hizkuntza gutxitua izanik, lehentasuna izan behar luke irakaste jardueretan; gure ardatza izan behar luke. Baina LOMCEk bigarren mailako hizkuntza bihurtzen du.
2014
‎Narrazio honetan rol femeninoa da auzitan jartzen dena, atsegina eta esanekoaizan behar du neskatoak eta ingurukoak pozik eduki haien maitasuna jaso ahalizateko. Tradizioak eta egungo jendarteak emakumeei eskatzen dieten portaera zaintzarekin lotutakoa da eta bere burua baloratu eta maitatu ahal izateko bere ingurukoekbaloratu eta maitatu behar dutela irakasten zaie. Beraz, oso gomendagarria da horrendeseraiketa proposatzen duen narrazio labur hau.
2015
‎Ez bezate nahi izan, ene alabak, aldi honetan irabazi dutena galtzerik; oroit bitez Santa Katalina Sienakoaz, zer egin zuen emakume gaiztoa zela esanez bera belztu zuenarekin, eta pentsa dezagun, ene ahizpak, Jainkoak gugandik eskua aldentzen badu, zer gaiztakeria izan daitekeen egingo ez genukeenik? Sinetsi, ahizpa horrek ez duela egin dituen asmakeria horietarako adinako agudeziarik ez talenturik; eta beraz, deabruak erabaki zuen beste lagun hori ematea, eta lagun horrek izan behar zuen irakasten ziona. Jainkoa izan bedi berarekin.
‎4 Bada, lehenik badakizue bakarrean izan behar duela irakasten duela Haren Maiestateak; horrela egiten zuen Berak otoitz egiten zuen guztian, eta ez bere premiagatik, guri irakastearren baizik. Dagoeneko hau esana dago, ezin dela era batera hitz egin Jainkoarekin eta munduarekin, horixe besterik ez baita errezatzen aritzea eta beste aldetik hitz egiten dutena entzuten egotea, edota etor daitezen pentsamenduetan murgiltzea haiei eragozpenik jarri gabe; aldarte txarreko tarte batzuetan izan ezik, batez ere malenkonia duen pertsona bada?
2019
‎Euskaldunen artean eta euskarari dagokionez ere bai. Benetako euskaldunak" Euskadiko indigenak" dira, euskara bizia mespretxatzen da eta euskaldun berriek euren irakasleak izan behar lituzketenei irakasten diete euskara. Esteve Materra, Silvain Povreau, Arturo Campion, Sabino Arana, Raimundo Olabide, Jon Mirande, Federiko Krutwig, Gabriel Aresti, Jose Luis Alvarez Txillardegi, Xabier Kintana edo Andolin Eguzkitza?
2021
‎Gustura ikusten bazaituzte, eurak ere gustura egoten dira. Irakasleak bizi behar du irakasten ari dena". (HIR1)
‎Gustatu behar zaio irakasten duen hori, eta zaletasun horretara iristeko literatura kontsumitu behar da, corpusa menperatu, liburu egokiak aukeratzeko eta gerora gelan nola landu jakiteko. Sinistu behar du irakatsiko duena ikasleengana helduko dela. [...] Motibatuta egoteko egiten duenak zerbaitetarako balio duela sinistu behar du irakasle batek eta, aldi berean, esperimentatzeko eta probatzeko gogoa izan.
‎Segurak kohesioa eta integrazioa aipatu ditu ereduaz hitz egitean: «Katalanak izan behar zuen irakats hizkuntza. Batetik, hizkuntza bera babesteko:
‎" Gainera, biztanleek ere euren etxeetan energia nola aurreztu dezaketen edota argiaren faktura nola irakurri behar duten irakatsi nahi diegu".
2023
‎liburu bat denbora labur batean irakurtzeko eta haren inpresio bortitza gordetzeko gaitasuna. Gero esaten zion Piet Kauman lorezaina modelo ona izan zitekeela, baina modeloei nola paratu behar zuten irakastea oso zaila zela.
‎Denboraldi honetan, behintzat, ikastea izango da. Lehiaketetan nola lehiatu behar duten irakatsi nahi diet lehenbizi, teknikoki nola lehiatu behar duten... Denok batera ikasi behar dugu lehiarako prestatzen, eta hori batera ikastea ere erronka polita da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia