Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2021
‎Azaltzen duenez, ikastaroan hainbat gai lantzeko aukera egoten da, baina berak zer liburu eraman, zer egin lan horiekin eta lantzeko moduak eskaintzea bereziki baloratzen du modu positiboan: " Didaktikarako baliabideak behar ditugu irakasleok, uste baitut horretan zenbait gabezia dugula". Eta, hain zuzen ere, Eskolako Literatur Kanona (ELK) moduko proiektuen balio eta ekarpen didaktikoari jartzen dio azpimarra LIR2 k:
‎Nor den jakin dezakete Eñaut Elorrietak kantatu duelako. Garai hartan Aresti erreferente izan zen moduan, ezkutuko erreferente izan arren, gaur egun beste batzuk ere topatu behar ditugu, eta horretarako jantzi behar dugu irakasleok. Ez dugu ezer egiten literaturaren irakaskuntza akademizistarekin, eta atzera begiratzen badugu soilik, hori genuke.
‎" Kontua da teorizatzen hasten garela, irteera profilaz ari gara, irudiaz, baina gero gelara zoaz eta behar duzuna da erreminta bat hori aurrera ateratzen lagunduko dizuna. Formazioarena, nik ez dakit zein izan daitekeen bidea, zein izan daitekeen irtenbidea baina hori behar dugu irakasleok. Jakin zer den landu behar duguna, irudiari dagokionez, literaturan, testugintzan, poesian, komikigintzan, berdin du.
‎bata, endogenoa, literaturaren irakaskuntzak behar duen barne transformazioari dagokiona, eta, bestea, berriz, exogenoa edo arloak hezkuntzarekiko eraldaketarako behar duen ekimena. Irakasleak literaturarekiko nahiz arloaren didaktikarekiko duen ikuspegiak biak norabidetzen ditu, aldi berean, bi inertziaren artean bizi behar duen irakaslea da hori: alde batetik, hezkuntzaren praxi orokorra, eta, bestetik, literaturaren didaktikak berezko duena.
‎Dioenaren arabera, literatura irakurlearen bizitza aldatzen duen hori dela sinesten bada, hartzailearen hizkuntzara eta moldeetara hurbildu behar da, eta beste modu batez ere idatzi. Horrek ez du esan nahi hizkuntza literario jakinak ezagutu, ulertu eta gozatzera iritsi behar ez direnik, baina adin horietan literatura irakasten den prozesua dela ulertu behar du irakasleak bezala idazleak ere.
‎Curriculumean ezartzen diren konpetentzia guztiak landu daitezke liburu bakar batekin. Jakin egin behar dena da bertatik ateratzea, eta horretarako hezi behar ditugu irakasleak. Horretan sinistu behar dugu.
‎Horrela, ohiko saio magistrala saihestuta garatzen dela Lauaxeta proiektua dio BE1 ek, eta hori kezka nagusienetariko bat izan ohi da tankera honetako metodologiak ikastetxeetara eramaten direnean: hau da, zein izan behar duen irakaslearen papera saioaren kudeaketan, eta ondorioz, ikaslearen rola, prozesuan.
‎Hori aintzat hartuta, euskal kulturak eta euskal literaturak euskarazko elkarrekintza esanguratsu eta eraginkorren bitartez pentsamendua garatzen lagundu behar diote nerabeari, eta horrekin batera, bere identitatea eraikitzen, baina baita kulturaeta hezkuntza komunitate baten parte dela ere. Horrek ID oinarri duten Ikaskuntza Komunitateak (IK) 83 osatzera eraman behar ditu irakaslea nahiz ikasleak (Ferrada eta Flecha, 2008; Álvarez Álvarez, González eta Larrinaga, 2013) eta, zeregin horretan, elkar ulertzea eraikitzeko prozesua nola antolatzen den eta prozesua arrakastaz burutzeko erabiliko diren estrategiak ezagutzea eskatzen dio irakasleari (Bilbatua, 2010). Horretarako, ikaskuntza dialogikoak diskurtsoaren izaera dialogikoa Bakhtin en (1986) dialogoaren ideian oinarrituta eskatzen duela kontuan hartuz (Wells, 2001), rol eta ibilmolde aldaketa bat aldarrikatzen du Bilbatuak (op.: 28):
‎Sinistu behar du irakatsiko duena ikasleengana helduko dela. [...] Motibatuta egoteko egiten duenak zerbaitetarako balio duela sinistu behar du irakasle batek eta, aldi berean, esperimentatzeko eta probatzeko gogoa izan. [...] Modu berean, ikasleek protagonista izan behar dute.
‎Zer edo zerk egin du huts, alegia, zer edo zerk huts egin dio gaztetxoari. Nire iritziz, arrunta izan behar luke irakasleak" Utzi irakurtzeari eta kasu egin nire esanari!" oihukatu behar izatea ikasgelan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia