Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Dekretu proiektuaren txostenean121, Konstituzioa goraipatuz, irakaskuntza egitura politiko berrien sostengutzat hartu zen; izan ere, nazioak behar zituen erakundeek ez zuketen inongo zentzurik izango, hezkuntza sistema nazionala eraiki ezean. Bi hitzetan laburtuz, eraiki nahi zen Estatu Nazioaren zutabea izango zen hezkuntza nazionala:
2003
‎kanpaina4.Abenduaren hasieran, Juan San Martin Euskaltzaindiako idazkariak artikulu gogor bat kaleratu zuen euskararen aldeko taldeek, bereziki EHEk, egindako lana gaitzetsiz eta euskararen aldeko plangintzan erakunde publikoek izan beharreko lehentasuna defendatuz5 Antza, urtebete lehenago, 1979an, Euskaltzaindiak egindako barne jardunaldian San Martinek honako hau defendatu zuen: Akademiak zenbait gauza utzi behar zituen erakunde publikoen eskuetan, tituluak ematea eta alfabetatze/ euskalduntzea adibidez. Izan ere, azken esparru horren kasuan, Euskaltzaindiak ezin zituen onartu egiten eta esaten ari ziren bidegabekeriak6.
2007
‎Aurreneko puntua izaeraren eraginari eskainiko diot. Hau da, erakundearen izaerakbaldintzatu behar du erakunde horren jarduera?
‎Dena den, konplexutasunera eginiko bidaia horretan ezaugarri nagusia bat etabera izan zuten tradiziozko jendarteek, hau da: ingurumenaren kontrola baisinboloen bidez (mito edo kontaera eta erritualen bidez), bai gizarte elkartasunazaindu behar zuten erakundeen bidez lortu nahia. Sinbolo eta erakunde horiek, mundu sinboliko horiek dira kultura tradizionalak.
2009
‎Erregioen industria politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu behar duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
2010
‎Edonola ere, beste kapitulu batean aztertu dugunez, kontu handiz ibili behar dute erakunde publikoek industri politika lantzeko orduan, lehia babesteko politikaren arrazoiak erabiliz, horrelako elkarlan prozesuak galarazteko edo oztopatzeko. Batez ere, antzeko helburua lortzeko asmoz gauzatzen diren enpresen edo erosketak galarazten ez diren bitartean, enpresa berdinen arteko elkarlan hitzarmenak oztopatzea zentzugabekeria hutsa izango litzateke; horrelako kontraesanen ondorioz sortzen diren desoreka eta bidegabekeriak oso kontuan hartu lituzkete gobernuek eta legebiltzarrek (Adams eta Brock, 2004).
‎Erregioen industri politikak lantzeko orduan, jakina, berebiziko garrantzia du bertan parte hartu behar duten erakunde publikoen aginpideen banaketak. Gehienetan, erakunde publiko asko daude inplikaturik politika horietan.
‎Zigorrak ez dira handiak izan alde batetik eta, bestetik, antitrust erakundeen baliabideak ere ez dira izan behar bezain handiak. Bestaldetik, politika hauek kudeatu behar zituzten erakunde publikoek aurrekontu handiagoak behar zituzten ziur asko.
‎Bestaldetik, etengabeko zalantza sortu ohi da ere pertsonen osasuna eta segurtasuna hobetzeko orduan noraino ailegatu behar duten erakunde publikoek, eta zein erritmotan, erabakitzeko orduan.
2011
‎Faktore demografikoak talde etnolinguistikoen funtsezko onura izan litezke. Izan ere, kopuru handiak ematen duen indarra batzuetan erabili egin daiteke taldeek euren etorkizunaren esku izateko behar duten erakunde kontrola lortzeko zilegitasuna lortzeko.
2012
‎Euskal kultur eragileak gehiago babestu behar dira. Kantariek, bertsolariek, antzezleek, zinemagileek edo idazleek ikusi behar dute erakunde publikoek eurenlana baloratzen dutela, diru-laguntzak emanez, ekoizten dituzten produktuakpromozionatuz, euren iritzi eta beharrizanak kontuan hartuz, eta ekimen kulturalaksustatuz eta bultzatuz.
2015
‎Unibertsitatearen zentzua eta egitekoa testuinguru eta garai jakin bateko erritmoarekin lotuta soilikuler daitekeenez, unibertsitateak jendarteko garaiko dinamika sozial eta kulturaletara egokitu beharradauka ezinbestean. Azken urteotan bereziki mundua azkartasunez eraldatzen ari denez, unibertsitatekocurriculum orokorrak etengabeko eraldaketa horretan murgilduta dagoen eta ezjakintasunak agintzenduen XXI. mendeko gizartearen behar eta eskarietara egokitu behar du erakunde bezala garatu ahalizateko. Unibertsitatearen egiteko nagusia beraz, bere esparruan gertatzen denarekiko kontzientziaduten eta sentikorrak diren, etengabeko aldaketetara egokitzeko gaitasuna duten eta arazo berriei erasortzaile eta kritikoan erantzuteko pertsonak trebatzea eta formatzea da (Martinez et al., 2002).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia