Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2002
‎Ematen duena baino erantzun zailagoa behar du galdera honek. Has gaitezen, dena den, oraingo egoera zein den aztertzen.
2003
‎Gure agintari politikoek erantzun behar dituzten galderak hauexek dira: nork ordainduko ditu egindako kalteak?
2004
‎Galdera arras xingle horri korapilo handiz erantzuten diote adituek, benetako teoria landuak eraikiz, baina, funtsean, erantzun argia behar luke galdera hain sotilak: artelan bat arte da eta ez beste ezer, artistak halaxe izendatu duelako.
‎Minbizia izateko arriskua Ikerketa ugarik adierazten dute hidrokarburo aromatiko poliziklikoen eraginpean egotea, bai tabakoaren kearen edo ikatza erretzearen ondorioz, bai minbizia eragin dezaketen biriketako zeluletako mutazio genetikoen eraginpean egotea. Ikertzaileek erantzun behar duten galdera da konposatu horiek nola kaltetzen dituzten sexu zelulak. AEBetako espezialistak.' iragartzen dute germina lerroko aldaketa genetikoak gertaera segida baten ondorio izango liratekeela.
2007
‎Zer da" bat egitea"? Nork erantzun behar ditu galdera hauek. Erantzun ezberdinak egonez gero, zelan erabaki zein den zuzena?
2008
‎Hizlariak kontuan hartu behar ditu galdera batzuk: nor naiz ni, zeri buruz dakit hitz egiten edo zertarako prestatu naiz, nori zuzenduko natzaio, noiz hitz egingo dut edo zergatik, non, zein bitarteko erabiliko ditut... galdera sorta horiekin ari denak nekez aspertuko du inor.
‎Esanak esan, zertan da erantzun behar genuen galderaren arrazoia. Abertzale askok ulertu nahi ez badigute ere, espainolez bizi den herritarra espainola da, eta beste horrenbeste frantsesez bizi dena.
‎Hortaz, tradizioan zer dugun galdera ahaztu gabe ere, eguneroko bizitzan zer behar dugun galderari erantzun behar zaio. Euskaldunek eguneroko bizitzan behar dituzten hitzak detektatu egin behar dira, eta kontuan hartu behar da, gainera, kon tzeptu horiek adierazteko zerbait erabiltzen dutela jadanik euskaldunek.
‎Gauza jakina da aurrekoa, baina hona oraindik Amadou & Mariamek erantzun behar zuten galdera beldurgarria; eta hurrengo diskoan zer. Egia esateko ez dute apustu berritzaileagorik egiteko beharrik sentitu (hori hurrengoan), Manu Chaoren ordez Damon Albarn (Blur) hartu eta aurrekoaren ildo beretsua jarraitzen duen Welcome to Mali burutu dute Bamako, Dakar, Paris eta Londres artean.
2009
‎Helduek erantzun ditzakete protesiak egin behar dituenaren galderak, baina haurrek ez.
‎Adingabeen txostenari kritika bera egin diot. Denok dakigu galdetegi bat egituratzeko unean kontuz ibili behar dugula galderen formulazioarekin. Arrazoi horiengatik ez nuen Lamarcaren alde egin, eta bozketan parte hartzeari uko egin nion.
2010
‎Omako Baso Margotua. Paisaia magiko bat programan neska mutikoek fitxa didaktiko eta interaktibo batzuk egin behar dituzte, galdera erantzunen bidez. Basoa familiarekin batera zeharkatzen duten bitartean erantzun behar dituzte galdera horiek.
‎Geroztik, hala ere, ezer gutxi marraztu dut; nire erabaki honen azpian aitarekin izan nuèn porrot sentipena ote dago, eta indar negatibo baten inertzia, azken batean, ala beste porrot baten beldurra?, zeren, aitak eragotzi zidàn bideari berrekinez gero, ezinbestekoa bainuen, artista gisa, arrakasta, batere segurua ez zena?; esan nahi dizudana da nik azpian behar nuela galdera bat, nire kezka hari forma emateaz gain, kikildu eta atzera eragiten zidana: –Zertarako marraztu eta zertarako pintatu, gero jendeari, beharbada, gustatuko ez bazaio???; hogei bat urte nituela, gainera, erakusketa bat ikusi nuen hiriburuan, zuk ere zeurean aipatzen duzuna?, probintziako pintore inpresionista seinalatuenena; eta ni hain gustura sentitu nintzen areto hartan, non istantean etorri baitzitzaidan burura beste galdera bat, aurreko galderari erantzun ezin zehatzagoa ematen ziona, ihesbidearen ikuspegitik betiere:
‎Helduen euskalduntze alfabetatzea tresna garrantzitsua da gibelatze prozesua gelditu eta hizkuntzaren zabaltzeari hasiera emaiteko eta hain zuzen, pasa den abenduan Euskararen Erakunde Publikoak aurkeztu duen heldu diren 4 urteetako norabideetan izaera estrategiko hori aitortu dio HEA arloari. Ondoko urteetan HEA arloak nundik nora joan behar duen galdera seriosa da. Nola lagundu, nola sustatu, nola antolatu?
‎Lengoaiaren atal honetan, esangura eta kronologia racord direlakoak neurtu behar zituen galderari emandako erantzuna da denen artean baikorrena: ia ikasle guztiek asmatu dute serie egokiarekin.
‎Geroztik, hala ere, ezer gutxi marraztu dut; nire erabaki honen azpian aitarekin izan nuèn porrot sentipena ote dago, eta indar negatibo baten inertzia, azken batean, ala beste porrot baten beldurra?, zeren, aitak eragotzi zidàn bideari berrekinez gero, ezinbestekoa bainuen, artista gisa, arrakasta, batere segurua ez zena...; esan nahi dizudana da nik azpian behar nuela galdera bat, nire kezka hari forma emateaz gain, kikildu eta atzera eragiten zidana: " Zertarako marraztu eta zertarako pintatu, gero jendeari, beharbada, gustatuko ez bazaio...?"; hogei bat urte nituela, gainera, erakusketa bat ikusi nuen hiriburuan —zuk ere zeurean aipatzen duzuna—, probintziako pintore inpresionista seinalatuenena; eta ni hain gustura sentitu nintzen areto hartan, non istantean etorri baitzitzaidan burura beste galdera bat, aurreko galderari erantzun ezin zehatzagoa ematen ziona, ihesbidearen ikuspegitik betiere:
‎Horrek ez du esan nahi zentzu komunaren eredua nahikoa denik eremu horretan dena argi eta garbi geratzeko; inola ere ez! Mundua nolakoa den galderatik munduak nolakoa behar duen galderarako jauzia eman ahal izateko, zentzu komunaren eredua, beharrezkoa bada ere, ez da nahikoa.
‎Mundua nolakoa den galderaren inguruko usteei, sinesmenei eta iritziei helduko diegu oraingoz. Geroago, munduak nolakoa izan behar duen galderarantz lerratuko dugu gure gogoeta.
‎Nolakoa izan behar du munduak? Munduak nolakoa izan behar duen galderaren inguruko usteen kasuan, askatasuna handiagoa al da benetan. Hau da, kasu horretan, usteak eta nahiak elkarren antzekoak al dira?
‎" XX. mendean historiagileek erantzun behar duten galdera nagusia da, ea zelan eta zergatik hasi zen Bigarren Gerla Handiaren ondoren kapitalismoaren denen ustekaberakourrezkoa aroa, 1947tik 1973ra arte, aurrekaririk gabe eta ohikoaren kontra. Adostasuna duen erantzunik ez dago, eta nik ere ezin dut eman". 1220
‎1893ko urriaren 8ko La Ilustracion Española y Americana aldizkarian Jose Fernandez Bremonek erantzuten zion espainolek zer egin behar zuten galderari:
2011
‎Baina noiz, nola eta noren eraginez hasi zen behialako ugaritasun hura uniformatze eta nazionaltze kontua? Hori da ikerleak egin behar duen galdera xuhur bakarra: noiz, nola, noren eraginez uniformetu eta nortu da Orantza Aro zelako ugaritasun polimorfo hura?
‎Elkarrizketa egiten duen pertsona ikerketagai diren eta arakatu behar diren galdera batzuekin hasten da, eta konpondu gabeko gairik ez geratzea bermatu behar du. Elkarrizketak nola egiten duen aurrera ikusirik, elkarreraginaren eta dialogoaren erritmora eta testuingurura egokitu behar ditu galderak. Elkarrizketa mota hori giro lasaian eta lagunartekoan egin behar da, baina elkarrizketariak ez du inoiz aginpidea galdu behar, ezta proposatutako helburuak ahaztu ere.Elkarrizketa ez zuzendua.
‎Elkarrizketak formulatzeari dagokionez, hezitzaileak alde batera utzi behar du galdeketa eredua, eta patxadaz egin behar ditu galderak, dialogoa sustatzeko, entzute jarrera aktiboa hartuz. Informazioa emateko unean, aldebakarreko hitzaldia ere saihestu egin behar du, eta elkarreragina bultzatu, gurasoei aukera emanez eztabaidan parte hartzeko eta beren iritziak emateko.
‎gaztelania, ingelesa, frantsesa, arabiera, txinera edo errusiera. Twitter bidez komunikatzen direnek “hashtag” #AskRights erabiliz egin behar dituzte galderak. Aurten, inoiz baino gehiago, jende guztiak parte hartzea nahi da.
2012
‎Horiek guztiak galdera garrantzitsuak dira, ikerketa egiterakoan kontuan hartu ez direnak; eta badira antzeko garrantzia duten beste gauza batzuk ere, arretarik batere eskaini ez zaienak. Geurok saiatu behar dugu galdera horiei erantzuten. St.
‎Hori dela eta, Sarrionandiaren idazlan guztiak galdera modukoak dira, irakurleak bere nahierara erantzun edo osatu behar dituen galderak:
‎Elkarrizketaren xedea gaia da. Hortaz, elkarrizketatzaileak aldez aurretik prestatu behar ditu galderak, aukera guztiak pentsatuta. Era berean, elkarrizketatuak hausnarketa egin eta ondorio bat atera dezan lortu behar du.
‎Elkarrizketatzaileak ekimena aurrera eraman dezan zain egon behar du, eskua berak eman diezaion lehenik eta idazpena eskaini behar dio, jarrera eta interes etengabeak izan behar ditu une oro, eta, komeni denean, galdera egokiak egin behar ditu. 6 Ohiko galderen edo galdera gatazkatsuen aurrean prestaturik ez egotea Elkarrizketetan maiz errepikatzen dira izangaiak prestatu eta entseatu behar dituen galdera batzuk. Ohikoena prestakuntza akademikoari, lanbide esperientziari edo hizkuntzei buruzkoa izatea da, baina alderdi pertsonalagoei buruzkoa ere bai:
2013
‎Adieraz iezaiezu ikasleei zer pauso eman behar dituzten planteatutako ataza batzuk ebazteko. Ikasleei ematen zaien informazio jakin baten bidez, ikasleek modu jakin batean erabili behar dute galdera batzuei erantzuteko. Haurrei eta gazteei Internet nola erabili irakasteko eta informazio erabilgarria eta baliagarria ez den informazioa bereizteko erabiltzen diren baliabide pedagogikoak dira webquest ak.
2015
‎Behar baitut zure harria. Behar baitut galderarekin sortzen didazun odol isuria.
‎Bi mailegu horiek erosteko aukera oso ona bihurtu dira; beraz, hipoteka bat edo bestea aukeratzea zaildu egiten da. Hona hemen etxebizitza erosi nahi duten eta finantziazioa behar duten galderak: zein hipoteka ateratzen zait gehien kontura?
2016
‎Produktu osasungarriak eta egokiak eskura ditzakegu? Horiek dira datozen urteetan Aztik konpondu behar dituen galderetako batzuk. Azken urteotako ikerketa gizabanakoen arteko desberdintasunak pertsonalizatzeko eta zehazteko bidean dago.
‎Kontatu zion Hondarribikoa zela eta garrantzi handiko bazkaria zuela heldu bezain laster, gurasoak zain izango zituela Irungo geltokian. Zerbaitek, seguru aski lanbidearen senak, adierazi zion kazetariari altxor bat zuela aldamenean eta kontuz ibili behar zuela galderak egiteko unean, aukera alferrik galdu nahi ez bazuen.
2017
‎Estatuaren egitura eta botereak nola eraldatu diren, horri erreparatzen diote ia esklusiboki; nazioa nola eraldatu ote den, berriz, ez dute berariaz lantzen. Erantzun behar dugun galdera hauxe da: ea, nazio estatuaren bertaxutze hala ekonomiko nola politiko instituzionalaz gainera, identitate nazionala ere bertaxutu ote den (Antonsich, 2014).
‎Beharrezkoa da gaia eta ikerketaren bidez erantzun nahi den galdera nagusia lotuko dituzten azpi galderak pentsatzea. Beraz, egin ideia jasa eta idatzi ahalik eta galdera gehien gaiaren inguruan, betiere kontuan izanik bukaeran erantzun behar duzuen galdera nagusia. Adibide moduan, Nazioen Ligaren gaia lantzen hasiko gara.
2018
‎ERANTZUNA BEHAR DUTEN GALDERAK
‎Izaro: Alderantziz behar luke galderak: zer egin du euskal kulturgintzak sortzaileen duintasuna bermatzeko?
2019
‎Ohiko irakasleari ziurrenik ez diote esango, baina guri beharbada bai. Batzuk zabaltzen dira gela guztiaren aurrean, beste batzuk taldetxotan (sarri neskak neskekin, mutilak mutilekin), bestetan bakarka… Eta haiekin konektatzeko zu ere sartu behar zara jokoan, zuk ere erantzun behar dituzu galderak, zintzotasunez; denok dugun hauskortasun hori ikusi behar dizute, emozioak kontatzeko prest zaudela. Funtsean da entzutea eta haiekin hitz egitea, haien emozioez, haien sentimenduez, zer diren galdetzea… Gakoa delako bizipenetatik aritzea, ez diskurtso soiletik.
2021
‎Beste akusazio handi batzuk egiten dira, non dagoen ETAri buruzko literatura, nola adierazi den, baina non egon dira euskal idazleak 70eko baina bereziki 80ko hamarkadatik hona, horrekiko? Egin behar dugun galdera da ea zergatik erabaki duten hegemonia guztiz hori ez dela literaturak landuko duen pasarte bat. Ez naiz esaten ari 1940an euskal idazleak horretan aritu behar zirenik, baina 80an ez egotea?
‎Zuek egin itzazue behar dituzuen galderak, baina argi izan emakume horrek bere jakinduriarekin markatzen ahal duela ikerketan asmatzea edo alferrik ibiltzea. Laguntzaileek ulertu zuten artearen alderdi teknikorik gabe galduta zeudela eta onartu zuten.
‎Nora eraman nahi ditugu pertsonaiak eta nora irakurleak? Halakoak dira argumentua eraikitzen dugunean erantzun behar ditugun galderak. Ez da erraza.
‎Erakunde herrikoiok ez al dugu ezer esaterik? ETAk erantzun behar lituzkeen galderak dira hauek. Era guzietara, garbi dago Iberduerok bere aldeko kanpaina errentableena egin ahal izan duela eta Lemoizen zentralaren jabeen diruarekin alderdi eta sindikatuek eraman dutela aurrera. Lemoizen aurkako ETAren aldeko dinamika horretan sartu arazi gaituzte batzuek eta besteak.
2022
‎Noren mesedetan? Norbaitek egin behar ditu galdera horiek, eta ikerketa kazetaritza isilarazi nahi izatea erabaki suizida da. Julian 175 urteko kartzelaldira zigortzen badute, beste kazetari askok birritan pentsatuko dute informazioa argitaratu aurretik.
‎Nahiz lehenengo txandan egon eta erraza izan behar zuen galderak, lasaitu ederra hartu du Luisak.
2023
‎Guri bai. Oso presente izan behar ditugu galdera hauek: Noiz eta zertarako erabiltzen dut?
‎Dudarik gabe, maiz galdetu dizuete zertarako balio ote duen matematikak, eta ea gure gogotik osoki ateratzen ditugun eraikuntza delikatu horiek ez ote diren artifizialak eta gure apetak sortuak. Bereizketa bat egin behar dut galdera hori egiten duten pertsonen artean. Jende praktikoak dirua irabazteko bidea besterik ez digu eskatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia