Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 42

2000
‎Zer baldintza bete behar ditu ikastetxe batek Uhin Bare programa ezarri nahi badu?
2003
‎Hain zuzen, koordinatzaileen arabera, laneko arriskuen prebentzioan integratutako kudeaketa sistema horren bertuteetako bat da zentro bakoitzak “kudeaketa integratuaren kontzeptua” izango duela. Eskuliburuarekin jakingo dute zer hobetu edo aldatu behar duten ikastetxean. Laneko prebentzioarekin zerikusia duen lan bakoitza identifikatuta eta antolatuta egongo da”, dio Iñaki Mujikak.
2004
‎Baina, nolanahi ere, leherrenak egin arteko onik ez genuke izan behar geure baitan. Akaso, euskararen gotorleku bihurtu behar genuke ikastetxearen barruko barrutia, euskalgintza honen neurriko kontzientzia eta militantzia piztuaz. Zeren, diglosiaren eta bazterkeriaren mehatxuak erasandako mintzairaren aldeko lanabesik eraginkorrena, euskaltzaletasunak behar duen sendogarria, kontzientziaren sorburuan dagoen gaitasun ideologikoan datza.
2005
‎Memoria Ikastetxearen Urteko Plangintza ebaluatzeko tresna dela esan ohidugu. Dokumentu honek helburu zehatzak baloratu behar ditu ikastetxeak lortudiren ala ez jakin dezan. Beraz, Memoriak bete behar dituen helburuak etazereginak hauek dira:
‎Ikastetxeko leku eta toki guztietandagoen elementua da, eta beraz, koordinazioa hobetzeko tresna baliagarria. Koordinazioa hobetzeko jakin behar dugu ikastetxean erabakiak nola hartzen diren.Erabakiak hartzeko prozesuak dituen abantailak hauek dira:
2006
‎Bai Applek bai Microsoftek beren sistema eragileen oinarrizko bertsioak eskaini dituzte proiekturako, baina baztertu egin dituzte Bai Apple bai Microsoft ek bere sistemen oinarrizko bertsioak eskaini ditu proiekturako operatiboak, baina batzuek baztertu egin zituzten arrazoiak; besteak beste, haurrei ez eskaintzea programak aldatu eta norberaren programetan programatzen ikasi terminoak. Bestalde, ez du zentzu handirik lizentzia ezin duten programekin lan egin behar duen ikastetxea etxean uztea. “Ordenagailuak astun bihurtu dira”, dio Negropontek.
2007
‎Familia Gurasoen eta Ikasleen Gurasoen Konfederazio Katoliko Nazionalak (CONCAPA), Madrilen, deitoratu egiten du Komunitateko arduradunek beren iritziak kontuan ez hartzea zirriborroa egiteko. CONCHAK uste du zehapen erregimenak funtsezko hezkuntza osagaia izan behar duela ikastetxe berean; izan ere, haren ustez, norbait etxetik botatzea besterik gabe etxean egon dadin, ez du ezer konpontzen. Nolanahi ere, babestu egiten du mugikorra edo beste gailu elektroniko batzuk erabiltzea debekatzen dela, eskolara joango delako?
2008
‎Gutxienez hamar urte egin behar dituzte ikastetxean, baina beti izaten da malgu jokatzeko aukera, azterketa psikopedagogikoek hala egin daitekeela esaten badute.
‎Deszifratu egin behar dituzte litxarreriak egiteko osagaiak, zein mantenugai dagoen gehien, eta gehigarriak dituen eta zein diren. Gainera, haurrek" Txandelen aurkako kanpaina" egin behar dute ikastetxean, iragarki baten bidez, ikastetxeko haurrak litxarreria gutxiago jatera eta beste elikagai batzuk jatera bultzatzeko, hala nola frutak, fruitu lehorrak, zukuak edo jogurtak. Jarduera fisiko osasungarria koadernoa Jarduera fisikoaren sustapena ere ekimen honen indarguneetako bat denez, material didaktikoak ‘Jarduera fisiko osasungarria koadernoa’ ere badu.
‎Imagen: Silke Gerstenkorn Unibertsitate batean onartu ondoren eta ikasturtea hasi aurretik, ikasleak egin behar duen lehen pausoa da matrikula egitea unibertsitate ikasketak hasi behar dituen ikastetxeak ezarritako epeetan. Matrikulazio prozesu horrek, nahitaez, egin behar duen titulazioari dagozkion matrikula prezio publikoak aurrez ordaintzea eskatzen du, eta ikaslea ikastetxeko ikasle ofizial bihurtzen du.
‎Fondoak maiz eguneratu behar dira, ez bakarrik dokumentu berriak aldizka sartuz, baizik eta daudenak birziklatuz, bilduma etengabe berritzen ari den zerbait bizia izan dadin. Eskolako liburutegiaren bildumak ikasleen curriculumera egokituta egon behar du, eta modu orekatuan sartu behar ditu ikastetxean irakasten diren irakasgai komun espezifikoetako edo hautazkoetako arlo guztiak. Eskolako liburutegiak guztion artean eraikita egon behar du, horregatik da garrantzitsua hezkuntza komunitate osoak bildumaren eraketan parte hartzeko bideak ezartzea.
‎Proposamen horren aurka daude PP eta PSE EE ez ezik, EAJ bera ere. Arantza Aurrekoetxea legebiltzarkide jeltzalearen hitzetan, «euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek hizkuntza proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien».
‎Irakasgai ez linguistikoen %60 euskaraz izatea proposatu zuen Hezkuntza Sailak, baina jeltzaleak ez ziren gutiz bat etorri. Arantza Aurrekoetxea EAJko legebiltzarkideak urrian adierazi zuenez, euskarari ordu gehiago eman behar zaizkio, baina malgu jokatu behar dugu ikastetxeek hizkuntza proiektua gara dezaten. Ikusi behar da atzerriko hizkuntzari eta gaztelaniari zein toki ematen zaien.
2009
‎Denek koordinatuta egon behar dute, hezkuntza arretan eraginkortasun handiagoa lortzeko. Lehenik eta behin, familiak, haurraren funtsezko laguntza den aldetik, erabateko komunikazioa izan behar du ikastetxearekin, eta, aldian behin, gaixotasunaren bilakaeraren eta gogo aldartearen berri eman behar dio. Halaber, ahal den neurrian, irakaslearen hezkuntza lanean lagundu behar du, kasu batzuetan emandako orduak ez baitira nahikoak ikaslearen beharrei erantzuteko.
‎tienvijftien Urtero, otsailean eta apirilean, autonomia erkidegoetan hasten dira ikasleak onartzeko prozesuak unibertsitatera aurreko ikasketak ematen dituzten ikastetxe publikoetan eta itunpeko ikastetxe pribatuetan. Prozesu horretan parte hartu behar dute ikastetxe horretan ezarritako hezkuntza etapetako edozein kurtsotan lehen aldiz sartu nahi duten ikasleek. Autonomiek, hezkuntza arloan dituzten eskumenen arabera, beren prozedurak garatu eta arautzen dituzte, onarpen irizpideak ezarriz, eta adostasunik ezean familiek has ditzaketen erreklamazio edo alegazio prozesuak ezarriz.
‎Hala ere, ikasteko arazo asko geroago diagnostikatzen dira, haurrek hezkuntza erronka handiagoei aurre egin behar dietenean, ikertzaileek ikusi zutenez. Hala, 11 urtera iristean, goiztiar handien %75ek baino gehiagok ikasteko edo portatzeko zailtasunak zituen, eta horiek aparteko laguntza behar zuten ikastetxean; horietatik %13 eskola berezietara joaten ziren. Laster argitaratuko da “EPICure 2”.
2010
‎Lehenik eta behin, Oinarrizko Hezkuntzarako Ikastetxearen kalifikazioa edo baimena lortu beharra zegoen. Eta horretarako, batetik, OHOn aritu beharreko irakasle guztiak tituladunak behar ziren, titulu gabeak eskolaurrean geratzen zirelako; bestetik, ikasle bakoitzeko 4,3 metro koadro izan behar zituen ikastetxeak, eta urteroko matrikulazioa 30 ikaslekoa behar zen.
2011
‎Dibertsifikazio horrek sinesgarritasuna kentzen die programei. Zerbitzu osagarriak Aukeratzeko unean, on line ikastaroak ematen duen prestakuntzaren oinarrizko alderdiei jaramon egiteaz gain, erabiltzaileak baloratu egin behar ditu ikastetxe askok beren ikasleei ematen dizkieten zerbitzu gehigarriak, hala nola lan poltsa, praktikak, bekak, arreta eta tutoretza presentziala. Zerbitzu horiek ikaslearen eta ikastetxearen artean ezartzen den prestakuntza kontratuan sartu direla jaso behar da, baita horien baldintzak ere.
‎on line prestakuntza ematen duten erakunde guztiek ez dituzte beharrezko tresna teknologikoak ikaskuntza eta irakaskuntza prozesua eraginkorra izan dadin. Ikasleak aldez aurretik egiaztatu behar du ikastetxeko bitartekoen kalitatea. Errendimendu handia:
2012
‎Aurreko emaitzen irakurketa une batez alboratu, eta, azter dezagun apurtxo bat sakonago testuingurua. Bizkaiko inguru hau, Arratia, bertako herri guztien euskalduntasun maila berdina ez bada ere, euskararen arnasgune gutxietariko bat da (zalbide, 2009), baldintza hori kontuan hartu behar dugu ikastetxeetako egoerak aztertzean eta baita hizkuntza planak diseinatzean ere. Gure herrietan eta ikastetxeetan euskara" etxeko jaun ta jabe" balitz, ikastetxeetako diagnosietan eta diseinatzen ditugun hizkuntza planetan, izaera/ egoera horrek isla izan luke.
‎Elikagai erretiluek bazkalordurako iritsi behar dute ikastetxeetara, eta, gainera, baldintza onetan egon behar dute.
‎Zerrenda kopuru hori pilatu egiten dute. Baliabide hori oso erabilgarria da seme alaben ikastetxe bila dabiltzan gurasoentzat, eskolaz aldatu nahi duten ikasleentzat edo hurrengo urtean zein ikastetxetara joango diren jakin nahi duten ikasleentzat, baita langileak kontratatu behar dituzten ikastetxeetako zuzendarientzat ere. Artikulu honetan zehazten dira ikastetxeak bilatzeko irizpideak, Interneten ikastetxe baten bilaketa nola optimizatu eta Sarean irakasleak bilatzeko aukera.
2013
‎Orain ere badugu! Erlijioa ematen hasi behar dugula ikastetxean!
2014
‎42 urte hauetan Ikastolarekin lotura izan duenarentzat – oso bideo erakargarria dela uste du Saizarrek, kanpainako leloarekin bat datorrena.Bideoa –eta informazio txostena–, gainera, seme alaba matrikulatzeko garaian duten gurasoei giltza formako pendrive batean banatuko diete, nolabait adieraziz haiek dutela Bihotzeko Ikastolaren giltza. Matrikulatzeko agiriakMatrikulazioa egin nahi duenak ondorengo agiriak eraman behar ditu ikastetxera aipatutako epearen barruan: otsailaren 3tik 14ra bitartean.Nortasun agiriaren fotokopia bana –bi gurasoena–.Errolda agiriaLiburu familiaren kopiaIazko matrikulazioa ordura arteko handiena izan zuen Orioko Herri Ikastolak, 72 haur bi urteko gelan hain zuzen ere.
‎Matrikulazioa egin nahi duenak ondorengo agiriak eraman behar ditu ikastetxera aipatutako epearen barruan: otsailaren 3tik 14ra bitartean.
‎Matrikulazioa egin nahi duenak ondorengo agiriak eraman behar ditu ikastetxera aipatutako epearen barruan: otsailaren 3tik 14ra bitartean.
2015
‎Hori ikusirik, ez zen geldirik egon Urrutikoetxea, eta eskolatu gabeko haur horientzat guztientzat ikastetxea sortzeko proiektua abiarazi zuen beste kide batzuekin batera. Baliabide ekonomikoak behar dituzte ikastetxearen eraikina egiteko, eta dirua biltzeko jai solidarioa antolatu dute biharko Sopelan.
‎Egokitasun ekologikoa. Ikaskuntza prozesuak bat etorri behar du ikastetxearen eskola proiektuarekin, gizartearekin eta inguruaren baldintzapenekin.
2016
‎Administrazio guztien laguntzarekin, lana eta familia bateratzeko erraztasuna emango duten eremuak izan behar dute ikastetxeek.
2019
‎Gainera, ikastetxeak bere erabilerari buruz ezar ditzakeen arau posibleen berri emango digu, adibidez, hezkuntza lanetarako erabil daitekeen (erabilera dakarren eskola proiektu baten zati gisa), aisialdian edo txangoa edo eskola festa baten bideoak eta argazkiak egiteko. Guraso garen aldetik, eredu izan behar dugu ikastetxeko ekitaldi edo ospakizun batera joaten garenean, beste haur batzuei argazkiak atera eta/ edo hartualdi horiek sare sozialetan partekatu behar ditugunean. Sharenting aren praktika arriskutsua da adingabearentzat; beraz, egokiena da horrelako edukiak sarean argitaratzea saihestea, adingabekoak gutxienez 14 urte izan arte eta bere datu pertsonalei buruz erabaki ahal izan arte.
‎—Itzuli egin behar dugu Beau Frenera esan zuen. Igandeetan, zortzietarako egon behar zuten ikastetxean.
2020
‎«Pandemia baino lehen, umea etxean geratu behar zen sukarra baldin bazuen, baina hurrengo hilabeteetan 37,5 ºC tik gorako eztula, buruko mina, beherakoa edo koronabirusarekin bateragarria den beste edozein sintoma izanez gero geratu da. Haurrek osasuntsu joan behar dute ikastetxera, eztula, buruko mina eta sukarrik gabe. Parazetamola edo ibuprofenoa ez zaio inola ere eman behar sukarra jaisteko eta, hala, eskolara bidali ahal izateko, eragina duenean».
2021
‎" Ikusten genuen ikastolako ikasleak gerturatzen zirela gehien, bertan sortu zelako bertso eskola eta giro gehien bertan izan delako. Azken urteetan Orokietatik eta Lizarditik gero eta gehiago ari dira etortzen, baina saiatu behar genuen ikastetxe guztietara iristen", azaldu du Gartziak. Horretarako, bilera batzuk egin dituzte ikastetxeetako ordezkariekin, eta proposamen bat aurkeztu zieten:
‎«Ondo arautu behar da, ez baitago inon zehaztuta. Gobernuak egin behar lituzke ikastetxeetako hizkuntza proiektuak, tokian tokian malgutasunez aplikatzeko tarte bat utzita».
‎Marian Antoñana departamentuko Euskara atalburuak azaldu duenez: “Argi zegoen pandemia egoeran ezin genituela euskarazko egonaldiak egin aterpetxeetan, baina aldi berean oso argi genuen ahozko euskara indartu behar genuela ikastetxeetan. D eta A ereduko ikasle gehienendako, eskola da euskara ikasteko eta erabiltzeko gune nagusia eta, batzuetan, ia bakarra.
2022
‎Edonola ere, Jaurlaritzako arduradunek azaldu dute jazarpen auzi gehienak «ondo» bideratzen dituztela. «Behin identifikatuta, ahalik eta azkarren jardun behar dute ikastetxeek: egoera landu, bizikidetza positiboa sustatu eta eragile guztiak ahaldundu», berretsi du Ruizek.
‎Halere, Jaurlaritzako arduradunek azaldu dute jazarpen auzi gehienak «ondo» bideratzen dituztela. «Behin identifikatuta, ahalik eta azkarrena jardun behar dute ikastetxeek: egoera landu, bizikidetza positiboa sustatu eta eragile guztiak ahaldundu», berretsi du Ruizek.
‎Urratsak egiten ari dira hori aldatzeko, baina sekulako erronka da. EAEn Hezkuntza lege berria lantzen ari dira, eta barruan gogoeta prozesu batean daude ikusteko hamar urte barru zer eredu izan behar duten ikastetxeek, nola nahiko luketen izatea eta zer familia motarengana iritsi behar diren hori lortzeko.
2023
‎Ikasleek aukera dezakete beste eredu batean izena ematea –ez dago haien esku, gurasoenean baizik, badakit–, baina ulertu behar dute gurean egoteak dakarren inplikazioa, gure identitatearen funtsa euskara dela argi adierazi behar diegu, hitzez eta ekintzaz, hala dela, eta ez dugula onartuko horren kontra doan jarrerarik. Ez dugula onartuko hori abstraktuan uzten dut, tokian tokiko erabakiak, proposamenak eta abar hartu direlako, bistan dena, baina hemen argi utzi nahiko nuke euskararen erabilerak (edo erabileraren auziak) helburu estrategikoa izan behar duela ikastetxe guztietan. Motibazio alderdiak landuz, noski, soziopolitikoak ere bai, jada aipatu dudan bezala, baina ez hori bakarrik.
‎gai gehiegi lantzea baino hobe litzatekeela bakoitza sakonago eta blokeka lantzea. Gai horiek zeintzuk izan behar duten ikastetxeko orientatzailearekin hitz egitea egokia dela iruditzen zaigu.
‎«Argi geratu zaigu familiek eskola aukeratzeko duten eskubidea ezin dela inondik ere hezkuntza sistema kohesionatua lortzeko helburuaren gainetik egon», esan du, eta hainbat neurri galdegin ditu ikastetxeen baliokidetasuna lortzeko. «Lortu behar dugu ikastetxe guztiak onak izatea, kohesionatuak izatea, antzeko izaera izatea, azpiegiturak izatea eta zerbitzu guztiak».
‎Eskolak geroz eta urrunago daude gorputzetik edota beren curriculum zurrunetik ateratzen den guztitik. Ama naizenez gero, niretzat hori oso garrantzitsua da, antzerkia gehien behar dutenak ikastetxeetako haurrak eta gazteak direlako, eta zaila delako pertsonaren garapena helburu duen antzerki hezkuntza bat haiengana iritsaraztea. Nire ustez antzerkilariok, edo artistok orokorrean, leku askotatik egin diezaiokegu ekarpen bat gizarte honi; hori bereziki nabarmena da hezkuntza orokorrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia