Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎Transmisioaren sistema. Ez dugu hilda dagoena biltzeko ardura; bizitzarako asmatu behar dugu geure antolaketa. Bereziki umeengana, noski, aipatutako arrazoiengatik.
‎Nola jakin daiteke adierazpen kultural konkretu batgizarte bati ala besteri dagokionik? Nola jokatu behar dugu geure historia kulturalarenaurrean. Elkarrekin lotuta dauden galdera hauek kulturaren izaeraz jakin mina duenpertsona batek egin ditzake, arestian aipatu dugun asmo ukatzailea izan gabe, etaerantzun beharreko galderak direla uste dugu.
‎Miamiko Unibertsitateko irakaslea den Bruce Garrison ek (1990, 28) egokiro azaldu du irratilarien zeregin garrantzitsua zein den: , a broadcaster who knows the demographics of his or her market at a particular day and time may be able to select news better than a competitor who does not?; hau da, informazioaren esparruan ere ezagutu behar ditugu geure entzuleen ohiturak eta nahiak irratian arrakastatsuak izateko, hala informazioaren esparruan, nola gainontzekoetan ere. Maiz, irratilaria entzuleen gaineko ia daturik gabe abiatzen da, ordea.
2001
‎Hauxe da gure etxea, geure proiektuan eraiki behar dugun oinarria. Honengainean gauzatu beharra dugu geure asmoa.
‎Eta horixe da, hain zuzenere, proposatu gura duguna: ebaluazioan oinarritutako estrategia, ebaluazio formatiboan oinarria hartuta; hau da, ebaluaziotik abiatu behar dugu geure lana, eta lanahortik baloratu. Baina beti ere ebaluazioa lan ildoa zehaztuko digun tresna gisaulertuta.
2002
‎Hala ere, euskal industria oraindik ez da nahiko dibertsifikatu sektore aurreratuetan. Dena dela, kontuz ibili behar dugu geure sektoreenizaera epaitzeko orduan. Horrela, adibidez, altzairugintza sarri sektore heldutzathartzen bada ere, eskari igoera txikikoa eta teknologia apalekoa, errealitatea ezdator bat aurreiritzi horrekin, eta altzairugintzak teknologia bizitasun nahikoa du.
‎Nire ustez, oraingo campuskeriatxokozaletik ihesi jo behar dugu. Jakintzarik oinarrizkoena eta aurreratuena dabilensareetan txertatu behar ditugu geure saregune unibertsitarioak. Horrela eskaini ahalizango diegu Unibertsitatera hasi berriei edo berriro bertaratuei goi mailakojakintzarako bideak zabaltzea, horretantxe baitatza aukera unibertsitarioa.
‎unibertsitate garapeneko erabakiguneetan, administrazioaneta unibertsitateetan, aldaketetan eta erabakietan esku hartu behar dugu. Bainahorretarako, errotik aldatu behar dugu geure irudikapena. Dauzkagun indarrak etaaukerak ez ditugu beren gaitasun osoan erabiltzen, batez ere, elkarren berri ezdaukagulako.
‎No, of course. Harro bainaharropuztu gabe aldarrikatu behar dugu geure profesionaltasuna, geure programapropioak sortu eta burutzeko. Eta baldin. La Real Sociedad Española de Historia oQmmica?
‎Amaitzeko, esan behar dut paradigma honen egitura itxiak ez gaituela beldurtu behar. Willis en eredu hau geuk erabili behar dugu geure behar didaktikoenarabera, eta ez ereduak gu.
2005
‎... Ahozko literatura aberatsa dugu, baina zer egin dugu? Idatzizkoa egin behar dugula geure buruei agindu. Azken hogei urte hauetako joera da;. Ahozkoa ez, idatzizkoa egin behar dugu!?.
2007
‎Beraz, guk mugatu egin behar dugu geure burua eta eremu horretan jokatu.Beste komunikabide askok egiten ez dituzten hainbat gauza egin behar izatenditugu guk. Esaterako, ezagutzen ditugun telebista orotarikoen artean, inork ereez du euskarazko programaziorik egiten, ez dago merkatuan halakorik.
‎Transmisioaren sistema. Ez dugu hilda dagoena biltzeko ardura; bizitzarakoasmatu behar dugu geure antolaketa. Bereziki umeengana, noski, aipatutakoarrazoiengatik.
‎Parodian identitatearen mamu izaera azaldunahi da, zenbat eta barregarriago orduan eta ageriago identitatea hutsala dela, ez dagorla benetako originalik eta hamaika ahalegin eginagatik ere, ez dugula lortukogure itxuretan guztiz sinestea. Parodiak behar ditugu geure buruari askatasuna emateko, ahalik eta sarkastikoen, baina hori ez da bizitzaren jokoa. Bizitzan serio arigara, itxurak egiten ditugunean ere jokoaren seriotasunean sinetsita.
2011
‎Eta bestelako lanetarako interesgarri izan daitekeelakoan, Donostiako EKT taldekoek eginiko hitz teknikoen bilduma aipatu behar dugu. Dudarik gabe, aurretik eginak diren lanetan oinharritu behar ditugu geure lanak: eta horretarako, lan hori guztiz lagungarri da, zeren zientzi alorrean euskaraz eginiko lanetatiko hitz gehienak agertzen baitira bertan.
2012
‎Sistema akademiko euskaldunaren askotariko diskurtso zientifikoa osatzengabiltzan heinean, argi izan behar dugu geure diskurtsoek duten erlazio gatazkatsuainguruko estatu nazioen egituren eraikuntzarekin, eta, hortaz, Mendebaldekomundu sistema moderno patriarkal kapitalistarekin. Formakuntza sozialek, soilikexistitzeko, beren produkzio baldintzak erreproduzitu badituzte, (Althusser, 1971:
‎Sistema akademiko euskaldunaren askotariko diskurtso zientifikoa osatzengabiltzan heinean, argi izan behar dugu geure diskurtsoek duten erlazio gatazkatsuainguruko estatu nazioen egituren eraikuntzarekin, eta, hortaz, Mendebaldekomundu sistema moderno patriarkal kapitalistarekin. Formakuntza sozialek, soilikexistitzeko, beren produkzio baldintzak erreproduzitu badituzte, (Althusser, 1971:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia