2007
|
|
Horregatik, kurrikuluan ikasleei ingurune euskalduna bilatzen lagundu behar diegula aipatzen da. Hala ere, argi uzten du euskaltegia ez dela ingurune euskalduna emateko ardura duen bakarra, paper garrantzitsua jokatu
|
behar
badu ere. Baina argi dago, kurrikuluan esaten denez, ingurune ez euskaldunetan euskaltegiak eskaini behar diola ikasleari euskaraz aritzeko aukera.
|
2008
|
|
Talde menderatzailearen hizkuntza, berriz," estatusa duen hizkuntza" da, eta hizkuntza horixe erabiltzen da nagusiki testuinguru sozial publiko eta formaletan (Landry, Allard eta Deveau, 2006, 2007a). Horrez gain, hurbiltasun sozialak gutxiengoaren hizkuntza erabiltzen dutenek beren erakunde kulturaletatik hurbil bizitzeko
|
beharra
dutela ere adierazten du, hau da, beren ikastetxe, eliza, komunitate eta jostetako zentroetatik hurbil. Hurbiltasun sozialeko gune horretan, taldearen barruko beste hiztun batzuekin harreman kulturalak eta hizkuntza harremanak izateko aukera ematen duten ingurune sozialak bideratu daitezke (Gilbert, Langlois, Landry eta Aunger, 2005; Gilbert eta Langlois, 2006).
|
2011
|
|
Ia erdiek eskolan agindutako etxeko lanak musika entzuten egiten dituzte. Lagunekin ateratzen direnean zein tabernatara joan aukeratu
|
behar
dutenean ere,% 82k horietan jartzen duten musikaren arabera aukeratzen ditu. Musika da, bestalde, lagunekin gehien konpartitzen dena.
|
|
Ia erdiek eskolan agindutako etxeko lanak musika entzuten egiten dituzte. Lagunekin ateratzen direnean zein tabernatara joan aukeratu
|
behar
dutenean ere,% 82k horietan jartzen duten musikaren arabera aukeratzen ditu. Musika da, bestalde, lagunekin gehien konpartitzen dena.
|
|
euskal komunitatea? ez dago jakiterik. eta, beraz, material ofizialak nolakoa izan
|
behar
duten ere ez dago jakiterik. hor dago arazoa baina ez da soziolinguistika mailakoa, maila goragokoa baizik, herri gisan non gauden ohartzeak badu honekin zerikusirik.
|
2013
|
|
2 Landare artean, antzeko zerbait gertatu da ere, Espainiako ibai batean, landare itxuraz ederra eta polita, baina ibaia berarentzako bakarrik hartzen nahi duena, bertan zeuden betiko landare eta animaliak hilzorian jarriz, ikusi da landare hau ere kentzen, urtero kendu
|
beharra
dutela ere horrenbesterainoko erresistentzia duelako, espezie inbaditzailea bezala berriz ere sailkatuz, telebistan ikusi dugu (2012ko irailean ere). Berriro ere, aukera ekologiko bakarra bezala kontsideratuz.
|
2018
|
|
Erronkak GU subjektu kolektibo zabal, bizi, kopurutsu, indartsu, ikusgarri eta erakargarria sortu du. Ahobiziek eta belarriprestek, eginkizuna nork bere eremuan gauzatu
|
behar
bazuten ere, hori egitean, funtsean ez ziren egile bakanak, baizik eta ekimen sozial indartsu baten kide, ordezkari edo parte hartzaileak.
|
2021
|
|
katalanak ohiko hizkuntza eta identifikazio hizkuntza gisa izan duen beherakadak ez dakar berekin gaztelaniaren ehunekoen gorakada ohiko hizkuntza eta identifikazio hizkuntza gisa. Hor, kasuan kasuko katalana gaztelania elebidunen ehunekoez gainera, kontuan hartu
|
behar
ditugu ere beste hizkuntza konbinazio batzuk eta beste hizkuntza batzuetako hiztunen ehunekoak. Hori horrela, 2003an,% 4,4 ziren lehen hizkuntzatzat katalanaz edo gaztelaniaz bestelako hizkuntza bat zuten kataluniarrak; 2018an,% 10,8 Hau da, katalanaren galerak lotura handiagoa du beste hizkuntza batzuen gorakadarekin gaztelaniarenarekin baino.
|