Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2000
‎Aparatu hitzaren erabileraren azterketa luze eta kuriosoa gerta liteke hizkuntzalaritzaren esparrutik atera gabe ere... Gure fonologiazko eskoletan bertanikusi izan dugu nola erabiltzen duen Garcia Calvo-k, ahoskerari buruzkolanen hit paradeko goren postuetan behar lukeen lan horretan (Garcia Calvo, 1989). Hain zuzen ere, hor aparatua fisiko ez dena da:
2001
‎NB./ ehhh gizona etortzen baldin bada ehhh nekatuta lanetik zerba egin behar du lana
‎emakumeak adibidez gizonak lana iten badu eta emakumek ezetz emakumean lana dala etxeanlana itea ezta ta ehhh gizonezkoak ez baldin badauka lana emakumeko emakumezkoak baigizonak ze in behar du lana bilatu ezin du etxen lana inNB./ hmmpfJF./ kontestau
‎Hau da, bigarren ikaskuntza motibazioan hasten da, eta motibazioa da bigarren etapan (hizkuntzaren ikaskuntza) ikaskuntza kostua mantentzen duena. Baina hizkuntzaren ezagutzaren handitzea, bertatik sortu behar duen lan espezifikoa da. Handitzen bada, motibazioaren nahikotasun maila mantentzen da.
2002
‎Baina hori ez da ikasleek egin behar duten lan bakarra; ariketan bertan bestebat ere proposatzen zaio. Gai gara gauza asko ulertarazteko, baina telefonoz arigarenean ez dugu baliabide hori.
‎atzo aditzondoak bi analisi posible ditu: destinatiboa (atzoko egin behar zenuen lana) eta lekugenitiboa, izenlagungilea (atzoko filma).
2005
‎Ikasleriaren aniztasunari aurre egiteko, talde lana estrategia aproposa izandaiteke. Aniztasun horri erantzuteko bi irizpide nagusi kontuan hartu behar ditugu: taldearen homogeneotasuna eta ikasleak egin behar dituen lanak. Nahiz eta taldehomogeneorik ez egon, talde, homogeneoa, ren kontzeptua adierazten duguneanhauxe esan nahi dugu:
‎Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen lanak ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi behar du laneko lehenhilabeteetan. Zuzendariarentzat lehen ikasturtea oso gogorra da, lanak zer ekarrikodion oraindik ez dakielako (informaziorik eza, formaziorik eza, ardura asko, lanugari, tentsioa, eta abar).
2006
‎Gauzak egitea gogoratzea, nola eta noiz egin gogoratzea, lan oroimenareneginkizuna da, epe luzeko oroimenean aurrez gordeta edukitzea eskatzen duena.Gordetako informazioa eskura eduki behar du lan oroimenak, epe laburreko oroimenean denbora batez gorde ondoren. Behar beste arreta jartzen ez bada informazioa jasotzean, da gordailuan sartu eta da berreskuratu.
2007
‎etika. Etikoak izan behar dute lan erretorikoek; justizia orokorra bilatu behar dute, ezin baita ahaztu ezen erretorika ezagutza eta ongia zabaltzeko erreminta dela. Beraz, gai eremuarekin eta helburuarekin batera, erretorikaren oinarrizko ezaugarrien arteko bat, beste bat, baina beste biak bezain beharrezkoa?
2009
‎Galdera horiek egin behar ditugu lanean jarri aurretik, baita iritzirik ematekoasmorik ez denetan ere (iritzia ematea lehendabiziko helburu duen kazetaritzajarreraren kontrakoa naiz; kazetariak informatu egin behar du; eta entretenitu; etagozarazi; eta harritu; eta pentsarazi; eta abar amaigabea. Baina, abar amaigabehorretan ez dut «iritzia ematea» sartzen:
‎Gero eta arruntagoabihurtu da, prentsa oharra barik, albistea egina bidaltzea, informazio elementuguztiekin. Alegia, kazetariak idatziz egin behar duen lana, egina heltzea erredakziora. Horrek, arestian aipaturiko arriskua dakar:
‎2.1 ZER BEHAR DUT LANEAN HASTEKO?
‎Zer behar dut lanean hasteko? 19
‎Sarbideak eskaintzen duen zerbitzua aplikazioak erabiliko du, alegia. Beraz, nahiz eta bi mailetako arazoak era independentean konpondu, batak (aplikazioak) bestearen gainean (sarbidea) egin behar du lana.
2010
‎Bertan dauden jarduera nagusiak ustiategiak eta nekazaritza industria dira, Donapaleu eta Donibane Garazinzerbitzu jarduerak nagusitzen dira eta eskualdetik kanpo daude enplegu asko, industria eta zerbitzuetan bereziki. Dagoeneko egunero bi mila pertsona baino gehiagojoaten dira eskualdetik kostaldera edo Landetara lan egitera, hau da, aktibo guztiaren% 25ek beste lurralde batera joan behar du lanera. Datua guztiz adierazgarriada, kontuan hartzen badugu lanpostuen% 30 nekazaritza sektorean mantentzendela, hau da, familiako baserritarrak dira eta beren etxean lan egiten dute.
‎Eredu honetan, kluster berarengandik hurbilago egin behar dute lan industri politikaren arduradunek. Ekimen pribatuaren protagonismoak erakunde publiko guztien koordinazioa eskatzen du gehienetan, horien arteko bat etortze estrategikoa eta koordinazio operatiboa eskatuz eta, horrek, berez, goitik beherako aldaketak ekarri lituzke eskualdeetako industri politikan.
‎Ez bakarrik enpresak. Unibertsitateak eta ikerguneek ere ongi egin behar dute lan berrikuntza sustatzeko orduan. Baina, gehienetan, hutsune nabariak daude erakunde hauetako kudeaketan.
‎Abantaila erlatibo edo konparatibo honen arabera, interesgarria izan daiteke nazioarteko merkataritza baldin eta herrialde birentzat produktuak ekoizteko orduan behar duten lan faktorearen ratioa ezberdina bada herrialde bakoitzean. Horrela izanik, herrialde bakoitzak izango luke produktu bat non lanaren kopuru erlatiboa beste herrialdean baino txikiagoa den eta, beraz, alderaturiko abantaila erlatiboa sortuko litzateke.
‎Bi horietan indar egingo da lan prozesuaren eraginkortasuna aztertzean: hala ere, puntu honetan, argi geratu behar du lan prozesuak gutxiengo edo beharrezko formagatiko apustua egiten duela, herritarrari bermeak ematen dizkiolako eta bereziki babesten duelako501 Gutxiengo baina era berean herritarraren eskubideak babesteko beharrezko formaltasun honen adibide ona da adiskidetze intrajudiziala. LPLk bakarrik dio magistratuak hartan alderdiei beren eskubide eta betebeharren berri emango diela eman daitekeen sententziaren edukiaren berri eman gabe (LPLren 84.1 art.). Beste adibide bat, antzua gertatu den adiskidetzetik ahozko epaiketarako iraganbidea izan daiteke.
2011
‎Egoera honen larritasunaz kontura gaitezen, argi eta garbi esan behar dugu lan akademikoak euskaraz aurkezteak lan bikoitza dakarrela: terminologi arazoa, idazkari elebidunen eskasia, bi hizkuntzetan aurkezteko, komenigarritasuna?, edo, askoz ere sarriago,, beharra?, dela kausa nahitaezko itzulpenak oztopo bihurtzen dute naturala izan lukeen erabakia.
‎– Etengabe egiaztatu behar dute lana ongi amaitua dagoela. Beraz, gutxitan amaitzen dituzte lanak epearen barruan.
‎Mendeko haur edo nerabeak helburu garbi batzuk eduki behar ditu. Tratamenduaren hasieran guraso eta irakasleek mendeko haur edo nerabea sostengatu behar dute, bere lanak egin ditzan, baina poliki poliki haurrak hartu behar du lanaren ardura. Guraso eta irakasleek asertibitatean, erabakiak hartzen, arazoak ebazten, erlaxatzen, bere burua kontrolatzen eta harremanak izaten irakatsi behar diote.
2012
‎Are gehiago, lortu egin zuen herri indigenek pairatzen zuten diskriminazioari buruzko txosten bat sustatzea. Haren aburuz, azpikomisioko adituek eta ez batzordeko diplomatikoek burutu behar zuten lan hori.
2013
‎Aipatu bezala estaltze lanak beharrezkoak ziren urbanizazio planean diseinatutako hainbat proiektu egiteko. Horregatik erdigunean etxe pribatuen eraikuntza eta instituzioek eraiki behar zituzten lanak partzialki egin eta 1949ra arte atzeratu ziren120.
2014
‎Gauzak egitea gogoratzea, nola eta noiz egin gogoratzea lanoroimenaren eginkizuna da, epe luzeko oroimenean aurrez gordeta edukitzea eskatzen duena. Gordetako informazioa eskura eduki behar du lan oroimenak, epe laburreko oroimenean denbora batez gorde ondoren. Behar beste arreta jartzen ez bada informazioa jasotzean, da oroitzapenen gordailuan sartu, eta da oroitzapenik berreskuratu.
2015
‎Palestinar askok harresiko kontrolguneak pasatzeko dituzten arazoak direla medio, urteetan oso kilometro gutxira dituzten herri askotara joateko ez dute baimernik. Askok kontrol-guneetan galdu dute bizitza ospitalera edo medikuarenera joateko baimenik ez dietelako eman, beste askok oso goiz jeiki behar dute lanera joateko egunero, eta Israelgo militarren araberakoa izaten da palestinar bat harresiaren alde batetik bestera pasatzea ala ez.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia