2000
|
|
Baina hau patata zomorroari ere gerta dakioke. Russellek uste zuenaren aurka, Schlicken aburuz ‘ezagutza zuzenari’ buruz mintzatzea kontraesanean erortzea da, bitartekari kontzeptual batek egon
|
behar
baitu beti ezagutzan. Beraz, ezagutza paradigmaren adibide bat ez litzateke Russellen sentimen datuen judizioarena izango, Maxwellen ekuazioena baizik.
|
2001
|
|
1) Argi egon
|
behar
du beti egiaren ezaguera subjektiboa dela, ezaguera hori gizakiaren eta gizakiagan dagoen
|
|
Zientziatik begiratuz, zientziagaien ate osteetan, zirrikituetan, ez daude adigai zientifikoak besterik. Erantzunik ez badu, aldi horretan bere ezjakina aitortu eta isilik geratuko da, ezin baitu, inola, erantzun metafisikorik eman zientziaren izenean, fenomeno fisikoen mugen barruan jardun
|
behar
duelako beti, metafisikara hegan egin gabe.
|
2004
|
|
Darwinen ondoko garaiotan bizi garenontzat eta eboluzioaren teoria oinarri modura hartuta, mundua aurrerantz doa eta ondokoa aurrekoa baino hobetzat, garatuagotzat, ingurumenari moldatuagotzat jotzen dugu. Descartesentzat, aldiz, ondokoak, menpekoak, ezin du aurrekoak baino gehiago izan, ezta berdina ere, gutxiago izan
|
behar
du beti, maila ontologiko beheagoan egon genuke, bestela Jainkoaren pareko ginateke, edo bera baino gehiago izan. Gutxiagotasun horretan letzake ezerezarekin nahastua izate hori; menpekoa izatea, beraz, izango da aldi berean ezerezaren partaide eta akastun egiten gaituena eta, aldi berean, menpekoa ez izatea Jainkoaren existentzia bermatuko duena.
|
|
Printzipio honen arabera Kanten formalismoa gainditzen dugu, agindu kategorikoa bera gizakiaren errealizazioaren zerbitzuan jarriz eta ez alderantziz, gizakiaren balioak, egoera espezifikoak, baldintzapen pertsonalak, psikoafektiboak, sozio historikoak, kulturalak eta ekonomikoak oso kontuan hartu behar baitira arau baten egokitasunaz edo desegokitasunaz mintzatu ahal izateko. Egiaren ketak eta maitasunezko jarrera batek gidatu
|
behar
gaituzte beti etikaren bidean. Autoritarismo, dogmatismo, norberekeria, gorroto eta indiferentzia orotarik urrun eraiki ahal izango dugu gizakiok errealizazio bidean lagunduko digun etika autogenoa eta integratzailea.
|
2005
|
|
Ikasle honek ahal bezain beste forma aurkeztuko dizkio bere irudimen gaitasunari, hain zuzen, hizkuntzatik bertan hartzen dituen formak; orduan, eta bere berezko hizkuntz formazio ahalmenaren besotan erortzen uzten delarik, berak bertan aterako du hizkuntzaren formaren tipo orokor bat forma partikular haietatik. Ze gizabanakoak, hizkuntzaren kasuan bederen, ez bakarrik oroimenean baizik eta gehiago sormenean oinarritzen den haur batek bezala jokatzen du; hizkuntza arrotz batean sartzeko, beraz, batek espontaneoki edo aktiboki jokatu
|
behar
du beti eta aldi berean, eta ez bakarrik pasiboki edo hartzaileki. Kontua, azken finean eta gehienbat, hizkuntzaren analogiaren espiritua aurkitzea da eta, hain zuzen, hau da hizkuntz jabekuntza guztien puntu kritikoa, zeinetatik beraren onura guztia eta berezko atsegin oro sortzen den.
|
|
Azpimarratzekoa da, beti ere, kontzeptu hauek guztiak Humboldten teoria linguistikoaren ideia askoren espresio edo isla direla, hauen artean garrantzitsuena hizkuntza batasun organiko (eta ez mekaniko) bat bezala kontsideratzen duena delarik. Honen haritik, gizakiak, baldin eta hizkuntzaren barne konexioa antzeman nahi badu, jarrera parte hartzaile eta eraginkorra hartu behar du ezinbestean, hau da," espontaneoki edo aktiboki jokatu
|
behar
du beti[...] eta ez bakarrik pasiboki edo hartzaileki" 176 Hemen aurkitzen dugu, hain zuzen, hizkuntzen ikaskuntzaren zailtasun handiena, bai eta beronen zentzu sakonena:
|
2006
|
|
Baina jainkozko homerikoengandik ez ditu giza abereak bakar bakarrik sariak eskuratzen: ongiaren eta gaizkiaren arteko muga markatzeak, zigorrak izan
|
behar
ditu beti sarien ondoan. Zor zaizkien betebeharrak ez badira zuzen burutzen sumindu eta haserretu egingo zaizkie jainko eta andere guztiahaldunak giza abereei44.
|
2010
|
|
Platonek gauza bera dio hainbatetan, eta filosofo guztiek antzeko adierazpenak egiten dituzte. Horrexegatik esan zuen Biesiusek legeak direla bizitzeko arau publikoak, guztiok bete
|
behar
ditugunak beti, etab. Hortaz, lege praktikari eta jakintsuen doktrinari helduta, lege hitzak adierazten du erkidego zehatzari jarritako manu publikoa, duda izpirik gabe, eta ez pertsona jakin bati jarritakoa.
|
2012
|
|
Eta ezer ez dago seguru arlo horietan, ez daukagu inongo arlotan inongo segurtasunik. Beti da arriskutsua jarrera hartzea, ongi begiratu
|
behar
dugu beti pauso bat eman baino lehen, larria eta estua da bidea; eta inork ezin digu kendu erabakia, geure geureena dena jokoan dagoelako. Baina filosofian (eta filosofian bakarrik) aurki ditzakegu orientatzeko hainbat puntu.
|
2016
|
|
Naturak, 197 Orokorkiago, askapenarena oro har. Esaterako, bera nazionalista izan gabe, Kropotkin errusiarrak positibotzat dauzka abertzaletasun eta nazionalismo askatzaileak, horiek asmo sozial bat ere ukan
|
behar
dutela beti gogoan izanez (ik. ‘Finland:
|