Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎Irakasleen prestakuntzaz gain, lanbide praktikaren ebaluazioa ere egin beharreko beste lan garrantzitsu bat dela uste du Eskola Kontseiluak. Ikasleen ebaluazioaren emaitzekin eta ikastetxeetako berrikuntza proiektuen jarraipen eta sustapenarekin batera, irakasleen ebaluazioa ere egin beharreko zerbait dela uste du. Ebaluazioaren xedea ikasleen gaitasuna areagotzea izanez gero, horrek eragina izan behar du irakaslearengan eta ikastetxean, bai martxan dauden hezkuntza proiektuen bilakaeran, eta bai hobekuntzarako aukera emango duten baliabideen esleipenean ere.
2009
‎Baina ez dago irakasle ordezkorik, eta horrek arazo handiak sortzen ditu eskoletan; gainera, zuzendaritza taldeek irailean ikasturtearen planifikazioa egin zutenean ez zuten horren berri izan, eta orain aurreikuspenak eta ordutegiak hankaz gora jarri behar dira. Kontuan hartu behar da hainbat eskolatatik beste herri batera joan behar dutela irakasleek prestakuntza saioak egitera. Irakasle, Berritzegune eta ikastetxeentzat zama astuna bihurtzen ari da proiektua, are gehiago egin den antolaketa honekin.
2012
‎Errektoreari ez dagokio markoa aldatzea, instituzioa ordezkatzea baizik. Nik legea betetzen ez badut, zergatik bete behar du irakasle batek Gobernu Kontseiluak onartutakoa. Errektoreak defendatu behar du beti egiten duen guztia lege barruan dagoela; hori egiten ez dudan momentuan, ez dut argudiorik irakasle bati erantzukizuna eskatzeko, ez dut zilegitasunik edozein proiektu martxan jartzeko.
2021
‎Ikasleak hezkuntza fakultateetara sartzen diren garaiari egin dio erreferentzia: haren irudiko, «ikaslerik kualifikatuenek» aritu behar dute irakasle. Egun, gradu batzuetan sarrera notarik altuenetakoak dituztela esan du, baina zalantza azaldu du horrek «ikaslerik kualifikatuenak» erakartzen ote dituen.
‎Bestetik, izurriteak behartu du baliabide digitalak erabiltzera, baina erabilpenaren jakintasuna zalantza askorekin gauzatu da. Horregatik, konpetentzia digitala sakonki garatu behar dute irakasleek eta ikasleek. Izan ere, zaharkituta geratu da informatika gelen ereduaren irakaspena, non ikasle taldeak ordu batzuetan ordenagailu batean lan egiten zuten, informatika kontzeptuak lantzeko.
2022
‎«Horretarako beharrezkoa da gure ikasleei leku seguruak eskaintzea eta interakzio positiboak bermatzea, aukera izan dezaten ikastetxeko parte sentitzeko», azaldu du. «Ikasleek entzunak sentitu behar dute, eta ikusi behar dute irakasleak gai direla zenbait egoera irakurtzeko». Bizikasi programa norabide horretan martxan dela gogoratu du, eta horren barruan irakasleei «estrategia» gehiago ematea dela orain asmoa.
‎«Horretarako, beharrezkoa da gure ikasleei leku seguruak eskaintzea eta interakzio positiboak bermatzea, aukera izan dezaten ikastetxeko parte sentitzeko», azaldu zuen Pedrosak. «Ikasleek entzunak sentitu behar dute, eta ikusi behar dute irakasleak gai direla zenbait egoera irakurtzeko». Bizikasi programa norabide horretan martxan dela gogorarazi zuten, eta horren barruan irakasleei «estrategia» gehiago ematea dela orain asmoa.
2023
‎Gainera, «lagungarriak» izan daitezkeen beste proposamen batzuk ere jasotzen ditu dekretuak, Jaurlaritzak ohar bidez azaldu duenez: zuzendaritzei autonomia emango diete berrikuntza proiektuak garatzeko; ikastetxeei baliabideak —materialak eta langile taldeari dagozkionak— eskainiko dizkiete zeregin burokratikoak murrizteko; eta ordezkoak jarriko dituzte zuzendari lanak egin behar dituzten irakasleek ematen ez dituzten eskolak emateko.
‎Baina irakasleak ikasleak baino gehiago daki, irakasleak ematen duen ikasgaiaz dakien guztiaren zati bat pasatu behar die ikasleei. Ikasleek eta gurasoek konfiantza izan behar dute irakaslearen egiten jakitean, eta pazientzia ikaskuntzaren fruituak ikusteko, inoiz ez baitira berehalakoak, iraunkortasuna eta heltze prozesua behar dute.
‎Urte osoko eskaintzaren barruan daude kolektiboko pertsonen errealitateari buruzko informazio eskaintza, kolektibokoak batzeko espazio edo elkarguneak, eta liburu eta multimedia edukien mailegu zerbitzua. Harrotu zentrora jotzen dute hainbat profesionalek ere, informazio eta laguntza eske; esaterako, unitate didaktikoetan laguntza behar duten irakasleek. Horiekin batera, Iruñeko LGTBIfobiaren Aurkako Behatokia da zentroaren oinarrietako bat.
‎Lan baldintza okerragoen ondorioz, ordezkapenak betetzeko zailtasunak, maila ezberdinetako ondorioak izango ditu: beraien jakintza eremukoak izan behar ez duten irakasgaiak «egun batetik bestera» prestatu behar dituzten irakasleak (egonkorrak edo ordezkoak), beraiek definitu ez dituzten ebaluazio sistemekin, hainbatetan ikasturtea jada hasita dagoenean eta horrelako egoeretan klasea emateak sortzen duen estres eta antsietate egoerekin. Legearen atal horren aplikazio murriztaileak unibertsitatea horrelako egunerokora eramango du.
‎Emeki emeki, gizartea aldatu da, eta 2000 urtetik aitzina kezka berriak sortu dira. Euskara behar zen irakatsi eskoletan; beraz, behar genituen irakasleak trebatu. Ikasgeletatik lelo bat heldu zitzaigun, irakasleak ez zirela aski trebatuak, ez baita aski zer irakatsi behar den jakitea; nola irakatsi ere jakin behar da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia