Emaitzak: 6
2006 | ||
Turrez (Gonzalez 1999, Molina 2001) irakasleen zuzendaritzapean soziolinguistika lanak burutu dira urteetan zehar. an esan bezala, 2003tik indarrean dagoen ikasketa planean jorratzen den euskal filologoaren profilean soziolinguistika arloan ikasleak behar duen prestakuntza eta lanean modu praktikoan, arduratsuan, eta profesionalean aritu ahal izateko jorratu | behar dituen gaitasunak beren beregi aipatzen dira. | |
2016 | ||
euskararen indar normatiboaren galera aipatzen dugu, euskara gero eta hautazkoagoa delarik, ikasleek ez dutela harreman formaletatik at euskara hautatzeko inongo beharrik, ezta premiarik.Ezarri genuke premia hori unibertsitate curriculumean? Ez al da gure eginbeharretako bat hizkuntza gaitasunak ere titulazioek bermatu | behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea? | |
Ez al da gure eginbeharretako bat hizkuntza gaitasunak ere titulazioek bermatu | behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea, pretazioetarako erabili ohi ditugun kontzeptuen bidez eman nahiko nuke; batez ere izenburuan jaso diren bi kontzeptuen bidez: | |
zein diren gure gaitasun sozialak, zein den gure kapital soziala, zein den gure izaten jakitea, zein den gure deliberatze arrazionalerako ahalmena... Hitz gutxitan, gizarte bizitzan aritzeko ditugun gaitasunak dira habistusa osatzen duten disposizioak, bai eta gaitasunak nola moldatu eta erabili jakiteko | behar dugun gaitasuna ere (Crossley, 2001). Hori dena, joko sozial jakinetan aplikatu eta egokitu dugu. | |
2018 | ||
Bestetik, profesionalen komunikazio trebetasunen garapena dugu hizpide: jomugan izan | behar ditugun gaitasun eta trebetasunak, eta horiek progresiboki garatzeko ibilbidea. Erronka horiei erantzuteko ezinbestekoa da Osakidetzaren eta UPV/EHUren arteko plangintza eta lan koordinatua, hizkuntzalarien, hizkuntza bitartekarien eta osasun alorreko profesionalen arteko diziplina arteko lana behar baita bai erregistro klinikoen garapenari laguntzeko tresna eta baliabideak sortzeko, eta bai profesionalei komunikazio eraginkorrerako trebetasunak garatzen laguntzeko formazio programak diseinatzeko ere. | |
2023 | ||
Alde batetik, Hizkuntza komunitate kontzeptuak taldekideen hizkuntza portaerarekin zerikusi zuzena du (ez hainbeste hizkuntzaren ezagutzarekin), eta komunikaziorako gaitasunarekin lotuta dago, hau da, kideek komunitateko interakzioetan modu egoki eta eraginkorrean parte hartzeko izan | behar duten gaitasunarekin. Kontzeptua, Lesley Milroyk (1980) egin zuen moduan, sare sozialarekin edo loturen sarearekin batera erabili dut lan honetan; horrela, helburua" nerabeen" sarea (eta bertan erabiltzen den hizkuntza) identifikatzea izan da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 6 (0,04) |
Lehen forma
behar | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
behar ukan | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
behar ukan gaitasun | 6 (0,04) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |