Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎fokua, edukia, antolamendua, estiloa eta itunak. Fokuari dagokionez, irakurleen kontzientzia garbia izan behar du idazleak, garbi izan behar ditu idatziaren helburua eta asmoa. Argia eta bereizia edo lausoa eta nahasia izan daiteke fokua.
‎– Hitzezko adierazpenak baino osatuagoa izan behar du idatzizkoak. Idatzi behar duenari buruzko galderak eginez edota liburuak, entziklopediak edo web guneak kontsultatzeko aholkatuz lagunduko zaio haur idazleari.
‎Idazteko erabiltzen diren grafemek eta irudikatzen dituzten objektuek ez dute inolako antzik, hots, guztiz konbentzionalak dira grafemak. Beraz, sinbolizatze gaitasunaren maila jakin bat izan behar du idazten hasiko den haurrak. Horregatik, adimen urritasunak dituztenek arazo asko izango dituzte idazten ikasteko.
‎Ezkerretik eskuinerako marrak, ezkerrerantz biratzen duten kiribilak, marra bertikalak, kiribil edo begi handi eta txikiak egiten saiatu behar du 4 edo 5 urteko haurrak. Sorbaldaren, ukondoaren, eskumuturraren eta hatzen mugimenduak konbinatu behar ditu idazten ikasteko, alde horietako artikulazioen mugimenduari esker idazten baita. Ukondoa mahai gainean jartzen da eta besaurrea haren inguruan biratzen da, ezkerretik eskuinera.
‎Diktaketak, berriz, grafemen irudia barneratuta izatea, soinuak eta grafemak erlazionatzen jakitea, eta, soinuetatik abiatuta, grafemak idaztea eskatzen du. Idazketa sortzailearen kasuan, aldiz, norberak sortu behar du idatzi behar duena; ez da kanpoko kinadei zuzenean erantzunez sortzen den idazketa.
‎Literatur generoa eta egitura erretorikoa kontuan hartuta antolatuko du testuaren edukia. Hierarkizatu egin behar ditu idatziz azalduko dituen edukiak, eta lotura eman behar dio testuari.
‎Irakasleak berehala hasi behar du idazteko zailtasunak dituenari laguntzen. Hasieran, haurrak diktatuko dio testua irakasleari, horrek idatz dezan.
2010
‎Horrela, guztiengatik, Jimeno Bulnes, M.,. Las dilaciones indebidas y el secretario judicial?, 2000/ 2 zk. eta Gómez Santamaría, M. A.,. El derecho a un proceso sin dilaciones indebidas como derecho fundamental?, op.cit. Beste egile batzuek eraginkortasuna babes exekutiboarekin lotzen dute, eta eraginkortasuna neurtzeko bi elementu daudela aldarrikatzen dute, betearazpenean organo jurisdikzionalak dituen ahalmenak eta sententzien derrigorrezko betetze indizea. ...as del proceso social y claves para su reforma, op.cit., 157 or. Aurreko irizpide guztiak uztartzen ditu, Gómez de Liaño, F. k, Introducción al Derecho Procesal (Abogacía y Proceso), op.cit., 236 or., eraginkortasunaren printzipioa aplikatuz «prozesuak emaitza erabilgarri bat, herritarrari benetako konponbide bat ematen diona, sortu zuen eskari sozialari erantzun egoki bat ematen diona» izan behar duela idazten du, betiere «arrazoizko iraupen batekin, eskuragarria den kostu batekin eta ebazpenak betetzeko edo betearazteko erraztasunarekin». Azkenik, Toharia, J. J. rekin, Opinión pública y justicia.
2015
‎Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena. Bestetik, Bigarren Hezkuntzako curriculuma oinarri hartuta, gai bat garatu behar dute idatziz, eta gai horren aurkezpena egin behar dute taldearen aurrean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia