Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Horrez gain, eta ikasleak lortu behar dituen gaitasunekin jarraituz, Long etaPorter (1985) autoreek bi faktore eragile aurkitu zituzten bigarren hizkuntzaren (ingelesa) irakaskuntzan: gelako egitura parte hartzailea eta bigarren hizkuntzagaratzeko ikasleak egiten dituen jarduerak.
‎gaiaren bueltan, didaktikara aplikatzeko egin diren lanakugariak dira. Ugariak izan dira, halaber, generoen aniztasunaren aurrean igorleakgaratu behar dituen gaitasunak definitzeko egindako lanak (Dolz, Pasquier etaBronckart, 1993). Hona hemen autoreok zerrendatzen dituzten lau gaitasunak:
2006
‎Ondorioz, jausi dira salbazioa eta legitimazioa eskaintzen zuten kontakizun handiak, eta bukatu da arrazoiak izan behar zuen gaitasuna asunto humanoen, gizarte proiektuen eta bizitza moldeen gainean sustantiboki hausnartzeko. Horixe da arrazoi modernoaren garapenari buruzko diagnostiko weberiarra.
2008
‎Segituan, Sustaeta alkateak hurrengo urterako alkateak eduki behar zituen gaitasun eta nortasuna kontuan hartuta, zozketan irtendako hautesleek barik, aho biziz egitea?, por aclamación?, proposatu zuen, eta Pedro María Agirre aurkeztu zuen kargurako.
‎Horretarako, honako eduki hauek landuko dira: ...aiaren datuak (ikastegia, titulazioa, izena, gradua edo graduondoa, maila, mota eta ECTSko arauen araberako kreditu kopurua), irakaslearen datuak (izena eta abizenak, irakasgaia zein ikastegitan ematen duen, saila eta harremanetan jartzeko modua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, ...
‎Horretarako, honako eduki hauek landuko dira: ...ua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, web gune interesgarriak eta irakasgaiarekin zerikusia duten aldizkarien zerrenda).
2012
‎...pena Euskal Herrian ahalbidetzeko, benetako demokrazian sakondubeharko genuke, eta hortik abiatuta bestelako eredu ekonomiko bat bilatu etagauzatu, alegia, eskura ditugun giza eta natur baliabide propioen erabilera arrazionaleta harmoniatsua lehenesten duen eremu ekonomiko bat, gizarteko kide guztienbehar indibidual eta kolektiboak asetzeko, etorkizuneko belaunaldiek beren beharrezarduratzeko izan behar duten gaitasunari kalterik egin gabe.
‎f. Umeei zuzendutako mezuek, bereziki jostailuak sustatzen dituztenek, ezin dute errorea sortu produktu horien ezaugarriei dagokienez, ezta horien segurtasunari dagokionez ere. Halaber, ezin dute errorerik sortu umeek horiek erabiltzeko izan behar duten gaitasunaren inguruan, batik bat gaitasun hori izan ezean kaltetuta suertatu daitezkeenean beraiek edo beste batzuk.
‎dira adingabeak egoera arriskutsuetan aurkeztu, justifikatutako arrazoiren bat egon ezik. da adingabea iruzurrera eragin produktuen ezaugarriei buruz, ez haien segurtasunari buruz, ezta umeak behar dituen gaitasun edo trebeziei buruz produktu horiek erabiltzeko besteak edo bere burua kaltetu gabe; c) publizitate subliminala; d) produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudia urratzen duena; e) iruzurrezko publizitatea, publizitate desleiala eta publizitate erasotzailea, lehiaketa desleialaren ekintzen izaera izango dutenak Lehiaketa Desleialaren Lege...
2015
‎LHko irakasle batek argiki menderatu behar ditu gaitasun matematikoa eta digitala, eta ordenagailu laborategian egin diren proiektuek laguntzen dute gaitasun horien garapenean. Etorkizuneko irakasleek dituzte tresna horiek euren eguneroko lanean.
‎Tresna nola erabiliko den, hori erabiltzailearen gaitasunen mende dago. Horrenbestez, batera hartzen baldin baditugu, alde batetik, artefaktua bera, eta, bestetik, artefaktua manipulatzen duen pertsonak zeregin jakin baten ebazpenean hura erabiltzeko behar dituen gaitasunak, orduan, artefaktua instrumentu izatera pasako da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia