Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 23

2008
‎Aukera paregabea daukagu politika egiteko modu berriak asmatzeko, gizartean harreman berriak sortzeko, eta pertsonak, gizarteak, kulturak, hurbilen nahiz urrutien daudenak, elkarren artean lotzeko. Horrelako egoerek gauzak beste modu batean egitera bultzatu behar gaituzte, gure eskemak eta ereduak ebaluatzera, nolako eredu ekonomikoa eta nolako ongizatea nahi ditugun aztertzera, eta zer motatako erakundeak behar ditugun pentsatzera, izan ere, gure aurrekoengandik jaso ditugun erakunde publikoak beste gizarte mota baterako sortu ziren eta orain behar ditugun erakundeek gizarte berri bat gidatu behar dute.
2009
‎Eta, hain justu, horixe eskatu eta eskaini dio errektore berriak jendaurrean Jaurlaritzari. Izan ere, haren ustetan, errespetuan oinarritu behar dute erakundeen arteko harremanek. Eta oinarri berbera izan behar du, halaber, Unibertsitatearen eta Jaurlaritzaren arteko harremanak etorkizunean ere:
‎Nik neuk uler eta konpreni dezaket (eta susmatu ere bai) bereak eta bortz egin behar izan dituela NUPek Zuzendaritza Kontesilu paritarioa lortzeko azkenean, bai eta NUPek hori onartu beharra ere Parke Teknologikorik gabe geldituko ez bazen. Baina ni ez naiz ez NUP ez NUPekoa, eta NUPekin zerikusirik baldin badut oso kontu berria da, eta, gainera, NUPeko Kontseilu Sozialaren partaide soilaren gisa, hau da, unibertsitatearen gainean eraginik izan behar duen erakunde batekoa naiz, baina betiere gizartearen aniztasuna kontuan hartuz (kontuan hartuz, alegia, gizartearen barnean interes, pentsamolde eta sentikortasun anitz daudela, NUPeko Kontseiluak berak, neurri oso errealean ez izanik ere, islatzen duen bezala). Horrela bada, ni neu, eragile soziala naizen aldetik (nire neurri apalean, zer erranik ez, baina eragile azken finean), ustean nago onarturiko Hitzarmena Unibertsitatearen autonomiari emaniko kolpe onartezina dela, Gobernuak emaniko kolpea.
‎Helburu horiek guztiak lortzeko, gizarte eta ekonomia eragileek duten egitekoa garrantzizkotzat jo du Goirizelaiak. . Finantzaketa ez ezik, behar dugu erakundeek eta enpresek epe ertainerako eta luzerako emaitzen alde ere apustu egitea, eta doktoreak hartzea?. Onartu du oraindik badagoela egitekoa unibertsitatearen eta enpresen arteko harremanetan.
‎Galdera anitz aztertu nahi ditu ABk, bereziki, ez baitakite hauteskunde horiek zer egoera instituzionaletan eginen diren. Frantziako Legebiltzarrak udazken honetan aztertu beharra du erakunde publikoen erreforma. –Etorkizunean, eskualdeek zer eskumen ukanen dute?
‎Abenduan izango da ziur aski %22tik %25era, eta hori asko da. Panorama horrekin nahitaez akordioa behar dugu erakundeen artean aurrekontu sendoak ateratzeko.
2010
‎Pisu handia du, noski. Erabat konbentzituta gaude egin nahi duguna ez dela bakarrik kalean egiten, eta bere isla izan behar duela erakundeetako lanean ere. Lan instituzionala oso inportantea izango da marko berri baterako urratsak egiteko.
‎Beste norabide bat eman behar diogu gure erlijioari, kristau izateari, espiritualtasunari. Nik uste kristautasunak askoz ere mistikoagoa izan behar duela, alde batetik eta asko ere eraldatzaileagoa, bestetik; eta bigarren mailakoak direla eta aldakorrak izan behar dutela erakunde, arau moral eta sineskizun eta dogma guztiek. Aldaketa handi bat dago bidean.
2011
‎Guggenheimek ez omen zuen ordainpeko aplikazio baten bidez horiek erakusteko baimena. Artistak defendatu behar dituen erakunde horrek egile horien promozioa baino gehiago, aurkakoa lortuko du. Batzuetan egileen eskubideak edo, hobeki esanda, kudeaketa entitateak bitartekarien interesak eta jendartearen interesak kontrajarriak izan daitezke.
2012
‎Galdera da ea boterean dagoenean zer nolako harremana izango duen erakundetik kanpoko eragileekin. Benetan ezkerreko jarrera bat izan nahi baduzu, dialektika bat izan behar duzu erakundetik kanpokoekin. Oposizioan erraza da gehiengo sindikala txalotzea.
2013
‎2002 urtera arte Hegoaldeko biztanle eta enpresen gordailuek emanda zegoen kreditu guztia estaltzen zuten. Hasiera batean, finantza sistema orekatu bat lortzeko elementuetako bat gordailuen bidez maileguak estaltzea da, bestela finantzaketa kanpoan bilatu behar dutelako erakundeek, eta arriskua handitzen du horrek. Kredituen eta gordailuen arteko aldea geroz eta handiagoa egin zen, eta %30eraino iritsi zen krisia gogortu aurretik.
2014
‎Nafarroan PP ere erakundea desagerraraztearen alde azaldu da. Enerizek, aldiz, ohartarazi du pauso asko eman behar dituztela erakundeek Arartekoa kentzeko: «Horretarako, foru hobekuntza aldatu litzateke, eta hor sartuko lirateke Nafarroako Gobernua, Espainiako Gobernua, Nafarroako Parlamentua eta Espainiako Gorteak.
‎Agian ez du atzera bueltarik, baina erakundearen orain arteko izen faltak (edo izen horren legitimazio faltak) badu balore bat. Izena behar duela erakunde horrek, oraindik ere. Erakunde hori egon egongo da.
2015
‎Artistek gaztelaniaz edo beste hizkuntza batean lan egiten dute, eta beren lanari buruzko ikerketa egiten dutenean ez dute euskara erabiltzen. Norbaitek pentsa dezake ingelesa dela erabiltzen den hizkuntza horrelakoetan, eta hala da, baina Euskal Herrian bere lanari buruz hitz egin eta idatzi behar dutenean gaztelania erabiltzen dute, ez ingelesa, ezta euskara ere, nahiz eta ikasketak euskaraz egindakoak izan.Bestalde, ikerketa sustatu eta bultzatu behar duten erakundeek ez dute behar beste bultzatzen artearen ikerketa euskaraz egin dadin. Adibidez, EHUn ez dago master bat bera ere euskaraz edo euskarazko ehuneko minimorik duenik, borondate oneko irakasle batzuen salbuespena alde batera lagatzen badugu behintzat.
2016
‎Edota kontziente bagara, berdin zaigula».Edota ez gara konturatzen euskarazko telebista publiko sendo eta kalitatezkoa ezinbestekoa dela euskarak etorkizunik izango badu, telebista baita oraindik ere herritarrok gehien erabiltzen dugun hedabidea, egunero egunero hiru orduz gora kontsumitzen duguna batez beste, Interneten eta irratiaren gainetik, eta paperezko hedabideen oso gainetik.Erdarazko askotariko hedabideen eraginak ez ditu kezkatzen ikastetxeetako eta euskaltegietako irakasle eta arduradunak? Edota euskarazko zerbitzua bermatu behar luketen erakunde publikoetakoak. Nola ikasiko dute euskara ganoraz ikasleek nahiz langile publikoek, erdara hutsez (edo ia) elikatzen badira. Eta galdera da:
2017
‎«Eraldaketa digitalak teknologia eskatzen du, baina teknologia bakarrik ez da aski. Kultura aldaketa batek etorri behar du erakundeen eta pertsonen aldetik; gauzak beste era batera egin behar dira, merkatuaren beste ikuspegi bat izan».Lehentasuna, sarbideaPrestakuntzaren gaia «osagarri analogikoen» artean sailkatu du Munduko Bankuak, aurrez aipatutako txostenean. Haren arabera, teknologia digitaletarako sarbidea herritar guztiei bermatuta ere, horrekin bakarrik ez da ezer konponduko; iraultza digitalari ahalik eta etekin handiena ateratzeko, «osagarri analogikoez» arduratu behar dute herrialdeek; haren ustez, enpresen arteko lehia bermatzeko araudiak indartu behar dituzte, langileen prestakuntza ekonomia berriaren beharretara egokitu, eta erakundeek arduraz jokatzen dutela bermatu.Baina lehentasuna lehen urrats horrek du, asko falta baita munduko bazter guztietan eta munduko biztanle guztiek Internet lasterrerako sarbidea bermatuta edukitzeko.
2021
‎nabarmendu du alderdia «arnasberritzea» duela xede, eta, horretarako, aurpegiak ez ezik, zenbait inertzia aldatu nahi ditu. Aldarrikatu du Ahal Dugu k «funtsezko eragilea» izan behar duela erakundeetan eta, batez ere, «erakundeetatik kanpo». Kaleetako pultsu hori galdu dutelakoan dago, eta hor jarri nahi du indarra.
‎Bi eskualde multzo daude zehaztuta, eta adierazi zuen adostu behar dela nola eragin elkarrekin, esaterako, zerbitzu hizkuntzari edo lan hizkuntzari dagokionez. «Ordenatu behar dugu erakunde bakoitzak zer jarri behar duen, enpresa bakoitzari zer eskatuko zaion».
2022
‎Eta zer egin behar dute erakundeek?
‎Eusko Ikaskuntzak momentu honetan ez du proiektu bakar bat ere bakarrik egiten. Zubi lana egiten dugu baita ere erabakiak hartu behar dituzten erakundeen eta gainontzekoen artean, lanketak erakunde publikoetara helarazteko.
2023
‎Etxebesteren arabera, Emakundek esan du izen bereko bi agiri jaso dituela, eta «behin betikoa» zein den jakin nahi duela. Plana aztertu eta horren gaineko txostena eman behar du erakundeak, eta horregatik egin du galdera.
‎Ezin da hori gertatu; erakundeek kalitatezko arreta bermatu behar dute erasoa jasan dutenentzat. Baliabideak jarri behar dituzte erakundeek, eta horien berri zabaldu.
‎Alabaina, oraindik «paradoxa ikaragarri bat» dagoela uste du: «Egon behar duen lekuan egon behar lukeen erakundea udala da. Eta kontua ez da ez dagoela bakarrik:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia