Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2000
‎Unibertsitate barrutiko errektoreak izendatu behar zituen irakasleak, hauen soldata lau mila (hiru mila emakumeen kasuan) errealekoa baino txikiagoa bazen; kopuru hori gainditzen zutenak,. Dirección General de Instrucción pública, zelakoak izendatu behar zituen (182 art.). Bazegoen oposizio sistema pasatu behar ez zuen irakasle mota bat (hiru mila bi mila emakumeak baziren errealera iristen ez zirenak), baina izendapena, edozein eratan, probintziako. Junta, k proposaturik, errektorearen esku geratu zen.
2002
‎ardatza izanez? etahizkuntza landu eta hezkuntza gauzatu behar duten irakasle elebidunak.
‎Autoebaluazioa bultzatu behar du irakasleak.
‎Horretarako, ikaslea ariketa horietan nola sentitu den, nolako zailtasunakizan dituen, eta, azken finean, zer lortu duen ikertu behar du irakasle tutoreak. Horrez gain, ikasleari fase honen garrantzia argitu behar diogu, noizeta zertarako egingo den azalduz.
2005
‎a. Gauzatze eta zabalkunde fasea: ikastetxe bakoitzak bere proiektua egitekotaldekideak aukeratu behar ditu irakasle, ikasle eta gurasoen artean, eta ikastetxekotalde guztiak ordezkaturik egongo dira (Guraso Elkarteko ordezkariak, OrdezkaritzaOrgano Gorena, Klaustroa, zikloak...). Proiektua sortuko duen taldeak kide bakoitzakordezkatzen dituen iritziak eta proposamenak jasoko ditu.
2006
‎Hainbatteknika operante (errefortzua, iraungipena, fitxen ekonomia, erantzunaren kostuaeta abar) eta kognitibo (autoinstrukzioetan entrenamendua, arazoen ebazpenterapia) konbinatzen ditu. Haurrari prozedura kognitibo konduktualak aplikatzeko, programa aplikatu behar duten irakasle eta gurasoak entrenatu egin behar dira etaeskolako ikaskuntza zehazki planifikatu behar da.
2007
‎Eskolako eremuari dagokionez, beharrezkoa da BH heziketa metodo berezibatean oinarritzea. Metodo horrek bultzatu behar du irakasleak zein ikasleekikastea, ezagutzak sortzea eta beren heziketan parte hartzea (Lederach, 1984). Helburu hori lortzearren, ezinbestekoa da eskolek honako jarraibide hauek betetzea (EHBAK, 2001):
2011
‎Abagune honetan, Elhuyarreko aldizkari proiektuak, Euskara Batua ontzat emateaz gainera (era berean Euskara Batuaren prozesua indartzeaz gainera), estandar harentzako prosa zientifiko teknikoaren oinarriak ezartzen saiatu zen. Halaber urte tartean, baita 1978tik aurrera ere, hizkuntza harekin lan egin behar zuten irakasleek eta bestelako profesionalek Elhuyarren aurkitu zuten asetzen hasteko moduko euskara eredua.
‎hiztegi murriztua, gramatika zein sintaxia sinplifikatua, hizketa erritmo motelagoa edo keinuez asko baliatzea lirateke hizketa horren ezaugarriak. Halaber, errepikapen asko erabili behar ditu irakasleak eta mantsoago hitz egin (haur hizkuntza eta «foreigner talk»en antzekoa, zentzu honetan). Komeni da ikasleei galdera asko egitea, horrela ulermena ziurtatzeko.
‎Versterbackaren (1991) arabera, berriz, irakasleak arreta bereziarekin bultzatu behar ditu ikasleak egunero etengabe errepikatzen diren esamolde eta adierazpideak ekoiztera. Horretarako, esamolde eta adierazpide horiek erabiltzen diren testuinguru komunikatiboak eraiki behar ditu irakasleak, erabiliaren erabiliaz, ikasleek testuinguru horiek hizkuntza ekoizpen jakin batzuekin lotzen baitituzte, eta beraz, hizkuntza ekoizpenak dagozkien testuinguru komunikatiboetan erabiltzen ikasten baitute ikasleek.
2012
‎Zuzendari posturako dei publikoajasotzen dute Pedagogiako ikasketez gain zuzendari izateko masterra egina dutenirakasleek. Behin zuzendaria aukeratzen denean, kontratu mugagabea egiten zaio, eta zuzendari horrek behar dituen irakasleak eta gainerako langileak aukeratukoditu udal ordezkari baten, arduradun pedagogikoaren, irakasleen ordezkarien etagurasoen ordezkari baten laguntzarekin. Ordezkari horiek guztiek hezkuntzakoudal batzordea osatzen dute.
2014
‎Aipatutako guztia lortzeko oso garrantzitsuak dira aurretiaz aipatutakotrebetasun sozialak, hau da, enpatia, asertibotasuna eta entzuketa aktiboa. Gurasoekeroso sentitu behar dute irakaslearekin batera beren umearen heziketa modukooperatiboan aurrera eramateko eta trebetasun horiei esker lor daitezke behar direngiro eta harreman motak.
‎Hainbat teknika operante (errefortzua, iraungipena, fitxen ekonomia, erantzunaren kostua eta abar) eta kognitibo (autoinstrukzioetan trebatzea, arazoak ebazteko terapia) konbinatzen ditu. Haurrari prozedura kognitibo konduktualak aplikatzeko, programa aplikatu behar duten irakasle eta gurasoak trebatu egin behar dira, eta eskolako ikaskuntza zehazki planifikatu behar da.
2015
‎Horrez gainera, irakaslearen helburuetako bat izango da ikasleak zuzenean erabil ditzala ezagutza matematikoak zereginaren ebazpenean. Hori horrela ez denean, ikasgelan ohikoak izango diren zenbait fenomeno didaktiko saihestu behar ditu irakasleak. Horietako batzuk dira, besteak beste, Topaze, Jourdain, irristatze metakognitiboa, analogiaren erabilera okerra eta egoera didaktikoen iraungitzea.
2017
‎Gaur gaurkoz, formazio faltari atxikitzen diote konpetentziak ebaluatzeko gaitasun ezari. Oraindik ere edukiak ebaluatzen dituztela aintzat hartuz, haratago joan beharra dute irakasleek, hau da, konpetentziak ebaluatzen hasi behar dira. Horretarako, ebaluazio metodo berriak ikasi eta aplikatu beharra dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia