2021
|
|
Azaltzen duenez, ikastaroan hainbat gai lantzeko aukera egoten da, baina berak zer liburu eraman, zer egin lan horiekin eta lantzeko moduak eskaintzea bereziki baloratzen du modu positiboan: " Didaktikarako baliabideak
|
behar
ditugu irakasleok, uste baitut horretan zenbait gabezia dugula". Eta, hain zuzen ere, Eskolako Literatur Kanona (ELK) moduko proiektuen balio eta ekarpen didaktikoari jartzen dio azpimarra LIR2 k:
|
|
Nor den jakin dezakete Eñaut Elorrietak kantatu duelako. Garai hartan Aresti erreferente izan zen moduan, ezkutuko erreferente izan arren, gaur egun beste batzuk ere topatu behar ditugu, eta horretarako jantzi
|
behar
dugu irakasleok. Ez dugu ezer egiten literaturaren irakaskuntza akademizistarekin, eta atzera begiratzen badugu soilik, hori genuke.
|
|
" Kontua da teorizatzen hasten garela, irteera profilaz ari gara, irudiaz, baina gero gelara zoaz eta behar duzuna da erreminta bat hori aurrera ateratzen lagunduko dizuna. Formazioarena, nik ez dakit zein izan daitekeen bidea, zein izan daitekeen irtenbidea baina hori
|
behar
dugu irakasleok. Jakin zer den landu behar duguna, irudiari dagokionez, literaturan, testugintzan, poesian, komikigintzan, berdin du.
|
|
bata, endogenoa, literaturaren irakaskuntzak behar duen barne transformazioari dagokiona, eta, bestea, berriz, exogenoa edo arloak hezkuntzarekiko eraldaketarako behar duen ekimena. Irakasleak literaturarekiko nahiz arloaren didaktikarekiko duen ikuspegiak biak norabidetzen ditu, aldi berean, bi inertziaren artean bizi
|
behar
duen irakaslea da hori: alde batetik, hezkuntzaren praxi orokorra, eta, bestetik, literaturaren didaktikak berezko duena.
|
|
Dioenaren arabera, literatura irakurlearen bizitza aldatzen duen hori dela sinesten bada, hartzailearen hizkuntzara eta moldeetara hurbildu behar da, eta beste modu batez ere idatzi. Horrek ez du esan nahi hizkuntza literario jakinak ezagutu, ulertu eta gozatzera iritsi behar ez direnik, baina adin horietan literatura irakasten den prozesua dela ulertu
|
behar
du irakasleak bezala idazleak ere.
|
|
Curriculumean ezartzen diren konpetentzia guztiak landu daitezke liburu bakar batekin. Jakin egin behar dena da bertatik ateratzea, eta horretarako hezi
|
behar
ditugu irakasleak. Horretan sinistu behar dugu.
|
|
Horrela, ohiko saio magistrala saihestuta garatzen dela Lauaxeta proiektua dio BE1 ek, eta hori kezka nagusienetariko bat izan ohi da tankera honetako metodologiak ikastetxeetara eramaten direnean: hau da, zein izan
|
behar
duen irakaslearen papera saioaren kudeaketan, eta ondorioz, ikaslearen rola, prozesuan.
|
|
Hori aintzat hartuta, euskal kulturak eta euskal literaturak euskarazko elkarrekintza esanguratsu eta eraginkorren bitartez pentsamendua garatzen lagundu behar diote nerabeari, eta horrekin batera, bere identitatea eraikitzen, baina baita kulturaeta hezkuntza komunitate baten parte dela ere. Horrek ID oinarri duten Ikaskuntza Komunitateak (IK) 83 osatzera eraman
|
behar
ditu irakaslea nahiz ikasleak (Ferrada eta Flecha, 2008; Álvarez Álvarez, González eta Larrinaga, 2013) eta, zeregin horretan, elkar ulertzea eraikitzeko prozesua nola antolatzen den eta prozesua arrakastaz burutzeko erabiliko diren estrategiak ezagutzea eskatzen dio irakasleari (Bilbatua, 2010). Horretarako, ikaskuntza dialogikoak diskurtsoaren izaera dialogikoa Bakhtin en (1986) dialogoaren ideian oinarrituta eskatzen duela kontuan hartuz (Wells, 2001), rol eta ibilmolde aldaketa bat aldarrikatzen du Bilbatuak (op.: 28):
|
|
Sinistu behar du irakatsiko duena ikasleengana helduko dela. [...] Motibatuta egoteko egiten duenak zerbaitetarako balio duela sinistu
|
behar
du irakasle batek eta, aldi berean, esperimentatzeko eta probatzeko gogoa izan. [...] Modu berean, ikasleek protagonista izan behar dute.
|
|
Zer edo zerk egin du huts, alegia, zer edo zerk huts egin dio gaztetxoari. Nire iritziz, arrunta izan
|
behar
luke irakasleak" Utzi irakurtzeari eta kasu egin nire esanari!" oihukatu behar izatea ikasgelan.
|