2008
|
|
fokua, edukia, antolamendua, estiloa eta itunak. Fokuari dagokionez, irakurleen kontzientzia garbia izan behar du idazleak, garbi izan
|
behar
ditu idatziaren helburua eta asmoa. Argia eta bereizia edo lausoa eta nahasia izan daiteke fokua.
|
|
– Hitzezko adierazpenak baino osatuagoa izan
|
behar
du idatzizkoak. Idatzi behar duenari buruzko galderak eginez edota liburuak, entziklopediak edo web guneak kontsultatzeko aholkatuz lagunduko zaio haur idazleari.
|
|
Idazteko erabiltzen diren grafemek eta irudikatzen dituzten objektuek ez dute inolako antzik, hots, guztiz konbentzionalak dira grafemak. Beraz, sinbolizatze gaitasunaren maila jakin bat izan
|
behar
du idazten hasiko den haurrak. Horregatik, adimen urritasunak dituztenek arazo asko izango dituzte idazten ikasteko.
|
|
Ezkerretik eskuinerako marrak, ezkerrerantz biratzen duten kiribilak, marra bertikalak, kiribil edo begi handi eta txikiak egiten saiatu behar du 4 edo 5 urteko haurrak. Sorbaldaren, ukondoaren, eskumuturraren eta hatzen mugimenduak konbinatu
|
behar
ditu idazten ikasteko, alde horietako artikulazioen mugimenduari esker idazten baita. Ukondoa mahai gainean jartzen da eta besaurrea haren inguruan biratzen da, ezkerretik eskuinera.
|
|
Diktaketak, berriz, grafemen irudia barneratuta izatea, soinuak eta grafemak erlazionatzen jakitea, eta, soinuetatik abiatuta, grafemak idaztea eskatzen du. Idazketa sortzailearen kasuan, aldiz, norberak sortu
|
behar
du idatzi behar duena; ez da kanpoko kinadei zuzenean erantzunez sortzen den idazketa.
|
|
Literatur generoa eta egitura erretorikoa kontuan hartuta antolatuko du testuaren edukia. Hierarkizatu egin
|
behar
ditu idatziz azalduko dituen edukiak, eta lotura eman behar dio testuari.
|
|
Irakasleak berehala hasi
|
behar
du idazteko zailtasunak dituenari laguntzen. Hasieran, haurrak diktatuko dio testua irakasleari, horrek idatz dezan.
|
2010
|
|
Horrela, guztiengatik, Jimeno Bulnes, M.,. Las dilaciones indebidas y el secretario judicial?, 2000/ 2 zk. eta Gómez Santamaría, M. A.,. El derecho a un proceso sin dilaciones indebidas como derecho fundamental?, op.cit. Beste egile batzuek eraginkortasuna babes exekutiboarekin lotzen dute, eta eraginkortasuna neurtzeko bi elementu daudela aldarrikatzen dute, betearazpenean organo jurisdikzionalak dituen ahalmenak eta sententzien derrigorrezko betetze indizea. ...as del proceso social y claves para su reforma, op.cit., 157 or. Aurreko irizpide guztiak uztartzen ditu, Gómez de Liaño, F. k, Introducción al Derecho Procesal (Abogacía y Proceso), op.cit., 236 or., eraginkortasunaren printzipioa aplikatuz «prozesuak emaitza erabilgarri bat, herritarrari benetako konponbide bat ematen diona, sortu zuen eskari sozialari erantzun egoki bat ematen diona» izan
|
behar
duela idazten du, betiere «arrazoizko iraupen batekin, eskuragarria den kostu batekin eta ebazpenak betetzeko edo betearazteko erraztasunarekin». Azkenik, Toharia, J. J. rekin, Opinión pública y justicia.
|
2015
|
|
Alde batetik, lantzen dituzte unibertsitate mailako geometriako problemen ebazpena eta teoremen frogapena. Bestetik, Bigarren Hezkuntzako curriculuma oinarri hartuta, gai bat garatu
|
behar
dute idatziz, eta gai horren aurkezpena egin behar dute taldearen aurrean.
|