Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2008
‎10 urte bete ditugunez atzera begiratu dugu, egindako bidea perspektibaz ikusteko. Aldi berean, egungo egoeraren azterketa egin dugu aurrera begira nondik jarraitu behar dugun definitzeko. Urte oparoa izan da barrura begira, erradiografia egin baitiogu geure lanari.
2010
‎Oso puntu garrantzitsua zen hori ere. Gauza bat zen A, B edo ereduko ikaslerro batean zenbat irakaslek euskaldun izan behar zuen definitzea, eta beste bat irakasle horiek zer euskara maila izan behar zuten zehaztea: zer euskara maila, eta maila hori nola ziurtatua.
‎Ez naiz ni izango arteak nolakoa izan behar duen definituko duena; noski arte orok ez duela zertan politikari buruz hitz egin behar. Izan ere, hobe da politikaz ez aritzea horrekiko jarrera hipokrita bat izatea baino, maizegi gertatzen den zerbait, hain zuzen.
2014
‎Profesionalak izanen dira alabaina istorio horretan, dirua da bildu, cromlechean ikasten den gauza da, dirua biltzea, baina beharrak bolantek eta gorriek behar dituzte definitu, beharrak gureak dira ez ofiziokoenak, honek zuzendaritza sendoa eskatzen du. Gazte afera izan behar da baina gazteek egiten dutelarik behar dute jakin politika egiten dela orokortasun bat gogoan, so gurutzatu batean, ez garela gremioen arteko klaskan baina abstraktua den kontzeptu batean, ekintza oso konkretuez mintzo.
2015
‎Espazio publikoa lapurtzen ari dira, fisikoki zein sozialki. Erabilera publikorako lur-zatiak gutxitzeaz gain, erabilera kolektiborako geratzen diren leku apurretan nolakoak izan behar dugun definitu nahi dute. Gure lana, esparru horiek berreskuratzea da.
2017
‎Zalantzarik ez dut erditze luzea izan zuela dokumentuak eta une batzuetan bai eta mingarria ere, baina prozesu osoari perspektibatik begiratuta eta emaitza ikusita merezi izan duela argi dago. Izan ere gizarte eragileok gaitasuna izan dugu egoera desberdinetatik abiatuta gure eskubideak bermatzeko bide orriak zer nolako ezaugarriak izan behar dituen definitzeko.
‎Protokoloaren proiektua hizkuntza komunitate gutxiagotuetako eragileekin partekatu izan denean, ikusi da oso beharrezkoa zela gizarte eragileok geure proposamen bateratua mahai gaineratzea, baina, aldi berean, oso argi ikusi da hizkuntza komunitate bakoitzari dagokiola horren betetze mailak nolakoa izan behar duen definitzea eta zehaztea.
‎Emakume eta gizonak nolakoak diren ezaugarritzean oinarritzen da. Bigarrena, maila preskriptiboa da, gizon eta emakumeek nolakoak izan behar duten definitzeko erabiltzen da. Dimentsio normatiboa dauka maila preskriptiboak (Eagly et al., 1991; Heilman, 2001).
2018
‎Mendi Ordenazioaren ikuspegitik erretxina aprobetxamendua ahalik eta eraginkorrena izan dadin pinudiak zein ohianarte edo dentsitate izan behar duen definitzea komeni da. Hau modu orokorrean definitzea ezinezkoa da, eremu bakoitzak estazio kalitate jakin bat eta baldintza propioak dituelako (klima, orografía, altuera, exposizioa?).
‎Rola: gizarte posizio batekin erlazionatutako itxaropen multzoa (hau da, zer espero dugu posizio horretan dagoen pertsonarengandik), posizio horretan dauden pertsonak nola jokatu behar duten definitzen duena.
2022
‎Zer nolako zerbitzua eta eskaintza pedagogikoa eskaini behar dituen definitzen aritu ziren lehen lanketa saioan, eta izan behar duen gobernantza eredua eta espazioa izango dira gaur egingo duten bilera irekiko gaiak. Martxoan izango dute txostena.
‎Dena lotzea, eta dena esaten dudanean, batik bat, eskaini nahi duzuna argi izateaz ari naiz; edozer gauza saldu dezakezu, baina zer eskaini nahi duzun jakin egin behar duzu, jarraitu nahi duzun bideak nolakoa izan behar duen definitu behar duzu. Produktuak, hornitzaileak... dena aztertu behar duzu, eta, nire kasuan, gainera, azkar erabaki.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia