2006
|
|
Ideia horren hondoan, bizitza ulertzeko modu bat dago: baliagarritasunik ekoitzi
|
behar
duen enpresa da». (1990:
|
2007
|
|
2.5 Zergatik komunikatzen du edo komunikatu
|
behar
du enpresa batek?
|
|
Enpresa bezala, gure helburuetako bat hauxe da: jendeak ikustea bere enpresa nolakoa den, eta kanpora begira, enpresaz harroegotea. Jakin
|
behar
dute enpresak zeintzuk helburu dituen, zer egiten ari den, agian, parte hartzen dutelako horretan baina ez direla kontziente... Batzuetan, gerta daiteke kaleko edonork ezagutzea enpresako hainbat gauza eta barruandagoenak ez...
|
|
Enpresaren gizarte erantzukizunaz erakundeek hitz egin dezakete, GobernuzKanpoko Erakundeek hitz egin dezakete eta herritarrok hitz egin dezakegu; baina benetan hori antolatu
|
behar
dutenak enpresak eurak dira. Azken batean, enpresa kultura bati buruz ari gara hitz egiten, eta enpresa kultura noraino izandaitekeen ona, txarra, moldagarria edo zurruna, enpresak erabaki behar du.
|
|
Hori elkarrizketa sistemen bidez egiten da. Hori komunikazioaren bidezegin behar duela onartu eta irentsi
|
behar
du enpresak. Irentsi diot, praktikan, honekzailtasun handiak sortzen dituelako komunikazio kabineteetan.
|
|
Hori dela eta, gero eta prentsa oharluzeagoak idazten dira enpresetan; ez dugu zer egin dugun kontatu behar bakarrik, baizik eta norekin egin dugun, zer nolako bitartekoak erabili ditugun, prozesuanzenbat pertsonak hartu duten parte, zer ondorio dituen... Gero eta azalpen konplexuagoak ematera jo
|
behar
du enpresak, benetan egiten ari den lan horren dimentsioa ulertzeko. Beraz, prentsa ohar batean kontatzen badut nire enpresak zenbatean murriztu duen uraren kontsumoa, ez dut hori bakarrik kontatuko; kontatukodut zein epetan neurtu den hori, neurtzeko zer erreminta erabili diren, erremintahoriek egiaztatuta dauden beste sistema gehiagorekin.
|
|
Beste hizkuntza bat garatu
|
behar
dute enpresek. Beharbada,, desikasi?
|
2008
|
|
Kontuan hartu
|
behar
ditugu enpresen etekinak sortzearen ekonomia eta enpresa oinarriak. Kooperatiba jardueraren neurketa garrantzi handikoa da zenbait kontzeptu zehazteko.
|
|
Dakigunez, zeharo ezberdina da kapitalaren eta lanaren egiturazko kokapena enpresa mota bakoitzean. Gai hau aztertzeko orduan, kontuan hartu
|
behar
dugu enpresa sistemak ezin direla oinarritu euskarri teoriko hutsetan. Epe ertainean, eraginkorrak diren enpresa sistemek baino ez diraute.
|
2010
|
|
Lehenik, aurrezki gutxi edonahikorik sortzen ez duen herrialdean produkzioaren eta enpleguaren hedapenaerraz lezake. Kontuan izan
|
behar
dugu enpresa hauek egiten duten atzerrikoinbertsio zuzenak bokazio iraunkorra duela definizioz eta horregatik beste dibisasarrera batzuk, zorroko maileguak, adibidez, baino egonkorragoak izan ohidira, batez ere garapen bideko herrialdeetan.
|
|
Elkarlan proiektu batera sartzeko orduan, oso argi izan
|
behar
ditu enpresa bakoitzak proiektu horretan sartuz gero lortuko dituen abantailak efizientzia eta produktibitatearen hobekuntzen aldetik. Espero diren hobekuntza horiek elkarlan egitura horien antolaketa kostuak konpentsatu dituzte behintzat.
|
|
Azken bi esparru horietan enpresa publikoak duen garrantzia dela-eta, logikotzat jo
|
behar
dugu enpresa publikoa berez aztertzea industri politikaren barne.
|
2012
|
|
Abiatu nahi den komunikazio proiektuaren merkatuaren ezaugarriak ezagututa, bertan lehiatzeko abantaila estrategikoa garatu
|
behar
du enpresak. Horretarako, bi bide daude:
|
|
Gainera, neurriok elkarri eragiten diote. Horregatik, kudeaketak ekimen bat abiatzeko erabakia hartzen duenean, neurri horrek baldintzatzen duen egoera kontuan izan
|
behar
du enpresak. Izan ere, neurriok muga kualitatiboak, kuantitatiboak eta denborazkoak eragiten dizkiote elkarri.
|
|
Ildo horretatik, enpresaren xede nagusia bezeroaren asebetetasuna lortzea bihurtu da, horrek azken batean errentagarritasuna ere bermatuko duelako. Horretarako, bezeroek produktuan edo zerbitzuan dituzten itxaropenak ezagutu
|
behar
ditu enpresak. Era berean, ekoitzitako produktuak edo eskainitako zerbitzuak itxaropen horiek zer proportziotan ase dizkion jakin behar du enpresak, eskaintza hobetzeko.
|
|
Horretarako, bezeroek produktuan edo zerbitzuan dituzten itxaropenak ezagutu behar ditu enpresak. Era berean, ekoitzitako produktuak edo eskainitako zerbitzuak itxaropen horiek zer proportziotan ase dizkion jakin
|
behar
du enpresak, eskaintza hobetzeko. Ondorioz, bezeroaren asebetetasunari egokien erantzuten asmatzen duen enpresak bezeroaren leialtasuna lortuko du.
|