Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Zenbait kasutan komunikazioaren profesionalek kolegiaturik egon behar dute, hots, kazetariek kazetari klubetako partaide izan behar dute euren jarduera profesionalean aritzeko. Klub horiek, zenbait kasutan, Estatuaren disziplinapean daude, eta euren kideen kontrol politikoari ekiten diote.
2004
‎Auzi honen muinean, bi printzipio azaltzendira jokoan, itxuraz modu kontrajarrian. Batetik, kooperatibetan ohikoaden autoeraketa printzipioa, zeinen arabera, enpresek, edo hobeki enpresetako langileek ahalmena izan behar duten eurei dagozkien gaietan erabakitzeko. Bestetik, kontrolaren eskubidea; eskubide horren arabera, EtxeNagusiak proiektua martxan jartzeko egin duen ahalegina kontuan hartuz, bere eragina nabaritzeko ahalmena islatu litzateke.
‎langileak ordezkatzen dituztenorganoenganako mesfidantza (Kasmir 1996). Kooperatibetako bazkideak, langileak direnez, ordezkariak behar dituzte euren egoera hobetu eta lanbaldintzak bermatzeko. Ikerketa soziologiko batzuek azaldu dutenarenarabera, (lan honetan aipatu dugun Culturas de Fagor bezalako azterketaantropologikoa, esate baterako), langileek, euren ordezkapen organoenganako mesfidantza jarrera azaltzen dute:
2005
‎Zuzendaritza Taldeen formazioa beharrezkoa da gaur egungo egoera ikusirik. Zuzendariak, ikasketaburuak eta idazkariak prestakuntza behar dute euren lanei aurre egiteko. Baina, talde hauen formazio modua diseinatu baino lehen, jakin behar dugu zeintzuk direnberen nahiak eta interesak.
2009
‎Estatuaren esku hartzea Bizkaian areagotu zen «baldintza bereziak egotean»eta irakaskuntzako funtzionario guztiak langabezian gelditu ziren. Estatuak, herrialdeek edo udalek kontratatzen zituzten irakasleak, 20 eguneko epean Valladolideko errektoreari bidali behar zioten aldez aurretik egindako adierazpena.Adierazpen horretan aitortu behar zituzten euren gustuko alderdiak eta sindikatuaketab. Orotara, 229 maisu kaleratu zituzten Bizkaian epaile frankistek.
‎Edozein dela informazio iturria ondo konpontzea komeni da, betiere mugazein den ongi jakinda. Hau da, guk haiek behar ditugu gure lana egiteko eta haiekgu behar gaituzte euren informazioa plazaratzeko, baina batzuek eta besteek ongijakin behar dute non dagoen muga; gehiegizko harmonian oinarritutako harremanek ezer onik ekartzen ez duten moduan, erabateko konfrontazioan gauzatzendirenekin ere ezinezkoa izaten da kazetariarentzat lana behar bezala egitea. Harremanak, beraz, korrektoa izan behar du, bakoitza bere tokian egongo da.
2011
‎Programa honek material espezializatua dauka (jokoak, marrazki bidezko liburuak, ariketa koadernoak, margotzeko koadernoak, eta ikasteko eta jolasteko bestelako materiala). Material horrekin gurasoek jolastu egin behar dute euren seme alabekin egunero 15 minutu. Monitore kultural bat da lanketa honen arduraduna, eta astean behin egiten dira saioak, bi urtetan zehar.
2012
‎Prozesu historiko honen bertsio garaikide honetan mendeetan zehar euren ingurumena mantentzeko gai izan diren indigenei kanpotik etorritako ikuspegiak eta moduak inposatuko zaizkie (Rodriguez, 2000). Ezaguna zaigun eredu kolonialari jarraituz, berriz ere, arrotzek erabaki egingo dute indigena nor den (Dumoulin, 2005), zer den baliozkoa bere kulturan, zer mantendu, zer sustatu behar den eta zer ez, horrela etnofagia burutuz, (Díaz Polanco, 2005) eta azkenik nolakoa izan behar duen euren lurraldeen gainean eraikitako parkeetan jarraitu ahal izateko beharrezko den «portaera ekologiko» berriak (Hames, 2007). Gainera parkeetako zona askotan giza presentzia mugatua edo erabat debekatuta egongo da (Igoe, 2005).
‎Babes zonen diseinuan herri indigenen ikuspegia eta erabilerak ukatzeaz gain, naturarekin izandako harremana balioztatzeko orduan Mendebaldeko zientzia eta teknologien erabilera ezinbestekoa izango da (Seini, 2003). Bertan bizi diren herri indigenei euren lurraldeetan aurkitzen den aniztasuna eta ekosistemak gestionatzeko erak kanpotarrek erabiltzen dituzten tresnak eta kategoriak erabiliz deskribatzea eta birdefinitzea eskatuko zaie Horrela, Mendebaldeko gizonak errekonozitu dezakeen modu batean egin behar dute euren jakinduriaren aurkezpena. Era horretan modernizazioaren moduak inposatu eta neurriz kanpo balioztatu egiten dira.
2014
‎Guztira, sei aste inguruko lan mardul batez ari gara: lehen fasean, besteakbeste, tutoretza bat izaten da talde bakoitzaren argudioak eta kontraargudioakerrebisatzeko; bigarren fasean, 30 minutuko eztabaida gauzatzen da hirunakako bitalderen artean, ikaskideen aurrean; hirugarren fasean, eztabaida bideo kamerazgrabatua baita, debatearen gaineko gogoeta idatzia egin behar dute euren eta bestetaldearen lana baloratuz.
2019
‎Sare diskriminatzailearen entrenamendua burutzeko lehenik eta behin corpus berri bat sortu dugu, CD, Ccorpusetik abiatuz eta sare sortzailea erabiliz. Diskriminatzaileak pertsonek emandako eta sare sortzaileak sortutako erantzunen artean desberdintzen ikasi behar duenez, bi eratako laginak behar ditu euren artean diskriminatuahal izateko. Horretarako, bi motatako hirukoteez osatuko dugu CD corpusa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia