Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 47

2023
‎Artikulu horietan aipaturiko berdintasunaren arabera, berdinak direnek tributu kuota bera ordaindu behar dute eta desberdinek, aldiz, kuota desberdina. Orokortasunaren kasuan gertatzen zen moduan, berdina izateak ere zuzeneko zerikusia dauka ekonomia ahalbidearekin.
‎Honakoetan, subjektu pasiboak betebeharra zenbatzeko garrantzitsuak diren inguruabarren berri eta zerga egitatea gauzatu duenaren berri ematen dio Ogasunari, baina ez du ezer kalifikatzen ezta betebeharra zenbatzen ere. Prozedura amaitzeko, kudeaketa organoak behin behineko likidazioa eman behar du eta berau jakinaraziz zorra ordaintzeko borondatezko epea irekitzen da (emaitza itzultzekoa ere izan daiteke). Autolikidazioarekin gertatu bezala, aitorpena aurkeztu ondoren aztertzeko eta egiaztatzeko jarduketak gauzatu ditzakete kudeaketa organoek nahiz ikuskapen organoek, eta horren ondorioz likidazio berria eman daiteke, behin behinekoa ala behin betikoa.
‎Kautelazko neurriak dira kargapeko merkatu gaiak edo produktuak, liburuak, erregistroak, agiriak, fitxategiak, lokalak edota datuak jasotzeko ekipo teknikoak prezintatzea, gordailutzea edo inkautatzea, baldin eta tributuetarako garrantzizko informazioa badago. Har daitezkeen kautelazko neurriak proportzionalak eta aldi baterakoak izan behar dira, eta likidazioa emateko organo eskudunak hamabost eguneko epean neurriak berretsi behar ditu eta neurriak kenduko dira horiek hartzeko arrazoiak desagertu badira.
‎Ikuskaritzak informazioa lortzeko jarduketak burutu ditzake prozedura lokabe batean, egiaztapeneta ikerketa prozedura baten barruan eta egiaztapen murriztuko prozedura baten barruan (edo egiaztapen mugatuko prozedura baten barruan, Bizkaian), baita beste administrazio organoek edo organo judizialek eskatuta ere. Edozein kasutan, TFAOen 162 artikuluak ezarri duenez, Administrazioak informazioa lortzeko jarduketak egin behar baditu eta horretarako bere bulegoetatik kanpo jardun behar badu, jarduketa horiek Ikuskaritzak burutu ditu. Nolanahi den ere, zerga bilketako organoek ere halako jarduketak (bulegoetatik kanpokoak) burutu ditzakete zorra kobratzeko ekintzen artean edo zorra ez ordaintzeagatiko erantzukizuna eskatzeko ekintzen artean.
‎Labur zurrean, printzipio horren ariora, Batzar Nagusiek urtero aurrekontuak onetsi behar dituzte eta, ondorenez, horiek urtearen barruan betearazi behar dira. Dena dela, urtean zehar betearazpenaren arazoa onespenarena baino konplexuagoa da:
‎etxebizitza berriaren saltzaileak erosleari jasanarazi behar dio preziotik gora %10 gehiago, eta erosleak kopuru hori ordaintzeko beharra dauka; gero saltzaileak kopuru hori Ogasun Publikoari ordaindu dio. Halakoetan, saltzaileak zerga jasanarazi behar du eta erosleak hori jasan behar du. d) Amaitzeko, tributu betebehar osagarriak daude TFAOen 25 artikuluan (eta TLOren 25.ean ere) esanbidez jaso direla. Tributu betebehar osagarriak dira bestelako tributu betebeharrei loturiko diruzko prestazioak dira, besteak beste, berandutze interesa, epez kanpoko aitorpenen errekargua eta betearazpen aldiko errekarguak.
‎Eta Europar Batasunaren barruko eskurapenak, Europar Batasuneko estatu kideetatik datozen eskurapenak. Zergaren arauketa Europar Batasunaren zuzenbidean kokatu behar dugu eta estatu kideek zerga arautzeko aukera txikia dute zerga baita Europar Batasuneko merkatu bakarra lortzeko zerbitzuen, kapitalen eta merkatu gaien zirkulazio askea lortzeko tresna. Zergaren helburua azken kontsumitzailea kargatzea da; horretarako, tarteko eragileek (fabrikatzaileek, banatzaileek eta saltzaileek) tresna juridikoak dituzte eurek hornitzaileei ordaindu dioten zerga deskontatu ahal izateko.
‎Historiari helduta, XIX. mendean tributua Estatuaren imperium horren agerpenetarik bat zen; zergadunak tributua onartu behar zuen eta Estatuak tributua ezartzeko eskubidea zuen. Horrenbestez, Estatuak tributuak ordaintzea agintzen zuen, polizia arauak izango balira bezala; ez ziren benetako arau juridikoak eta ez zuten Zuzenbideko harremanik ezartzen.
‎Lanak edo zerbitzuak lurralde erkidean eta Euskadiko lurraldean egiten direnean, edo zer tokitan egin diren zehazterik ez dagoenean, uste izango da langilea adskribatuta dagoen lantokia kokatzen den lurraldean egin direla. Adibidez, Santanderreko sozietate batek Gasteizko egoiliarra den langilea badauka, lana Estatuko lurraldetik zehar egiten badu baina Gipuzkoan kokatutako lantokira adskribatuta badago probintzia horretan Gizarte Segurantzaren araubide orokorrean altan dagoelakolan etekinen gaineko atxikipenak eta konturako sarrerak Gipuzkoako foru arauketaren arabera kalkulatu behar ditu eta Gipuzkoaren Foru ogasunari ordaindu behar dizkio.
‎Hala ere, zalantzazko kasuetan, cumple et repete printzipioa bete behar da: langileak lehenengo obeditu behar du eta gero erreklamatu ez zilegitzat jotzen duen agindua. Egin eginean ere, langileak ezin ditu bere eginbeharrak zehaztu.
‎G Guraso ahala egikaritzen dutenek emandako emantzipazioa (KZren 241 artikulua). Adingabeak 16 urte izan behar ditu eta adingabe horrek emantzipazioari adostasuna eman behar dio.
‎Horretan aitzindari izan ziren Martin Mateo eta Sosa Wagner autoreak. Lehenengoaren esanetan, ezin daiteke egin autonomia politikoaren eta administratiboaren arteko bereizketa zorrotza, legea aplikatzean funtzio betearazle aseptikorik ezin daitekeelako egin, hau da, botere betearazleak legea betetzean hori interpretatu behar duelako eta horretan izaera politikoa derrigorrez sartzen delako. Toki korporazioek politika egiten dute ikuspuntu ideologiko batetik17 Bigarren autoreak aldiz, haratago doa eta hitzez hitz hurrengoa adierazten du:
‎Auzitegi berdinak 193/ 2004 Epaian, 3 oinarri juridikoan, esanahi berdinean adierazten du herritarrek beraien gaitasun ekonomikoarekin gastu publikoaren sustengua eraman behar dutela eta herritarren artean printzipioz zergadunen arteko berdintasuna eskatzeko ahalmena izango dute157 Horren inguruan Atxabal RADAk eta Garcia Rossek azalpena ematen dute: " Konstituzioaren 1, 14 eta 31 Artikuluetan ez ezik, berdintasun printzipioa 139.1 artikuluan ere aipatzen da.
‎Hasieratik, 1978an, EKren idazketa garaian, BOcANEGRA SIERRAk berak adierazten zuen moduan, zaintza hitza baztertzen joan behar dugu eta horren ordez kontrol hitza antolamendu juridikoan normalizatu eta arauetan sartu behar da. Asmo horrekin egin zen Toki Araubideari buruzko Lege zaharrean 1975eko erreforma.
‎• Udal jardueraren muga eta kontrol handienetarikoa ekarri zuen udal izaerako derrigorrezko betebeharrak ezartzeko (osasun betebeharrak, hezkuntza betebeharrak, gizarte betebeharrak, etab... 200 artikulutik 218.ra). Horiek betearazteko toki erakundeek derrigorrez aurrekontuetan aurrekontu partidak ezarri behar zituzten eta horien gaineko kontrola Gobernu zentralak egiten zuen. Partida horiek ezarri ezean, gobernuak erreklamatzeko aukera zuen (301 artikulua).
‎TAOL1945ak garapena behar zuen eta hori 1950eko abenduaren 16ko Dekretuaren bitartez gauzatu zen. Dekretu horretan xedapen kurioso bat agertu zen eta 3 azken xedapenean:
‎" Administrazioek interes orokorraren zerbitzuan kooperatuko dute eta euren borondatez printzipio hau betetzeko dagozkien eskumenak egikaritzeko modurik onena aukeratuko dute". Beste modu batera esateko, Administrazioek interes orokorra lortu behar dute eta hori lortzeko kooperatzeko aukera izango dute. Hori bai, kooperazio hori borondatezkoa izango da eta ideia honetan aipatutako artikuluaren bigarren paragrafoak dio:
‎Hori da Zuzenbidezko Estatu Sozial eta Demokratikoaren muina. Subsidiaritate printzipioaren arabera, zerbitzu publikoak herritarrengandik hurbilen dauden instantziarik eragingarrienak eman behar ditu eta helburu honek honako hau dakar: Agintea egikaritu behar da herritarrentzako egokien den mailan. Goi mailan dauden gobernuek erdi mailako gobernuak osatu behar dituzte eta ez ordezkatu.
‎Hori da Zuzenbidezko Estatu Sozial eta Demokratikoaren muina. Subsidiaritate printzipioaren arabera, zerbitzu publikoak herritarrengandik hurbilen dauden instantziarik eragingarrienak eman behar ditu eta helburu honek honako hau dakar: Agintea egikaritu behar da herritarrentzako egokien den mailan. Goi mailan dauden gobernuek erdi mailako gobernuak osatu behar dituzte eta ez ordezkatu.
‎Bestetik, EAEko toki erakundeen araubidea zehaztean eskumenen inguruko konplexutasunak zuzeneko eragina dute. Hori horrela, lurraldetasunari dagokionez, araubidea lurralde historikoek zehaztu behar dute eta eskumenei buruzko araubidea EAEk.
‎Estatuko legeriarekin alderaturik, aldaketa nagusia ebazpen organoaren titulartasunean dago. 1690/ 1986 Errege Dekretuak onartzen duen Lurralde Mugarteari eta Populazioari buruzko Araudiaren 13 artikuluan udal mugartearen aldaketaren gaineko amaierako ebazpena autonomia erkidegoak eman behar du eta, lurralde historikoen kasuan, amaierako ebazpena Batzar Nagusiek eman dute. Azkeneko baieztapen honen gainean ez dago zalantzarik Araba eta Bizkaiaren kasuan, biek mugartearen aldaketek ekar dezaketena Foru Arauaren bitartez onesteko beharra ezartzen dutelako.
‎Informazioa emateko betebeharra: Toki erakundeak finantza zaintzaren kontrolpean dagoen jarduera gauzatu behar duenean eta horren gaineko erabakia hartzen duenean, ebazpenaren kopia finantza zaintzako organo eskudunari bidaltzeaz gain, espediente osoa bidaliko dio. Aurrekontu likidazioari dagokionez, esate baterako, datu guztiak bidaltzen zaizkio finantza zaintzako organo eskudunari.
‎Hori argitaratu eta gero, udalaren kudeaketa funtzionario teknikari batzuek eramango zuten eta udalaren kargu eta eginkizun guztietan Udalbatza ordezkatuko zuten. Estatuko Gobernuak izendatutako teknikariek birgaitze aurrekontua aurrera eraman behar zuten eta Ogasun Ministerioak onartu behar zuen. Birgaitze aurrekontua martxan eta udal berria eratuta, berriro ere zaintza egoera batean" jausiz" gero, orduan Gobernuak Udala ezabatzeko ahalmena zuen.
‎Garaiko izaerarekin bat eginez, gaiaren inguruko lehenengo artikuluek aurrekontuak egitean edota horiek exekutatzean dauden mugak aipatzen zituen (178 artikulutik 182 artikulura). Aurrekontuaren aurreproiektua udaleko kontu hartzaileak egin behar zuen eta proiektua Udalburuak egin behar zuen, kontu hartzailearen eta udaleko idazkariaren
‎Estatuak edo autonomia erkidegoek toki administrazio batek emandako ebazpen bat edo hartutako akordio bat antolamendu juridikoaren kontra egiten duela uste duenean, toki erakundeari egintza, ebazpen edo akordio hori bertan behera uzteko, deuseza dela adierazteko, eskatuko dio. Toki erakundeak errekerimendua jaso eta hilabeteko epean deuseztasuna adierazi behar du eta ez bada deuseztasunik adierazten, orduan Estatuak edo autonomia erkidegoak administrazioarekiko auzibideetan auzi errekurtsoa jartzeko epea izango du.
‎Beste sistema guztiak, ordea, sistema mistoak izango dira eta horietan gobernu zentralek eta deszentralizatutako gobernuek finantzatzeko iturriak dituzte, maila altuagoan edo gutxiagoan diru sarreren iturriak banatuta egonik. egiteko behar diren diru sarrerak biltzeko bitarteko gisa, printzipio hauek izan behar dituzte nagusi: Justizia, orokortasuna, berdintasuna, progresibotasuna eta ekitatea zerga kargaren banaketan" 177 Bi kontzeptu horiek EKren lurralde antolaketaren barnean ulertu behar ditugu eta, ikuspuntu horretatik, sistema misto bat eratu dela ikusiko dugu, finantza jarduera deszentralizazio maila ezberdinetan kokatzen delako. Ogasun publikoei dagokionez, Estatuak hiru lurralde maila ditu:
‎Esangura horretan Atxabal RADAk eta Garcia Rossek honakoa adierazten dute: " Artikulu horietan aipatutako berdintasunaren arabera, berdinak direnek tributu kuota bera ordaindu behar dute eta desberdinek, aldiz, kuota desberdina. Orokortasunaren kasuan gertatzen zen moduan, berdina izateak ere zuzeneko zerikusia dauka ekonomia ahalbidearekin.
‎Toki ogasunen finantza jardueraren lehenengo zeregina baliabideak lortzea da, hau da, beharrezkoak eta berezkoak dituen zerbitzuak emateko eta eskumenak garatzeko behar dituen baliabide ekonomikoak lortzea da. Toki ogasunek baliabide nahiko lortu behar dituzte eta, horretarako EKren 142 artikuluak baliabideak lortzeko tresna bi mahaigaineratzen ditu: berezko tributuak eta Estatuko eta autonomia erkidegoetako tributuetan parte hartzea.
‎Definizio honetatik zuzeneko ondorio bat atera daiteke: ekitaldi ekonomiko batean izaera ekonomikoa duten toki erakundeen administrazio egintza guztiak organo eskudunak hartu behar ditu eta egintza horiek aurrekontuan kontsignazioa izan behar dute, aurrekontua betearazteko prozedurak jarraitu behar ditu, kontabilitatean isla eduki du eta fiskalizaturik egon da.
‎Kontu Orokorra toki erakundeen osoko bilkurak onetsi behar du eta horretarako aurretik derrigorrezkoa den toki erakundeen informazio batzorde bakarrak, kontu batzorde bereziak, txostena egin, onartu eta argitaratu behar du. Kontu batzorde bereziak egindako txostena jendeaurrean egongo da hamabost egunez eta epe hori igaro ostean onetsiko du osoko bilkurak.
‎• Edozein kontrol teknikak aurretiazko errekerimendua behar du eta legeak zehatz mehatz zehaztu ditu administrazio harremanen gaineko prozedura.
‎Finantza zaintzako organo eskudunek toki erakunde baten arau fiskalen ez betetzea gertatzeko arriskua ikusten duenean, horri ohartarazpena egiteko aukera izango du. Ez betetze arriskuan dagoen toki erakundeak 3 hilabeteko epean ez betetzeko hori saihesteko neurriak hartu behar ditu eta neurri horiek epe horretan finantza zaintza organo eskudunari jakinaraziko dizkio. Toki erakundeak ez baditu neurri horiek hartzen edo toki erakundeak hartutako neurriak egoki ez baditu ikusten, orduan, finantza zaintzako organo eskudunak neurri zuzentzaileak behartzeko aukera izango ditu.
‎ondasun higiezinen eskualdaketen kasuan. Toki erakundeek ondasun higiezin bat eskualdatzeko asmoa dutenean eragiketa horren gaineko informazioa eman behar dute eta eskualdaketak baliabide arrunten 100eko 25etik gorakoa denean aurretiazko baimena behar dute. Estatuko oinarrizko legeari jarraituz, informazioa ematea edo txostena egitea autonomia erkidegoari dagokio.
‎TOLTBk zuhurtasun printzipioaren arauketarekin batera jasotzen dute baimenaren beharra 48.bis.5 artikuluan, baina Araba eta Bizkaiako arauek ez dute horrelako aipamenik egiten ez toki ogasunei buruzko foru arauetan ezta bakoitzaren finantza zuhurtasunaren printzipioa arautu duten foru aginduetan632 Baina, horrek ez du esan nahi inolako kontrolik ez dela egiten. Araban eta Bizkaian zorpetze eragiketa guztien (horiek zelako tresna erabiltzen duten kontuan izan barik) gaineko informazioa finantza zaintzako organo eskudunari eman behar zaie, hau da, Foru Aldundiek zorpetze eragiketen gaineko informazioa izan behar dute eta horren gaineko ikuskapena egingo dute. Arabako eta Bizkaiako foru arauek TOLTBk 53.8 artikuluan zehazten den informazio betebeha berdina ezartzen dute honako formularen bitartez:
‎• Aurrekontu saldoa 0 egoeran toki erakundeak finantzazioa behar du eta ez du aurrekontu egonkortasunik izango.
‎zerbitzuen kostu eragingarriaren nondik norakoa eta toki autonomia. Argi dago toki autonomia oso kalteturik irtetzen zela ebazpenarekin, toki erakundeak koordinazioaren oniritzia eman behar duelako eta hori toki erakundearen oinarrizko muinaren edo nukleoaren barnean dagoelako.
‎Lurralde eraldaketak duen eragin honegatik TAAJLk beharrezkoa ikusi zuen udalerrien lurraldea aldatzeko prozeduretan finantza zaintzako organo eskudunen parte hartzea. Organo horiek lurralde aldaketaren gaineko txostena egin behar dute eta txosten hori erabakia hartu aurretik gehitu behar zaio espedienteari. Kontuan izan behar dugu udalerrien zatiketa, bat egitea, ezabatzea edo lurralde eraldaketa orokorrean udalerriek sustatuko dutela, baina horien inguruko azkeneko ebazpena autonomia erkidegoen gobernu kontseiluek izango dutela.
‎" Egia da auzitegi honek uste duela legezkotasunaren administrazio kontrolek ez diotela eragiten toki korporazioen autonomiaren berme instituzionalaren funtsezko muinari (Konstituzio Auzitegiaren 4/ 1981 epaia eta geroagoko beste batzuk). Baina kontuan izan behar da adierazpen horiekin Konstituzio Auzitegiak ezin zuela eta ezin duela toki autonomiaren edukia zehatz ezarri, baizik eta autonomia horren mugak ezarri behar ditu eta legegileak gainditu ezin zituen gutxieneko mugak finkatu behar dituela. Toki Araubidearen Oinarriak arautzen dituen Legearen 65 eta 66 artikuluak legitimoki erabil daitezke, eta ez soilik EKren 149.1.16 eta 18 artikuluak (Konstituzio Auzitegiaren 214/ 1989 Epaia, 23 oinarri juridikoa), tokiko autonomiaren eremua zabaltzen duen Estatuko legegintza aukera legitimo baten adierazpen gisa ere bai (Konstituzio Auzitegiaren 213/ 1988 Epaia)".
‎Ikerketa honen objektua den finantza zaintzako funtzioen egikaritzan zuzenean parte hartze handia duelako. Toki erakunde guztietan dagoen kontu hartzailetzak izaera ekonomikoa duten ekintza guztien gaineko kontrola gauzatu behar du eta kontrol hori finantza zaintzako funtzioak gauzatzen dituzten organoekin batera eta koordinazioan gauzatuko du. Toki administrazioetan funtzio zehatz batzuk toki erakunde guztietan eman behar dira derrigorrez:
‎Izaera ekonomikodun egintza administratibo guztien legezkotasuna kontrolatu behar du. Horrez gain, kontu hartzailetzak finantzakontrola eta eraginkortasun kontrola gauzatu behar ditu eta horrekin lotzen da toki autonomiaren muga. Kontu hartzaileak auditoria tekniken bitartez toki erakundeak gauzatzen dituen izaera ekonomikodun egintza administratibo ezberdinen eragingarritasuna zaindu behar du.
‎Beraz, kontrol teknika nork egikarituko duen jakiteko kontrol esparru eta prozedura bakoitza aztertu behar dugu. Finantza zaintza non ematen den ikusi behar dugu eta zaintza horrek aplikatzen duen teknika aztertu dugu, jakiteko eskumena nork daukan. Ondarearen esparruan, esate baterako, araua Estatuak ezartzen du baina kontrol teknika autonomia erkidegoak aplikatzen du, beraz, autonomia erkidegoak finantza zaintza gauzatuko du.
‎TOLTBk 168 eta 169 artikuluetan aurrekontua onesteko prozedura zehazten du. Aurrekontua toki erakundearen buruak egin behar du eta honako dokumentazioa jaso du: Aurrekontuaren diru sarrera aurreikusten duen egoera eta horien aplikazioa, hau da, gastua zehazten duen egoera. Aurrekontua betearazteko araua. Lau urterako egiten diren inbertsioeta finantzazio programak. Memoria, edukia azalduz duen eta aurreko ekitaldiko aurrekontuarekin dituen ezberdintasunak zehaztuz. Aurreko ekitaldiko likidazioa eta indarreko ekitaldik...
‎Kontrola noiz ematen den adieraztea erreza da toki autonomiak esparru honetan duen garrantzia ikusirik. Estatuak eta autonomia erkidegoek tokiko finantza jarduerak duen autonomia errespetatu behar dute eta horregatik prozedura ezberdinak garatzean ezin daiteke inolako aurreko kontrolik egon behar. Finantza jardueran toki autonomiaren funtsezko muina errespetatu behar da eta horrek esan nahi du ezin daitekeela inolako esku hartzerik egin.
‎Eragina txikia edo handia izan daiteke. Txikia prozedura aldetik, toki erakundeak erabakia harturik kopia bidali behar du eta, jakin badakigu, administrazioen erabakiak eragingarriak eta ondorioak sortzen dituztela ematen diren momentutik (jakinarazpenarekin edo publikazioarekin ematen da gure kasu honetan). Behin prozedura bukatuta, aurrekontua onestea, aurrekontuaren aldaketaren onartzea eta likidazioaren onartzea eragingarria izango da eta ondorio juridiko guztiak izango ditu.
‎KAk berariaz ezarri du zorpetzearen gehieneko ehunekoa orokorrean finkatzea eta kreditua finantza baliabide gisa hartzen duten toki erakundeentzat baldintzak ezartzea oinarrizkoari dagokiola eta oreka ekonomikoarekin zuzeneko lotura duela. Eskumen titulu horrek toki administrazio bakoitzari tratamentu bakoiztua ematea agintzen du, zorpetzearen ehunekoa ezarri behar duenari eta baimena eman behar duenari kontrolatzeko zuzeneko agindua ezarriz.
‎Kreditu eragiketak organo kontrolatzaile baten aurretiazko baimena behar duenean, erabakia hartu aurretik baimena behar izango da, bestela kreditu eragiketari dagokion ebazpenak zuzenbide osoko deuseztasuna izango luke. Kontrolatzaileak erabakia hartu aurretik baimena eman behar du eta toki erakundeak baimenari itxaron behar dio erabakia behar bezala hartu ahal izateko eta kreditu emailea edo kreditu eragiketaren hartzekoduna aukeratu ahal izateko.
‎1981 urtetik aurrera argi geratu zen toki autonomia zehaztu behar zela udal finantza autonomia aintzat hartuta, hau da, finantza autonomia toki autonomiaren isla ekonomikoa zela eta, KAren 19/ 1987 epaiak aipatzen zuenez, gero adieraziko den bezala, toki erakundeek euren tributuak izan behar zituztela eta horiek ezartzerako orduan parte hartzea izango zutela. Oso adierazgarria izan zen ere KAren 48/ 2004 Epaia, martxoaren 25ekoa119, hurrengoa esaten zuenean:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia