Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2017
‎Non legoke egun medikuntza halako medikuekin? Zergatik izan behar dute irakasleek ezberdinak?. Azken batean, irakasleak malgua izan behar du, sekula bukatzen ez den prozesua:
2018
‎Trantsizio politikoaren ondoren, baimen hori eskuratzeko arazorik garrantzitsuenak egoitzen egokitasuna eta irakasleen titulazioa izan ziren. 1990ean gobernuan zegoen PSOE alderdiak eskola publikoekin fusionatzeko proposamena egin zienean, herrietako ikastola txiki gehienek, urte latzak pasatu ondoren ekonomikoki itota egonik, ezinbestean baietza eman zioten proposamenari hitzartutakoaren arabera, lanpostua ziurtatuta eduki behar zuten irakasleek, baina baldintza hori ez zen bete. Horren ondorioz, irakaskuntza publikoan urtu ziren herrietako ikastola txiki anitz, nahiz eta arduradun politikoen aldaketa zela medio, ez ziren hitzartutako baldintzak bete.
‎Hezkuntza erreforma batek lagundu behar du lege aldaketa hori, eta erreforma hori poliedrikoa izan behar da: kontuan hartu behar ditu irakasleen etengabeko trebakuntza, ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuen gestiorako eta kontrolerako tresnak eman behar dizkie irakasleei, ikastetxeetako espazio fisikoak berregituratu behar dira, e.a.
2020
‎Pertsona jakin batzuk ditudala gogoan pentsatuko duzue beharbada. Pantailan ginitxizkieke, juau eta holako hizkera lokala erabiltzen dutenak, edo zinderamatzaten irakasten duen, irakatsi behar duen irakaslea. Ez da horrela.
2021
‎Koka eskolan atsekabe handi batez aritu naiz, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabeaz. Are gehiago, orduan bi munduren artean nenbilela ere esan dut, mundu moderno eta postmodernoen artean; Esk (ai) olan, berriz, bigarren atsekabe bati heldu diot, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak, autonomia gabeziak, sorrarazitako atsekabeari. Orduan ere bi munduen arteko mugan nenbilela esan dut, bi inperatiboren artean, irakasle gisa inposatua zitzaidanaren eta irakasle gisa modu autonomo eta askean jardun nahi izatearen artean; hirugarren kapitulu honetan ere sentimendu gazi gozoaz arituko naiz, oraingoan munduak bestelako bi diren arren —baina aurrekoekin lotura dutenak:
‎Gardentasunari dagokionez, irakasleak argi eduki behar du bera ez dela garrantzitsuena eta, hortaz, desagertzen ere jakin behar duela ume edo nerabeak bere bidea egin dezan; hau da, bidea markatu behar du, ikaslearen ordez bidea egin barik. Bestela esanda, gardena izateak zera esan nahi du, interferentziaren efektu edo ondorioak ahalik eta gehien gutxitzea; artifizioa ere izan behar du irakasle onak, ume eta nerabeak ezjakituriatik ateratzeko premia eta gaitasuna izan behar baitu, ume eta nerabeek, jakin minerako joera ustez naturalaz gain, esfortzu ezarako joera ere baitaukate. Irakasleak, horrenbestez, jakin mina ahalik eta gehien pizteko gaitasuna izan behar du, horretarako ume eta nerabeak behartu edo" bortxatu" behar dituelarik, errepikapenaren bidez ohitura jakin batzuk barneratu ditzan ikasleak; eginkizun horretan ezinbestekoa da irakaslea askea izatea, era berean ume eta nerabe aske eta kritikoak sortzen lagundu dezan.
‎Itxurakeria da hori guztia, beste behin ere, irakaslearen konpetentzia horiek kontraesankorrak baitira. Zertarako ezagutu eta menperatu behar du irakasleak bere dizipina, metodologia jakin bat ezartzera derrigortua dagoenean. Zertarako edukiak transmititu ez eta, gainera, ikasleak bere kabuz ikasi behar duenean?
‎Batetik irakasleak aditua izan behar duela esaten da baina, bestetik, edozein izan daitekeela irakasle ere esaten da; gauza bera gertatzen da ustezko komikatzeko gaitasunarekin, jada irakasleak ez baitu ezer igorri behar. Zertarako izan behar du irakasleak komunikatzaile ona ikasle eta irakasleen arteko komunikazio eten nahi bada. Batetik, komunikatzaile aparta izatea eskatzen zaio baina, bestetik, komunikatu behar ez duenik esaten zaio, ikasle aktiboaren ibilbidean eragin ez dezan; amaitzeko, zentzu berean, zertarako izan behar du irakasleak aditua ildo pedagogiko eta psikologiko ezberdinetan, paradigma berriak ikuspegi eta metodologia jakin bat ezarri nahi duenean?
‎Zertarako izan behar du irakasleak komunikatzaile ona ikasle eta irakasleen arteko komunikazio eten nahi bada? Batetik, komunikatzaile aparta izatea eskatzen zaio baina, bestetik, komunikatu behar ez duenik esaten zaio, ikasle aktiboaren ibilbidean eragin ez dezan; amaitzeko, zentzu berean, zertarako izan behar du irakasleak aditua ildo pedagogiko eta psikologiko ezberdinetan, paradigma berriak ikuspegi eta metodologia jakin bat ezarri nahi duenean. Zertarako irakasleak askatasun eta autonomia galduz doazenean, maizegi eskuak lotuta dituztenean?
‎Koka eskola kapituluaren hasieran Rozada Martinez irakasle jubilatuaren bi nahigabe edo atsekabeak nire egiten nituela idatzi dut: " batetik, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabea eta, bestetik, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak sorrarazitako nahigabea". Aipatu kapituluan lehenengo atsekabeaz arduratu naizen modu berean saiatuko naiz honako kapituluan bigarrenari heltzen.
‎Egoera horretaz, aurretik susmoa zuen arren, Carlos Lerenaren lanak irakurtzean jabetu zen azkenik, hitz haietan islaturik ikusi baitzuen bere burua. Aipatu liburuak, batetik, berrikuntza pedagogikoko proposamen edo ildo askoren funts gabeziak sorrarazitako atsekabea eta, bestetik, beste batzuek diseinaturikoa ezarri behar zuen irakasle betetzaile hutsera murrizturik sentitzeak sorrarazitako nahigabea adierazten zituen. Rozada Martinezek bereak egin zituen hitz haiek, pairatzen zuen ezinegona ederki definitzen zuten hitz haiek.
‎Irakasleak, bere autoritatea galdu duen neurrian, ez dizkie azalpenak eman behar bakarrik zuzendari, gestore eta ikuskariei, ikasleei eta beren gurasoei ere etengabe azaldu behar baitie zer egiten duen, zelan, zergatik eta zertarako. Gauzak horrela, beste garai bateko irakasle ukiezin eta jainkotuek lekukoa pasatu diete etengabe beren buruak zuritzen egon behar duten irakasle erre, nekatu eta batere motibatuei. Irakasleren baten edozelako hanka sartzeak definituko du betiko, ikasleekin gertatu bezala, gurasoek eta ikasleek ahoz aho igorriko baitute datu jakin eta konkretu hori.
‎Horrek ekarri du bi ikuspegien arteko lehia edo gatazka oso erreal bat, zeinetan nork bere burua kokatu behar duen talde batean edo bestean. Zaharkituen edo berritzaileen aldean egon behar dute irakasle eta gurasoek, ezin baita mugan egon. Irakasleak beren fideltasuna argi adieraztera dira bultzatuak lehia manikeo honetan, egungo eskoletan ez baitago grisetarako tartetik:
‎Horrelako kasuetan, irakasleak ez ohi dira gestorearekin gehiegi fidatzen, beraiek zaintzeko jarri dutela pentsatu ohi baitute. Eta, horregatik, gurean gertatu zen bezala, zuzendariak aliantzak bilatu behar ditu irakasleen artean, irakasle talde horren lan baldintzak hobetuz —eta eszeptikoena edo kritikoena kaskartuz— Botere harremanak nonahi.
‎Batetik, liderrak etorkizunari begira egon behar du beti, helburuak eta horiek erdiesteko bide berriak pentsatzen eta hausnartzen, beti ikuspegi etiko eta pedagogiko batetik; komunitate eskolarra zuzendu behar duen heinean, behar duten langileak motibatzeko gaitasuna eduki luke, bidea galdu dutenak zuzentzeko gaitasuna bezala; bestetik, ideia edo teoriak berez nahikoak ez direnez, lider onak gestore ona ere izan luke, ideia horiek lortzeko edo gauzatzeko beharrezkoak diren bitartekoak lortu ahal izateko. Diezek ere, zentzu bertsuan, dio egungo eskolek lider eta gestore apartak diren zuzendariak behar dituztela, Leena Liusvaara finlandiarrak" ongizate pedagogikoa" deitzen duena gerta dadin; hots, zuzendariak baldintza guztiak zaindu behar ditu irakasleak beren lanean zentra daitezen eta modurik hoberenean burutu dezaten; bestela esanda, irakasleei behar beste denbora, autoritate, ezagutza eta errekurtso eskaintzea ume bakoitza behar bezala lagundu ahal izateko. Modu batean edo bestean, estatu espainiarrak bere horretan jarraitzen du, munduko beste herrialde asko eta asko eskola liderrak behar bezala prestatzeko egundoko errekurtsoak eskaintzen ari diren bitartean, Mulford ek azaldu bezala.
2022
‎Iritzi pertsonala emateko aukerarik ere bazen, baina ez zen hura bereizten iritzi nagusitik, sarritan, onartu behar da, ustez irakasleak entzun nahi zuena errepikatzen zen edo" ondo dago"," ez zait gustatu" izaten ziren iritzirik ohikoenak. Honelako saioak bakarrak izaten ziren irakurtzen zen liburu bakoitzeko, eta onartu behar dut irakasle askoren iritziz denbora galtze hutsa zela, gramatikari edo morfologiari lapurtutako unetzat baitzeritzoten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia