Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2001
‎Nola jokatu behar duen euskalgintzak galdetzen zaigu hirugarrenean. Ariketa interesgarria.
‎Aurten hizkuntza gutxituen urtea izendatuta dagoela profitatu (ez dut holakoetan bereziki sinesten, baina joko horretan sartu beharra du euskalgintzak, barruraino). Egia da saiakera batzuk hasiak direla.
‎3. Nola jokatu behar du euskalgintzak (eta, orobat, euskararen aldeko eragileek oro) honen aurrean, epe laburrera zein luzera?
‎erreakzioetatik harantzago, euskalgintzako eragileei ere badagokie, administrazio ezberdinekin lankidetzan, epe luzerako estrategia eta programa orokor eta sektorialak definitzea, adostea eta praktikan jar daitezen bidea antolatzea. Erasoekiko erantzun erreakzioak alboratu gabe baina halaber defentsa dinamika hori gaindituz, epe ertain luzera sektore bakoitzean euskara sendotzeko eta garatzeko oinarriak edota neurri estrategikoak zehaztu eta indarrean jarri behar ditu euskalgintzak. Ezinbestekoa da bost, hamar, hamabost urte barru sektorez sektore euskararen egoerak zein izan behar duen, zein espazio bete lukeen zehazteko ariketa egitea.
‎Tinkotasuna, adostasuna eta elkarlana sustatu behar ditu euskalgintzak, jasanaldi honetatik babesteko, lehenik; eskuartean ditugun proiektuak aurrera ateratzeko, gero; eta herritarren gehiengo bat sozialki eta politikoki euskararen alde jartzeko, azkenik.°
2004
‎Zerk kilikatzen ditu gehien eta zorrozkien gure zentzu adimenak? Hitz batean, gainditu beharreko axolagabekeriak gaindituz, bi jarrera horietako zeinen eskutik abiatu behar genuke euskalgintzaren gurdia lokatzetatik ateratzeko. Oraindik orain, ezkorraren izpiritu galgarria kritikatu digu Eguzkitzak.
‎Egunkaria ren itxiera dugu hizpide. Gertatua gertaturik, jazoera ezin larriago hori ikusirik, zerk eta nork babestu behar du euskalgintza Estatu totalitarioaren eraso bortitzetatik. Euskaltzaleen etxeetan ez dira bakarrik sartzen legearen izenean, legez kanpoko miaketak egiteko ere sartzen dira horretarako hautsi behar dutena hautsita:
2012
‎beste bat konbentzitzen saiatzen denak bere burua konbentzitzen du. Militantismoaren ondorio argiena hura da. hortaz, programa bera behar dugu euskalgintzan: gazte euskaldun guztiek misioetan eman lukete urte pare bat. horrela ikasiko lukete ondo nola konbentzitu behar duten beste inor jarrera edo portaera alda dezan.
‎Euskalgintza eta euskararen normalizazioa ziklo amaiera batera heldu direla azaldu dut artikuluan, gaur egungo baldintzatan orain arteko estrategiekin goia jo dugula esaten baitigute datuek. Ziklo berri baterako prestatu behar dugu euskalgintza eta ziklo berri horretako oinarriez zenbait proposamen egiten saiatu naiz, azken urteotan Topaguneak egindako hausnarketa prozesuko ondorioetatik abiatuta. • Hitz gakoak:
‎Euskaldun aktiboa janztea eta antolatzea, euskaraduna bihurtzea euskaldun aktibo, herritar gehienak egitea euskaradun edo gutxienez elebidun pasibo… Eskailera baten modura ikusita, euskalgintzaren egitekoa litzateke herritarra animatzea eta baldintzak jartzea eskilaran gora egin dezan. Horretarako behar dugu euskalgintza jantzia eta ondo antolatua, ilusionagarria, erregistro ezberdinak erabiliko dituena xede taldeen arabera, aldi berean irmoa eta leuna izaten jakingo duena.G: Eta bukatzeko, zein erronka dituzue epe laburrean. M.I:
2013
‎Ez zegoen kohesiorik euskalgintzako gizarte erakundeen artean. Botere kontrabotere lehiak bakoitza bere modura ukitzen zuen, eta grabitate indar politiko desberdinen artean jardun behar zuten euskalgintzako erakundeek. Oroz gainetik, euskalgintzaren arloetan (hedabide espazioa, euskalduntze alfabetatzea, kulturgintza, unibertsitate proiektua...) ez zegoen arnas luzeko estrategia bateratuak mamitzeko ez baldintzarik eta ez gunerik ere.
‎Hiztun komunitatearentzako estrategikoak diren proiektu handiak bultzatzeko, lehenik hori lortu behar du euskalgintzak. Izan, badu nahiko elementu diskurtso beregain bat bultzatzeko.
‎Diskurtso horren maila eta dentsitatea nahikoa bada, ez dago arazorik alderdi diskurtsoen eraginarekin. Elkarreraginean egon behar baitute euskalgintzaren diskurtso autonomoak eta alderdi diskurtsoek: plano desberdinekoak dira, baina aldi berean elkarrekiko igurtzia dute, ideietan eta eguneroko kudeaketan.
‎Ez da kontu hutsala gogo aldartearen hautua. Estrategia eta lanez gain beste osagai hori, alde emozionala, zaindu du eta behar du euskalgintzaren mugimenduak.
2014
‎etorkizunean, onik aterako baldin bagara, zentraltasuna behar du euskalgintza
2015
‎Euskara ez da biziko euskaldunek berek baliabiderik sortzen ez badiote egunerokoan nagusitzeko. Eta horretarako, marxismoari gertatu bezala, hizkuntzak bere buruaren kritika integratu behar du euskalgintzan, euskalgintzak badituelako erakundeak, alegia, ugerdurak.
2016
‎Galdera nagusiak izango dira: zer beste egin behar dugu euskalgintzan eraginkorragoak izateko. Nola berreskuratu iraganeko hazkunde erritmoak normalizazio prozesuan?
‎Euskal Herri euskaldunaren proiektua ez du alderdien agendan ikusten Larrartek, eta uste du «indar posizio bat» hartu behar duela euskalgintzak. «Instituzioak beti joaten dira atzetik, bai behintzat gai sozialetan.
2017
‎Besteak beste, ez du ikusi botere autonomikoaren asmoa ez dela euskaldunok nor egiten gaituen nazio linguistiko duin bat eraikitzea. Izan ere, erdal elebitasun indibiduala eta soziala387 ditu helburu botere autonomikoak, eta hori jakin behar luke euskalgintzan dabilenak. Euskaraz bizitzeko baldintza duinik ez dakarren sasi euskalduntasunaren zantzuak gero eta nabarmenagoak dira Eusko Jaurlaritzaren hizkuntza politikan.
‎Hala behar du euskarak. Halaxe behar du euskalgintzak ere. Emankor gertatu dira, bistan denez, ibilitako bide asko.
‎Hala behar du euskarak. Halaxe behar du euskalgintzak ere.
2018
‎Hor ere, inteligentziaz jokatu behar dugu, baina ezin dugu inolaz ere atzera egin. Hor kokatu behar dugu euskalgintzaren lana, hor kokatu behar ditugu euskahaldunak. Azken finean, eta lehen esan bezala, lan munduaren euskalduntzeak ahalbidetuko digu euskaraz bizitzea, eta beraz, euskaraz bizitzeko milaka hauturen determinazioak aldaketarako erresistentziak neutralizatzeko gai izan behar dira.
2019
‎XXI. mendeko euskalgintza bermatu, zabaldu eta indartu egin nahi bada laguntza emaile (zerbitzusortzaile, egile eta emaile) bihurtu behar du euskalgintzak. Euskarazko auzogiroa bermatu eta indartuko duen jokamoldea diseinatu, antolatu eta hezur-mamitu behar da horretarako. terbentzio bide horrek ematen du sarri etekinik hoberena, buruhauste eta albo kalte txikienaz. hortik jo behar du euskalgintzak ere, ahal duen guztietan eta ahal duen heinean.
‎XXI. mendeko euskalgintza bermatu, zabaldu eta indartu egin nahi bada laguntza emaile (zerbitzusortzaile, egile eta emaile) bihurtu behar du euskalgintzak. Euskarazko auzogiroa bermatu eta indartuko duen jokamoldea diseinatu, antolatu eta hezur-mamitu behar da horretarako. terbentzio bide horrek ematen du sarri etekinik hoberena, buruhauste eta albo kalte txikienaz. hortik jo behar du euskalgintzak ere, ahal duen guztietan eta ahal duen heinean. " ezinbesteko albo arazoak" sortzea giza arteko jarduera orok ordaindu beharreko prezioa da, bai, baina hori ez da justifikazio baliagarria beti eta nonahi. hori justifikatu ordez" jendearen eguneroko arazoak (ez ezinbestean, eta ez nagusiki, arazo linguistikoa) konpontzea" hartu behar du bide batezko euskalgintzak xede. arazo konponketa bera, hori bai, euskaraz bideratu behar du euskalgintza horrek:
‎Euskarazko auzogiroa bermatu eta indartuko duen jokamoldea diseinatu, antolatu eta hezur-mamitu behar da horretarako. terbentzio bide horrek ematen du sarri etekinik hoberena, buruhauste eta albo kalte txikienaz. hortik jo behar du euskalgintzak ere, ahal duen guztietan eta ahal duen heinean. " ezinbesteko albo arazoak" sortzea giza arteko jarduera orok ordaindu beharreko prezioa da, bai, baina hori ez da justifikazio baliagarria beti eta nonahi. hori justifikatu ordez" jendearen eguneroko arazoak (ez ezinbestean, eta ez nagusiki, arazo linguistikoa) konpontzea" hartu behar du bide batezko euskalgintzak xede. arazo konponketa bera, hori bai, euskaraz bideratu behar du euskalgintza horrek: bestela ez da euskalgintza.
‎VII.4" Zerbitzueta laguntza emaile" filosofiak izan behar du ardatz gizarte ikuspegia zabaldu eta, parte ohargarriz, aldatu egin behar dugu euskaltzaleok: lortu dena baztertu gabe, eta hobetu beharrekoa hobetuz, zerbitzu hartzailearen perspektiba errezeptibo erreaktibo klasikoa zerbitzu emailearen formulazio dinamiko proaktiboaz osatu eta aberastu behar da. hots, XXI. mendeko euskalgintza bermatu, zabaldu eta indartu egin nahi bada laguntza emaile (zerbitzu sortzaile, egile eta emaile) bihurtu behar du euskalgintzak. euskarazko auzo giroa bermatu eta indartuko
2021
‎Artikulu honen xedea Arabako euskalgintzaren bilakaera frankismoan azaltzea da. Lehenik eta behin, ulertu behar dugu euskalgintza kontzeptu zabala dela, eta artikulu honetan helduen euskalduntzean, ikastoletan eta kulturgintzan zentratuko gara. Testuingurua dramatikoa zen Araban, mendeetako gainbeheraz gainera, frankismoaren errepresioaren erruz hizkuntza hilzorian zegoen.
‎Azkenik, esan behar dugu euskalgintza definitzea ez dela lan erraza, definizio bakarretarikoa Mikel Zalbiderena da, eta bi euskalgintza bereizten ditu, berariazkoa eta bide batezkoa. Lehenengoa honela definitzen du:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia