Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Gure herrian ospe handia bereganatu zuten bigarren hezkuntzako erakundeeiburuz, hutsuneak dauden arren, baditugu burutu berri diren ikerketen emaitza interesgarriak, eta beste horrenbeste esan behar dugu irakaskuntza pribatu erlijiosoareneta euskal nazionalismoaren ideologia pedagogikoari buruz18 Azkenik, lanbide heziketaren arloan ere ekarpen berriak daudela gaineratu behar dugu, eta, zorionez, lehenagoko joera deskriptiboetako lanak (xehetasunez beteak baina ezergutxi aztertzen dutenak) gaindituz, Bizkaiko eta Gipuzkoako Lanbide Eskoletakoazterketa testuinguratua eskaini digu P. Davila ira...
2008
‎Zenbait baldintza bete ezean, disgrafia arazoak eragin ditzake irakaskuntzak haurrarengan. Ikasle bakoitzaren bereizgarriak zaindu behar ditu irakaskuntzak, kontuan hartu ikaslearen heldutasun maila eta erritmoak, oinarri psikomotorrak landu, disgrafiaren diagnostikorako metodo zehatzak erabili, mugimendu trebetasunak eskuratzeko orientatu haurra, idazten irakasteko metodo eta material egokiak erabili eta, orobat, ezkertien tratamendurako. Eskolako orientazio kaxkarrak disgrafia eragin dezake, baina disgrafiak berak nahaste garrantzitsuak eragiten ditu errendimenduan:
2009
‎Horregatik, hezkuntza sistema zabalago bat pentsatu behar da. Haurtzaroaren arretarako sistemaren ardatza izan behar luke irakaskuntzak: badira jangelak, badira eskolaz kanpoko jarduerak... eta familien arteko bilgune izan behar luke.
2010
‎Hala ere, AICLE ikuspegiaren helburua bikoitza da. Irakasleak orientatu egin behar du irakaskuntza, ikasleak curriculumaren arloan eskatzen diren oinarrizko gaitasunak lor ditzan, eta aldi berean beste hizkuntza bateko hizkuntza gaitasunak garatu eta hobetzearekin. Do Coyle Aberdeeneko Unibertsitateko (Eskozia) hezkuntza berrikuntzako irakasleak eta eredu didaktiko elebidun horretako aditu nagusietako batek azpimarratu du “AICLE ez dela ikasleek jakin behar dutena irakastea, baina beste hizkuntza batean”.
2011
‎Nago, ez naiz aditua? gaur ahozkotasunaren jarioa izan behar genukeela kezka nagusi, ahozkotasunaren estrategiak antolatu behar genituzkeela irakaskuntzaren alor guztietan?. Anjel Lertxundi,. Mingainak dantza?, Berria,.
2012
‎Hezkuntza ebaluazioak erabilgarria izan behar du irakaskuntza ikaskuntza prozesuarekin zerikusia duten pertsonentzat eta erakundeentzat. Hezkuntza egoera bat ebaluatzeko behatzeak duen erabilgarritasuna ez da bera hezitzailearentzat, familiarentzat, haur eskolarentzat edo kanpo eragileentzat.
‎...u zehatz batekin, hau da, ikasleak prestatzea irakaskuntza orokorreko sisteman ikasi dezaten.Halako heziketaren kalitatea irakaskuntza orokorrari aplikatzen zaizkion arau eta helburu berberek bideratuko dute eta horri hertsiki lotuta egongo da.Desgaitasuna duten ikasleei, gutxienez, desgaitasunik gabeko ikasleei ematen zaien baliabide portzentaje bera emango zaie, euren heziketarako.Estatuek lortu behar dute irakaskuntza bereziko zerbitzuak mailaz maila sartzea irakaskuntza orokorrean.Aitortzen da kasu batzuetan irakaskuntza berezia izan daitekeela modurik egokiena desgaitasuna duten ikasle batzuk hezteko.
‎Aipatutako ezaugarriez gain, literatur sistema sendo batek presentzia esanguratsua izan behar du irakaskuntza sisteman. Ikasketa planen barruan literaturari garrantzi handiagoa eman behar zaio, bigarren mailako ikasketa bihurtzea saihestuz.
‎Lan horrek azpimarratzen du ikastetxeei autonomia handiagoa eman behar zaiela, eta zuzendariaren irudia nabarmentzen du programak ikasleei egokitzeko, irakasleen arteko talde lana sustatzeko, haien lana gainbegiratzeko eta haien garapen profesionala ebaluatzeko erabakiak hartzerakoan; horrez gain, ikasleen kontratazioan eragiteko gai izan behar dute, eskolaren beharren arabera. Azterlanak azpimarratzen du gizarteak irakasleekiko eskaera handiak dituela, “aditu” izan behar baitute irakaskuntza metodo desberdinen erabileran edo estrategia sorta zabala izan behar baitute ikasleen ikaskuntza optimizatzeko. Halaber, ikaslearen banakako motibazioei eta gelatik kanpoko bizitzari buruzko informazio pertsonala ezagutu behar dute, klaustroko gainerakoekin taldean lan egin behar dute eta teknologia irakaskuntza tresna eraginkor gisa erabiltzeko trebetasunak eskuratu.
2019
‎Hitzak banan banan irakurtzen ditu, ez du testua ulertzen, azentuak, hiatoak, hor denetik, ezta? Lehen entzun dugu gauza konkretuak bilatu behar ditugula irakaskuntzarako, eta hortik hartzen dut nik zer kontatu ikasle horri.
2020
‎Arlo sindikalean, hitzarmen berri bat lortu behar dugu edizio kontratuak eta sektoreko lan baldintzak eguneratzeko. Eta, azkenik, lan gehiago egin behar dugu irakaskuntza formalean eta ez formalean, literaturak sentimenduzko heziketan daukan betekizuna sustatzearren.
2021
‎Zuzendaritzaren profesionalizazioa ezinbestekoa da, zeinetarako irakasle lanean eskarmentua izateak ezinbestekoa luke izan. Eta, profesionalizazioarekin ez dut eredu ekonomiko edo enpresariala imitatu edo ekarri nahi, zuzendariak eskarmentu handia izan behar baitu irakaskuntzan, eta horri eman lehentasuna.
2022
‎Hona hemen hainbat adibide: 0 adin tarteko gela irekiz, astean eskaini behar duten irakaskuntza orduak baino gehiago eskainiz, Hezkoop tarteko ikasleak erakartzeko irizpideetan oinarritutako alferrikako obrak aurrera eramanez (jolastokiak, kiroldegiak, fatxadak, igerilekuak...) gerentzia postuak sortuz, marketin arduradunak kontratatuz eta abar. Horren ondorioz legez kanpoko kuotak kobratzen dizkiete familiei, lehiakortasunez jositako eta kalitatearen izenean hezkuntza merkatuaren tren horretara igotzea garesti ateratzen zaielako, alegia.
2023
‎Ezin ezkutatu da irakasleen euskara maila duda mudazkoa dela nahi baino gehiagotan. Intuiziozko ezagutza gramatikala behar du irakaskuntzan jarduten denak; hau da, euskaraz zuzen ari behar du. Hori horrela, ezagutza esplizitua ere izan behar du.
‎9. Metodologiak aktiboa izan behar du. Ikasleak izan behar du irakaskuntzaren subjektua. Artikulu honen hasieran esan bezala, metodologia aktiboa izan da ereduaren marka hasiera hasieratik, eta horretan sakontzen eta gaurkotzen segitu behar dugu.
‎Eta hor dugu aurreko artikulu batean adierazi genuen beste ertz edo eztabaidagai bat ere, hau da, nork hezten duen eta zer balio irakasten diren eskolan. Pertsonari, gizarteari eta munduari buruzko ikuskera desberdinek lehentasunezko tokia izan behar dute irakaskuntzako edozein sektoretan, eta adostasun bermatua eta errespetuzkoa eskatzen dute. Pertsonak heztea irakasgaiak, teknikak eta trebetasunak irakastea baino askoz gehiago da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia