Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 4

2013
‎Hizkuntza batekiko motibazioaren erdiko adarra da motibazio praktikoa. Hizkuntzak balio behar du bizitzako funtzioak betetzeko. Goxokiak erosteko, eta lanpostua lortzeko.
2015
‎Alde horretatik, maiz," azpi-egiturarena" egiten dute. Aintzat hartu behar dugu bizitza sozialaren arlo eta jarduera guztiek dutela" atzealderik". 60 Elkarrekintzak ahalbidetzen dituzten egiturak dira horiek. Pentsalari eta jende arrunt askok pentsatu ohi dute egitura horiek aurretiaz ezarri direla eta elkarrekintzaz aurretik izan direla, hots, hala edo nola iraganalditik eragiten digutela.
2021
‎Mundu honetan behar bezala bizirauteko beharrezkoak diren tresnak ez dira eskaintzen eskolan. ...ezaguna zaigun eta zain dugun etorkizuneko munduko engranajearen parte izateko baizik —eta, hala ere, lotsa barik esaten dute gazteek eraiki luketela etorkizuneko eskola! — Arrazoia du Illichek, beste behin ere, esaterakoan eskolak bihurtu nahi duela Erlijio Unibertsal Berri eta, aldi berean, munduko hazkunde bizkorrena izan nahi duen lan merkatu; hau da, eskolak ume eta gazteak alienatu behar ditu bizitzan alienaturik jarrai dezaten, heziketak errealitatetik eta lanak sormenetik urruntzen bukatu behar dutelarik. Egungo eskolak ez ditu artistak sortzen, seriean ekoitzitako artelan hauskorrak baizik.
‎IV. mendean, errepertorioa ia itxita zegoenean, Eusebio Zesareakoa historialariak" eliz kanona" deitu zion autoritateek Jainkoaren inspiraziotzat jo zituzten liburu hautatuen multzoari: fededunek haietan bilatu behar zuten bizitzarako eredua. Mila urtetik gora geroago, 1768an, aditu aleman batek lehen aldiz erabili zuen" idazleen kanona" esamoldea gaur egungo adieran.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia