2002
|
|
Horrez gain, eta ikasleak lortu
|
behar
dituen gaitasunekin jarraituz, Long etaPorter (1985) autoreek bi faktore eragile aurkitu zituzten bigarren hizkuntzaren (ingelesa) irakaskuntzan: gelako egitura parte hartzailea eta bigarren hizkuntzagaratzeko ikasleak egiten dituen jarduerak.
|
|
gaiaren bueltan, didaktikara aplikatzeko egin diren lanakugariak dira. Ugariak izan dira, halaber, generoen aniztasunaren aurrean igorleakgaratu
|
behar
dituen gaitasunak definitzeko egindako lanak (Dolz, Pasquier etaBronckart, 1993). Hona hemen autoreok zerrendatzen dituzten lau gaitasunak:
|
2006
|
|
Ondorioz, jausi dira salbazioa eta legitimazioa eskaintzen zuten kontakizun handiak, eta bukatu da arrazoiak izan
|
behar
zuen gaitasuna asunto humanoen, gizarte proiektuen eta bizitza moldeen gainean sustantiboki hausnartzeko. Horixe da arrazoi modernoaren garapenari buruzko diagnostiko weberiarra.
|
2008
|
|
Segituan, Sustaeta alkateak hurrengo urterako alkateak eduki
|
behar
zituen gaitasun eta nortasuna kontuan hartuta, zozketan irtendako hautesleek barik, aho biziz egitea?, por aclamación?, proposatu zuen, eta Pedro María Agirre aurkeztu zuen kargurako.
|
|
Horretarako, honako eduki hauek landuko dira: ...aiaren datuak (ikastegia, titulazioa, izena, gradua edo graduondoa, maila, mota eta ECTSko arauen araberako kreditu kopurua), irakaslearen datuak (izena eta abizenak, irakasgaia zein ikastegitan ematen duen, saila eta harremanetan jartzeko modua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu
|
behar
duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, ...
|
|
Horretarako, honako eduki hauek landuko dira: ...ua), ikasleak irakasgaian eskuratu beharreko gaitasunak, ikasgaiaren gaitegia (atalak eta azpiatalak), ikasgaiaren metodologia (ikasleak irakasgaian eskuratu behar duen gaitasun espezifikoa, ikasleak egin beharreko eginkizun mota, ikasleak lanean ematen duen ordu kopurua, ikasleari ematen zaizkion baliabide materialak, talde mota eta lan mota), kronograma, ebaluazioa (ikasleak irakasgaian eskuratu
|
behar
duen gaitasun espezifikoa, ebaluazio tresna, ebaluazio irizpideak eta notaren ehunekoa) eta bibliografia (oinarrizko bibliografia, sakontzeko bibliografia, web gune interesgarriak eta irakasgaiarekin zerikusia duten aldizkarien zerrenda).
|
2012
|
|
...pena Euskal Herrian ahalbidetzeko, benetako demokrazian sakondubeharko genuke, eta hortik abiatuta bestelako eredu ekonomiko bat bilatu etagauzatu, alegia, eskura ditugun giza eta natur baliabide propioen erabilera arrazionaleta harmoniatsua lehenesten duen eremu ekonomiko bat, gizarteko kide guztienbehar indibidual eta kolektiboak asetzeko, etorkizuneko belaunaldiek beren beharrezarduratzeko izan
|
behar
duten gaitasunari kalterik egin gabe.
|
|
f. Umeei zuzendutako mezuek, bereziki jostailuak sustatzen dituztenek, ezin dute errorea sortu produktu horien ezaugarriei dagokienez, ezta horien segurtasunari dagokionez ere. Halaber, ezin dute errorerik sortu umeek horiek erabiltzeko izan
|
behar
duten gaitasunaren inguruan, batik bat gaitasun hori izan ezean kaltetuta suertatu daitezkeenean beraiek edo beste batzuk.
|
|
dira adingabeak egoera arriskutsuetan aurkeztu, justifikatutako arrazoiren bat egon ezik. da adingabea iruzurrera eragin produktuen ezaugarriei buruz, ez haien segurtasunari buruz, ezta umeak
|
behar
dituen gaitasun edo trebeziei buruz produktu horiek erabiltzeko besteak edo bere burua kaltetu gabe; c) publizitate subliminala; d) produktu, ondasun, jarduera edo zerbitzu zehatzen publizitatea erregulatzen duen araudia urratzen duena; e) iruzurrezko publizitatea, publizitate desleiala eta publizitate erasotzailea, lehiaketa desleialaren ekintzen izaera izango dutenak Lehiaketa Desleialaren Lege...
|
2015
|
|
LHko irakasle batek argiki menderatu
|
behar
ditu gaitasun matematikoa eta digitala, eta ordenagailu laborategian egin diren proiektuek laguntzen dute gaitasun horien garapenean. Etorkizuneko irakasleek dituzte tresna horiek euren eguneroko lanean.
|
|
Tresna nola erabiliko den, hori erabiltzailearen gaitasunen mende dago. Horrenbestez, batera hartzen baldin baditugu, alde batetik, artefaktua bera, eta, bestetik, artefaktua manipulatzen duen pertsonak zeregin jakin baten ebazpenean hura erabiltzeko
|
behar
dituen gaitasunak, orduan, artefaktua instrumentu izatera pasako da.
|