2000
|
|
Dekretu proiektuaren txostenean121, Konstituzioa goraipatuz, irakaskuntza egitura politiko berrien sostengutzat hartu zen; izan ere, nazioak
|
behar
zituen erakundeek ez zuketen inongo zentzurik izango, hezkuntza sistema nazionala eraiki ezean. Bi hitzetan laburtuz, eraiki nahi zen Estatu Nazioaren zutabea izango zen hezkuntza nazionala:
|
2003
|
|
kanpaina4.Abenduaren hasieran, Juan San Martin Euskaltzaindiako idazkariak artikulu gogor bat kaleratu zuen euskararen aldeko taldeek, bereziki EHEk, egindako lana gaitzetsiz eta euskararen aldeko plangintzan erakunde publikoek izan beharreko lehentasuna defendatuz5 Antza, urtebete lehenago, 1979an, Euskaltzaindiak egindako barne jardunaldian San Martinek honako hau defendatu zuen: Akademiak zenbait gauza utzi
|
behar
zituen erakunde publikoen eskuetan, tituluak ematea eta alfabetatze/ euskalduntzea adibidez. Izan ere, azken esparru horren kasuan, Euskaltzaindiak ezin zituen onartu egiten eta esaten ari ziren bidegabekeriak6.
|
2007
|
|
Aurreneko puntua izaeraren eraginari eskainiko diot. Hau da, erakundearen izaerakbaldintzatu
|
behar
du erakunde horren jarduera?
|
|
Dena den, konplexutasunera eginiko bidaia horretan ezaugarri nagusia bat etabera izan zuten tradiziozko jendarteek, hau da: ingurumenaren kontrola baisinboloen bidez (mito edo kontaera eta erritualen bidez), bai gizarte elkartasunazaindu
|
behar
zuten erakundeen bidez lortu nahia. Sinbolo eta erakunde horiek, mundu sinboliko horiek dira kultura tradizionalak.
|
2009
|
|
Erregioen industria politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu
|
behar
duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
|
2010
|
|
Edonola ere, beste kapitulu batean aztertu dugunez, kontu handiz ibili
|
behar
dute erakunde publikoek industri politika lantzeko orduan, lehia babesteko politikaren arrazoiak erabiliz, horrelako elkarlan prozesuak galarazteko edo oztopatzeko. Batez ere, antzeko helburua lortzeko asmoz gauzatzen diren enpresen edo erosketak galarazten ez diren bitartean, enpresa berdinen arteko elkarlan hitzarmenak oztopatzea zentzugabekeria hutsa izango litzateke; horrelako kontraesanen ondorioz sortzen diren desoreka eta bidegabekeriak oso kontuan hartu lituzkete gobernuek eta legebiltzarrek (Adams eta Brock, 2004).
|
|
Erregioen industri politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu
|
behar
duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
|
|
Zigorrak ez dira handiak izan alde batetik eta, bestetik, antitrust erakundeen baliabideak ere ez dira izan behar bezain handiak. Bestaldetik, politika hauek kudeatu
|
behar
zituzten erakunde publikoek aurrekontu handiagoak behar zituzten ziur asko.
|
|
Bestaldetik, etengabeko zalantza sortu ohi da ere pertsonen osasuna eta segurtasuna hobetzeko orduan noraino ailegatu
|
behar
duten erakunde publikoek, eta zein erritmotan, erabakitzeko orduan.
|
2011
|
|
Faktore demografikoak talde etnolinguistikoen funtsezko onura izan litezke. Izan ere, kopuru handiak ematen duen indarra batzuetan erabili egin daiteke taldeek euren etorkizunaren esku izateko
|
behar
duten erakunde kontrola lortzeko zilegitasuna lortzeko.
|
2012
|
|
Euskal kultur eragileak gehiago babestu behar dira. Kantariek, bertsolariek, antzezleek, zinemagileek edo idazleek ikusi
|
behar
dute erakunde publikoek eurenlana baloratzen dutela, diru-laguntzak emanez, ekoizten dituzten produktuakpromozionatuz, euren iritzi eta beharrizanak kontuan hartuz, eta ekimen kulturalaksustatuz eta bultzatuz.
|
2015
|
|
Unibertsitatearen zentzua eta egitekoa testuinguru eta garai jakin bateko erritmoarekin lotuta soilikuler daitekeenez, unibertsitateak jendarteko garaiko dinamika sozial eta kulturaletara egokitu beharradauka ezinbestean. Azken urteotan bereziki mundua azkartasunez eraldatzen ari denez, unibertsitatekocurriculum orokorrak etengabeko eraldaketa horretan murgilduta dagoen eta ezjakintasunak agintzenduen XXI. mendeko gizartearen behar eta eskarietara egokitu
|
behar
du erakunde bezala garatu ahalizateko. Unibertsitatearen egiteko nagusia beraz, bere esparruan gertatzen denarekiko kontzientziaduten eta sentikorrak diren, etengabeko aldaketetara egokitzeko gaitasuna duten eta arazo berriei erasortzaile eta kritikoan erantzuteko pertsonak trebatzea eta formatzea da (Martinez et al., 2002).
|