2004
|
|
Epaien eragingarritasun subjektiboari helduz, eta babes mota desberdinak daudenez gero, desegokitzat jo da arau oro hartzailea ezartzea. Hortaz, auzitegiak epaiari dagokion babesa agindu
|
behar
duela ezarri da, betiere epai horren edukiaren arabera, eta kasuan kasuko eskubideak eta interesak indarreko zein arau sustantibok babestu eta horrek emandako babesarekin bat etorriz. Era horretan, legeak ez ditu prozesuko tresnak modu hertsian arautu, kontsumitzaile eta erabiltzaileek horien hartzaile bakarrak bailiran.
|
2007
|
|
Arauketa honi berrikuntza bat erantsi zaio: errentariak kalte ordaina jasotzeko eskubidea du, errentamendupean jarraitu nahi izan arren, lokala bertan behera utzi
|
behar
badu ezarritako epea igarotzeagatik, baldin eta errentatzaileak edo errentari berri batek onura ateratzen badu aurreko errentariak lortutako bezeriaren ondorioz, edo, bestela, errentaria behartuta badago bere jarduera lekualdatzera, lekualdaketa gastuen eta horretatik sortutako kalteen ondorioz.
|
|
Aipatu berri ditudan kasuetan ez bezala, Konstituzio Auzitegiak ulertu du enpresa askatasuna murrizten dutela enpresaburuaren kontratatzeko askatasuna deuseztatzen duten arauak, hornitzaile jakin bat ezarriz aukeran zenbait daudenean (azaroaren 16ko 37/ 1981 KAE), edo langileen nahitaezko kontratazioa ezartzea, edo enpresa antolaketaren eredu bat ezarri eta enpresaburuaren zuzendaritza boterea deuseztatzea. Aitzitik, enpresa askatasuna ez dute mugatzen bestelako arauketek, esaterako enpresa batzuek forma juridiko zehatz bat hartzeko
|
beharra
dutela ezartzen dutenek, adibidez, bankuek sozietate anonimoen forma juridikoa izan behar dute (martxoaren 22ko 49/ 1988 KAE)?, edo langileek enpresan parte hartzeko dituzten formak ezartzen dituztenek, EKren 129.2 artikuluan ezarritakoaren arabera. Horrez gain, enpresaburuaren zuzendaritza boterea langileen oinarrizko eskubideekin bat etorriz egikaritu behar dela ezarri da (maiatzaren 6ko 90/ 1997 KAE; apirilaren 10eko 98/ 2000 KAE).
|
|
Hain zuzen ere, arazo horiek saihesteko, konstituzio zuzenbideak zentsura botoak edo, mozioak betekizun zehatz batzuk bete
|
behar
zituela ezarri zuen. Eta horixe egin zuen baita 1931ko Konstituzioak ere, 64 artikuluan.
|
|
Bestetik, egoera historiko hartan, Elizarentzat ezin zitekeen erraza izan printzipio batzuk onartzea, besteak beste, estatuaren konfesionaltasunik eza, kultu askatasuna, irakaskuntza laikoa eta dibortzioa, baina esaterako 26 artikuluak. Jesusen Lagundia desegin eta beste ordena erlijioso batzuei bereizkeriazko tratamendua ematen zien? eta 27 artikuluak, kultuari lotutako agerraldi publikoak botere publikoek kasuan kasuan baimendu
|
behar
zituztela ezarri zuen, eduki nolabait «mendekuzalea» zuten.
|
|
Hain zuzen ere, Konstituzioaren 75 «in fine» artikulua interpretatzean sortu zen arazoa. Artikulu horretan, Errepublikako lehendakariak Gobernuko kideak nahitaez kargutik banandu
|
behar
zituela ezarri zen, Gorteek horiei konfiantza modu esplizituan ukatuz gero. Arazoa hurrengo hau zen:
|
2008
|
|
Ezaugarri hori ageri agerian geratzen da zergaren legeak bere irizpide bereziak erabiltzen dituenean osagai subjektiboa zehazteko, Zuzenbide pribatu edota sustantiboaren irizpideak bazter utzita. Ulerbidez, PFEZren kasuan, zergadunak etekin batzuk lortzearen ondorioz, zerga ordaindu
|
behar
duela ezartzen du lege fiskalak, nahiz eta Zuzenbide pribatuaren ikuspegitik etekin horiek lortu ez; horrela gertatzen da gardentasun fiskalpeko sozietateen mozkinekin, sozietatearen bazkideen urteko errentari egozten baitzaizkio mozkinak, horiek banatu ala ez.
|