2001
|
|
‘zelakoa eta zenbatekoa da gure ezagutzeko ahalmena? ’ Gizakiaren arrazoimena" Giza naturaren berezitasunetatik ondorioztatzea" 73, oker handitzat ematen du, zientzialariek —Erich Frommek, adibidez— ez bezala. Hau da, Kantek giza ezagumena argitu behar du aurretik, zientziaren balioari buruz epaia emateko; Erich Frommek, aldiz, lehenbizi zientziaren emaitzak
|
behar
ditu giza ezagumena zelakoa edo zenbatekoa den erabakitzeko.
|
2006
|
|
Zertxobait barrurago begiratu behar dugu, orain: bihotz bihotzera joan
|
behar
dugu giza aberearekin; garuna arakatu behar dugu, giza abere heroikoak, barruan, odolik gabeko ezer ba ote duen jakin.
|
2007
|
|
jarduera pedagogiko eta hezkuntza linguistiko ororen berezko alde etikoak, gure kasuan, euskal hezkuntzaren beraren zentzu etiko orohartzaileaz galdetzera garamatza eta, bide batez, baita bertan euskarak betetzen duen edota bete lukeen paperaz hausnartzera ere. Kontua da, bada, aniztasun antropologikoaren diskurtso teorikoa gure errealitatera ekarri beharra dagoela eta, orduan, ezinbestean hitz egin
|
behar
dugula giza eskubide orokorren baitan kokatu eta ulertu beharreko euskal hezkuntza, hizkuntz eta kultur eskubideez. Horrela, bada, eta etika komunikatiboaren haritik, beharrezkoa dirudi gure euskal hezkuntza elebiduna, funtsean, elebitasunerako euskal hezkuntza bezala planteatzea, zeinak egiazko —bazterketarik gabeko eta baldintza berdinetan gauzatutako— elkarrizketa ahalbidetuko duen.
|
|
Pedagogiak, bestela esanda, ez du nahikoa oinarrizko" etika orokor" edota ohiko" etika profesional" batekin; aldiz, berak —erabaki konkretuak hartzen diren esparru guztietan bezalaxe— nahitaez egin
|
behar
du giza ekintzaren inguruko gogoeta sakon eta zabal bat92 Hemen kokatzen da, hain zuzen, Lowischen" erantzukizunerako etika pedagogikoa", zeinak —pertsonen arteko komunikazio zintzoa eta jarrera adeitsua sustatuz—" hiritar aske, ireki, tolerante eta erantzuleak —bai eta gizarte aske, ireki, tolerante eta erantzulea ere— osatzen lagundu nahi duen" 93 Horreki... baldin eta hezkuntza oro antropologikoa bada eta antropologia oro etikoa bada, orduan hezkuntzak ezinbestean du zerikusia etikarekin, alegia, nahitaez kontsideratu behar du bere jardueraren zentzua.
|
2010
|
|
21 Bereizketa horretatik abiatuz, baieztatu
|
behar
dugu giza legeak erkidego perfektuetan aplika daitezkeela bete betean, baina ez ez perfektuetan.
|
2013
|
|
Pascal Boyer antropologoak liburu garrantzitsu batean dioen bezala, nahiz eta erlijio serioak fikzio ez serioak dituen oinarriak dauzkan, berezko ezaugarri erantsiak ere badauzka. Haren ustez, ezaugarri erantsi horietan arakatze aldera, hobeto ulertu
|
behar
dugu giza gogoak nola egiten duen lan, fikziozko kontzeptuak eraikitzen dituenean. Hori da, besteak beste, Religion Explained liburuaren helburuetako bat.
|
2017
|
|
Egia bada gizakia aske dela situazio jakin batean eta bere buruaren hautua egiten duela situazio horretan eta horrekin batera, orduan antzerkiak erakutsi
|
behar
ditu giza situazio arruntak eta situazio horietan beren hautua egiten duten askatasunak.22
|
2021
|
|
Egiaz, amodio fisikoa ezin da tratatu ez helburu absolutu gisa, ez bitarteko soil gisa; ezin du existentziarik justifikatu, baina kanpoko justifikaziorik ere ez du onartzen. Horrek esan nahi du toki episodiko eta autonomoa izan
|
behar
lukeela giza bizitza guztietan. Eta, oroz gain, librea izan behar lukeela.
|