2004
|
|
Nola ulertu
|
behar
dugu giza bizitzaren izari linguistikoari eta kulturalari dagokienez, askotariko mundu baten izaera anizkorra. Nola hauteman behar genuke, alegia, hitzetik hortzera darabilgun pluraltasunaren aldeko aldarriaren esanahi zehatz eta sakona?
|
2010
|
|
O TEGI: . Hor sartu genuen etorkizuneko marko juridiko politikoak Euskal Herrian indarrean jarri
|
behar
zituela giza eskubideei eta eskubide zibil eta politikoei buruzko nazioarteko itun guztiak. Hauek ez zioten horri garrantzirik eman.
|
2015
|
|
Ura da haren babesa, eta hotza ez du etsai. Baina, arraina ez bezala, arnasa
|
behar
du giza biziak, eta haren bila burua atera duen batean, arraun batekin jo dute lepoaldean, eta konorterik gabe utzi, ahuspez.
|
|
Beste era batera azalduta, esan nahi dut, mugimendu politiko legez ulerturik, nazionalismoari ezinbestekoa egiten eta egingo zaiola funtsezko banaketarik ez egitea jardun
|
behar
duen giza esparruan, eta egokiagoa dela, orduan, nazioarekiko atxikimendu azkar eta automatikoa eskaintzen duen definizio politikoa erabiltzea oinarrian, eta, gero, definizio etniko kulturala erabiltzea atxikimendu horri forma emateko eta mamiz betetzeko. Euskara eta euskal kultura baliabide aproposak dira beste nazioekiko desberdintasuna adieraziko duen unibertso sinbolikoa eraikitzeko, baina erreferentzia izanik eta ez saihestezineko funts gisa.
|
2018
|
|
Berez, Hobbesen eta gaur egungo kontraktualisten ustez baino ez dira sortzen harreman sozial guztiak kontratu bidez, gurasoen eta seme alaben artekoa barne; baina norbanako bat egiatan sartuko al litzateke guraso izateko kontratu batean? Elkar sexurako erabiltzeko kontratu bat egiten denean, genesi fisikoa erraz onar daiteke, baina hortik aurrera sortzen da arazoa, gurasoek konpromisoa hartu
|
behar
dutenean giza garapenak eskatzen duen denbora luzerako. Elkar sexurako erabiltzeko ezkontza kontratu hori luzatu egin behar al litzateke, eta haur bat hazteko xedapena gehitu?
|
2019
|
|
Egiaz, amodio fisikoa ezin da tratatu ez helburu absolutu gisa, ez bitarteko soil gisa; ezin du existentziarik justifikatu, baina kanpoko justifikaziorik ere ez du onartzen. Horrek esan nahi du toki episodiko eta autonomoa izan
|
behar
lukeela giza bizitza guztietan. Eta, oroz gain, librea izan behar lukeela.
|
|
Gizonari ere, interesatzen? zaio dirua, arrakasta, baina badu modua lanaren bidez erdiesteko; emakumeari, berriz, bizkarroi rola eman zaio, eta bizkarroi guztiak dira esplotatzaile ezinbestean; emakumeak gizasemearen
|
beharra
du giza duintasuna beretzeko, jateko, gozatzeko, haurrak edukitzeko; sexu zerbitzuaren bitartez eskuratzen du gizonaren babesa, eta, eginkizun horretan harrapaturik dagoenez, esplotazio tresna bat da emakumea, guztiz. Gezurrei dagokienez, prostituzioan izan ezik, emakumearen eta haren babeslearen arteko tratua ez da garbia.
|