2000
|
|
Unibertsitate barrutiko errektoreak izendatu
|
behar
zituen irakasleak, hauen soldata lau mila (hiru mila emakumeen kasuan) errealekoa baino txikiagoa bazen; kopuru hori gainditzen zutenak,. Dirección General de Instrucción pública, zelakoak izendatu behar zituen (182 art.). Bazegoen oposizio sistema pasatu behar ez zuen irakasle mota bat (hiru mila bi mila emakumeak baziren errealera iristen ez zirenak), baina izendapena, edozein eratan, probintziako. Junta, k proposaturik, errektorearen esku geratu zen.
|
2002
|
|
ardatza izanez? etahizkuntza landu eta hezkuntza gauzatu
|
behar
duten irakasle elebidunak.
|
|
Autoebaluazioa bultzatu
|
behar
du irakasleak.
|
|
Horretarako, ikaslea ariketa horietan nola sentitu den, nolako zailtasunakizan dituen, eta, azken finean, zer lortu duen ikertu
|
behar
du irakasle tutoreak. Horrez gain, ikasleari fase honen garrantzia argitu behar diogu, noizeta zertarako egingo den azalduz.
|
2005
|
|
a. Gauzatze eta zabalkunde fasea: ikastetxe bakoitzak bere proiektua egitekotaldekideak aukeratu
|
behar
ditu irakasle, ikasle eta gurasoen artean, eta ikastetxekotalde guztiak ordezkaturik egongo dira (Guraso Elkarteko ordezkariak, OrdezkaritzaOrgano Gorena, Klaustroa, zikloak...). Proiektua sortuko duen taldeak kide bakoitzakordezkatzen dituen iritziak eta proposamenak jasoko ditu.
|
2006
|
|
Hainbatteknika operante (errefortzua, iraungipena, fitxen ekonomia, erantzunaren kostuaeta abar) eta kognitibo (autoinstrukzioetan entrenamendua, arazoen ebazpenterapia) konbinatzen ditu. Haurrari prozedura kognitibo konduktualak aplikatzeko, programa aplikatu
|
behar
duten irakasle eta gurasoak entrenatu egin behar dira etaeskolako ikaskuntza zehazki planifikatu behar da.
|
2007
|
|
Eskolako eremuari dagokionez, beharrezkoa da BH heziketa metodo berezibatean oinarritzea. Metodo horrek bultzatu
|
behar
du irakasleak zein ikasleekikastea, ezagutzak sortzea eta beren heziketan parte hartzea (Lederach, 1984). Helburu hori lortzearren, ezinbestekoa da eskolek honako jarraibide hauek betetzea (EHBAK, 2001):
|
2011
|
|
Abagune honetan, Elhuyarreko aldizkari proiektuak, Euskara Batua ontzat emateaz gainera (era berean Euskara Batuaren prozesua indartzeaz gainera), estandar harentzako prosa zientifiko teknikoaren oinarriak ezartzen saiatu zen. Halaber urte tartean, baita 1978tik aurrera ere, hizkuntza harekin lan egin
|
behar
zuten irakasleek eta bestelako profesionalek Elhuyarren aurkitu zuten asetzen hasteko moduko euskara eredua.
|
|
hiztegi murriztua, gramatika zein sintaxia sinplifikatua, hizketa erritmo motelagoa edo keinuez asko baliatzea lirateke hizketa horren ezaugarriak. Halaber, errepikapen asko erabili
|
behar
ditu irakasleak eta mantsoago hitz egin (haur hizkuntza eta «foreigner talk»en antzekoa, zentzu honetan). Komeni da ikasleei galdera asko egitea, horrela ulermena ziurtatzeko.
|
|
Versterbackaren (1991) arabera, berriz, irakasleak arreta bereziarekin bultzatu behar ditu ikasleak egunero etengabe errepikatzen diren esamolde eta adierazpideak ekoiztera. Horretarako, esamolde eta adierazpide horiek erabiltzen diren testuinguru komunikatiboak eraiki
|
behar
ditu irakasleak, erabiliaren erabiliaz, ikasleek testuinguru horiek hizkuntza ekoizpen jakin batzuekin lotzen baitituzte, eta beraz, hizkuntza ekoizpenak dagozkien testuinguru komunikatiboetan erabiltzen ikasten baitute ikasleek.
|
2012
|
|
Zuzendari posturako dei publikoajasotzen dute Pedagogiako ikasketez gain zuzendari izateko masterra egina dutenirakasleek. Behin zuzendaria aukeratzen denean, kontratu mugagabea egiten zaio, eta zuzendari horrek
|
behar
dituen irakasleak eta gainerako langileak aukeratukoditu udal ordezkari baten, arduradun pedagogikoaren, irakasleen ordezkarien etagurasoen ordezkari baten laguntzarekin. Ordezkari horiek guztiek hezkuntzakoudal batzordea osatzen dute.
|
2014
|
|
Aipatutako guztia lortzeko oso garrantzitsuak dira aurretiaz aipatutakotrebetasun sozialak, hau da, enpatia, asertibotasuna eta entzuketa aktiboa. Gurasoekeroso sentitu
|
behar
dute irakaslearekin batera beren umearen heziketa modukooperatiboan aurrera eramateko eta trebetasun horiei esker lor daitezke behar direngiro eta harreman motak.
|
|
Hainbat teknika operante (errefortzua, iraungipena, fitxen ekonomia, erantzunaren kostua eta abar) eta kognitibo (autoinstrukzioetan trebatzea, arazoak ebazteko terapia) konbinatzen ditu. Haurrari prozedura kognitibo konduktualak aplikatzeko, programa aplikatu
|
behar
duten irakasle eta gurasoak trebatu egin behar dira, eta eskolako ikaskuntza zehazki planifikatu behar da.
|
2015
|
|
Horrez gainera, irakaslearen helburuetako bat izango da ikasleak zuzenean erabil ditzala ezagutza matematikoak zereginaren ebazpenean. Hori horrela ez denean, ikasgelan ohikoak izango diren zenbait fenomeno didaktiko saihestu
|
behar
ditu irakasleak. Horietako batzuk dira, besteak beste, Topaze, Jourdain, irristatze metakognitiboa, analogiaren erabilera okerra eta egoera didaktikoen iraungitzea.
|
2017
|
|
Gaur gaurkoz, formazio faltari atxikitzen diote konpetentziak ebaluatzeko gaitasun ezari. Oraindik ere edukiak ebaluatzen dituztela aintzat hartuz, haratago joan
|
beharra
dute irakasleek, hau da, konpetentziak ebaluatzen hasi behar dira. Horretarako, ebaluazio metodo berriak ikasi eta aplikatu beharra dute.
|