Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Prestatutako janariak ikastetxeetara eramaten dituzten ibilgailuei dagokienez, zinegotziak esan zuen ikuskapenak egingo direla eta, horietan, haien baldintza teknikoak eta higienikoak egiaztatuko direla. Arreta berezia jarriko zaie elikagaiek jasaten dituzten tenperaturen kontrolei, bai eta garraiobide horiek bete behar dituzten derrigorrezko dokumentazio eta identifikazio sistemei ere. Kontrol kanpaina Era berean, Udalak eskola materiala kontrolatzeko kanpaina bat egingo du, ikasleen osasuna eta segurtasuna bermatzeko.
2005
‎Gure egutegiaren arabera, urtarrilean edo otsailean hasi behar genuen derrigorrezko fase honekin, baina zoritxarrez, ez zaigu posible izan gure asmoak betetzea zenbait barne arazorengatik (adibidez, neurketak egiteko makina izorratu egin zen eta Madrilera bidali behar izan zen konpontzera…). Behar bada beranduegi baina Azpeitian Zer?
2012
‎Esperimentazio bat egiten ari da Hezkuntza Saila. Gaur egungo ereduen sistemak ez du funtzionatzen, legeak dioena ez duelako betetzen; ikasleak elebiduna izan behar du derrigorrezko hezkuntza bukatzerakoan, eta eredu sistemak ez du hori bermatzen. Eredu sistema aldatu behar dela garbi daukagu.
2015
‎«Erabaki genuen biktima kontzeptua ez erabiltzea, baizik eta emakume erasoa izendatzea».Parte hartzaileen aniztasun horrek batzuetan sortu ditu trabak, adibidez, salaketa jartzearen derrigortasunari buruzko atalean. Izan ere, eragile batzuek uste zuten emakumearen erritmoak errespetatu behar direla, eta bertze batzuek, ordea, salaketa jartzea beti izan behar duela derrigorrezkoa. Desadostasunek prozesua luzatu duten arren, fruituak emankorrak izan direla uste du Zuberok:
2016
‎Izan ere, Jaurlaritzaren koldarkeria hain da handia, ezen ez baitu zehaztu ikasleek zenbat euskara eta zenbat ingeles jakin behar duten derrigorrezko eskola-aldia amaitzean: A2?
2017
‎Baina, dena dela, istorio honetatik gutxien atsegin zaidana hilkutxarena da. Zergatik izan behar du derrigorrezkoa horren barruan sartu, gainean estalki gurutzeduna jarri (zer arraioko zerikusia dut nik gurutzearekin?) eta apur bat gainerago erretoreak hisopoarekin astinkadaka, ur tantak isurtzea, kanpaiak jotzen ari bailitzan. Ala zerraldo gainean ez da erabiltzen hisoporik?
2018
‎–Argia da aitaren eragina, eta arrazoia ematen digu familia pribatuak kalterako baino ez direla diogunoi. Eta arrazoia ematen digu, halaber, Generoko klaseek, Lehen Hezkuntzan ez ezik, etapa guztietan izan behar dutela derrigorrezkoak. Eta nerabezaroan inoiz baino derrigorrezkoagoak, orduan hasten baitira lehenago irakatsi zaien guztia alde batera uzten.
2020
‎Ingurugiro arazo larri honen konponbidea ez da erraza. Osasun publikoa eta segurtasun pertsonala dela eta, uko egin ezin dugun eta erabili behar ditugun derrigorrezko erabileradun materialez ari gara.
2021
‎Horrek literaturaren rolaz eta funtzioaz zein literatura irakastearen zertarakoaz galdetzera garamatza, ezinbestean. Literatura hizkuntzaren adierazpenik gorena bada, gazteak horretan hezi behar ditu Eskolak; hau da, literatura irakurtzen, ulertzen, interpretatzen, gozatzen eta sortzen ikasi behar du nerabeak, literaturan konpetente izan behar du derrigorrezko eskolaldia amaitzerakoan, hein handi batean, hortik etor daitekeelako zaletasuna. Horrez gain, kultur imajinario kolektiboan sartzeko beharrezkoak dituen kultur kodeak eskaini behar dizkio, literatur esperientzia egituratu eta esanguratsuen bidez emozioei eta sormenari ateak irekitzeko, mundua ulertzen eta interpretatzen laguntzeko, hortik soilik etorriko baita eraldaketarako dituen corpusa eta gaitasunak.
‎Eta kontzeptu bereizketa hori azpimarratzen du IEE1 ek, bere iritziz, gauza bat literaturaren irakaskuntza baita, eta beste zer edo zer heziketa edo hezkuntza literarioa. Berari bigarrena interesatzen zaiola baieztatzen du, aurreko elkarrizketatuen antzera, ikasle batek literaturari dagozkion trebetasun guztietan gaituta egon behar duelako derrigorrezko eskolaldia amaitzerakoan. Horrela, hiru maila bereizten dituela esplikatzen du:
2022
‎Baita helburu bat jarri ere: ikasleek euskara eta gaztelera «erabat» menperatu behar dituzte Derrigorrezko Bigarren Hezkuntza amaitzean, eta gutxienez atzerriko hizkuntza bat «behar beste» jakin.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia