Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2011
‎Alegia, gazteek eurek egokitu behar dute hizkuntza beren beharretara, jergak sortu behar dituzte, hizkera berriak sortu eta euren adinaren ezaugarrietara egokitzen diren espresio berriak sortu. Hori, berriz, hizkuntza erabiliz egiten da eta gazteek hizkuntza erabili beharra dute horretarako. Nola lagundu, beraz, bide hori egiten?
‎Alegia, gazteek eurek egokitu behar dute hizkuntza beren beharretara, jergak sortu behar dituzte, hizkera berriak sortu eta euren adinaren ezaugarrietara egokitzen diren espresio berriak sortu. Hori, berriz, hizkuntza erabiliz egiten da eta gazteek hizkuntza erabili beharra dute horretarako. Nola lagundu, beraz, bide hori egiten?
2012
‎Laburpena. euskararen geroa ziurtatzeko eta euskaldunon elikagai sinbolikoak sortuko dituen kulturgintza antolatu eta bideratzea da gure kezka. eta gure ustez, euskaldunok auzolanean ardazturiko kulturgintza antolatu behar dugu horretarako. euskarazko kulturgintzan herritar antolatuok behar dugu ardatz, lan instituzionala eta komertziala ere ardatz horri batuz. Instituzioen eta merkatuaren logikan euskal kulturak ahuleziak baitituzte.
‎herri antolakuntza (auzolanekoa), instituzioak (normatiboa) eta merkatua (komertziala). Laugarren aukera berez joaten uztea litzateke; euskaldunon kasuan, betirako joaten uztea. euskararen geroa ziurtatuko eta euskaldunon elikagai sinbolikoak sortuko dituen kulturgintza antolatu eta bideratzea da gure kezka. eta gure ustez, euskaldunok auzolanean ardazturiko kulturgintza antolatu behar dugu horretarako. euskarazko kulturgintzan herritar antolatuok behar dugu ardatz, lan instituzionala eta komertziala ere ardatz horri batuz.
2016
‎euskaldunok gure artean euskaraz jarduteko ahalik eta behar, komenentzia edota aukera ugarienak eragiten dituen konpartimentazioa. Gaur ditugun eta bihar etzi seguruenik izango ditugun baldintza soziolinguistikoetara egokituko den konpartimentazio soziofuntzional berria asmatu, adostu eta antolatu behar dugu horretarako: belaunez belauneko perspektiban bere buruari eusteko401 lain izango den moldaera402 Luze zabaleko konpartimentazio soziofuntzional egonkor hori da, hain zuzen, diglosia (Zalbide, 2011).
‎Baldintza soziolinguistikoet ara egokituko den konpartimentazio soziofuntzional berria asmatu, adostu eta antolatu behar dugu horretarako: belaunez belauneko perspektiban bere buruari eusteko lain izango den moldaera.
2019
‎sarrera autobiografikoa hain probetxu onez erabiltzen asmatu izana; ekinbide konkretuetara pasatzeko ageri duen prestasuna; erantzun eske daukagun oinarrizko formulazio teoriko bati aurrez aurre heltzeko adorea eta azkenik, arnasguneez egin dugun kategorizazioak partez eragiten dion zalantza. Lau puntuok ezin ditugu, ondotxoz orrialde gehiago behar baikenuke horretarako, bere osoan komentatu. gaingaineko laburpen oharrak izango dira, beraz, hurrengoak:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia