2009
|
|
Estatu konfesionalean ulertzen da elizek eta gurtza lekuek berez dutela publikotasuna, gizarteak badakiela leku horiek norenak diren eta beraz ez dutela erregistroaren publikotasunik behar, jabari publikoko ondasunak bezala. Inskribatzea borondatezkoa izanik eta inori kalterik ez badio egiten, zaila da ulertzea zergatik debekatu behar den higiezin baten gaineko egoeraren berri erregistroan jasotzea, azken batean norberak erabaki
|
behar
baitu bere interesa zein den.
|
2010
|
|
Horretarako, erkideak bere burua hurbil ikusi
|
behar
du bere erakundeetatik, ordezkaritza sistematikoan erori gabe. Modu bakarra dago:
|
|
Ideologia eta balioak. Ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu
|
behar
du bere irakurketa gaitasun kritikoa. Antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi dituen munduaren ulerkera ideologiko, etiko eta estetiko berezituak.
|
|
Ikerketa talde honen aburuz, ikus entzunezko komunikazioaren aurrean, gizaki modernoak garatu
|
behar
du bere irakurketa gaitasun kritikoa, antzemateko kontsumitzen duen horretan igorleak utzi duen berniz ideologikoa, etikoa zein morala.
|
2012
|
|
Liderrak jakin behar du kideen xedeak bateratzen denentzat motibagarria den mezu batekin. Horregatik, liderrak une oro «eszenatokian» egon behar du eta aukera oro baliatu
|
behar
du bere mezua errepikatzeko.
|
|
Gauza bera gertatzen zaio sadikoa den gizaki neurotikoari, honek ere ez baitu harremana apurtu nahi, honek ere ez duelako librea izan nahi, menderatuak
|
behar
dituelako bere boterea eta indarra legitimoa izan dadin. Sadikoak ere, autoritatea den neurrian, menderatzailearena egin arren, masaren edo komunitatearen beharra du, masokistarik ez balego, ez legokeelako sadikorik, menderakuntzak subjektu aktiboak zein pasiboak behar ditu?.
|
|
Lehenago ikusi bezala, psikearen ideal modernoak autonomia eta autokontrolaren inguruan biratzen zuen; autonomiaren inguruan subjektu modernoak autonomia pertsonala zuelako xede, bere burua ezagutu eta bere buruaren jaun eta jabe bilakatzea; eta, autokontrolaren inguruan subjektu modernoak gero eta gehiago
|
behar
zuelako bere burua mendean hartzea, autodomeinua, nahitaez bizi behar baitzuen besteekin batera, gizarte harremanetan, zenbat eta jende gehiago inguruan, gizabanakoak gero eta gehiago behar du bere burua kontrolean mantendu?.
|
|
Lehenago ikusi bezala, psikearen ideal modernoak autonomia eta autokontrolaren inguruan biratzen zuen; autonomiaren inguruan subjektu modernoak autonomia pertsonala zuelako xede, bere burua ezagutu eta bere buruaren jaun eta jabe bilakatzea; eta, autokontrolaren inguruan subjektu modernoak gero eta gehiago behar zuelako bere burua mendean hartzea, autodomeinua? nahitaez bizi behar baitzuen besteekin batera, gizarte harremanetan, zenbat eta jende gehiago inguruan, gizabanakoak gero eta gehiago
|
behar
du bere burua kontrolean mantendu?. Modernitatean, beraz, autonomia eta autokontrola elkarrekin doaz nahitaez, beraiei esker baino ezin da agertu modernitateko self a, subjektua, non, self a, esan bezala, nork bere burua ezagutzea, balio bat ematea, eraikitzea eta aurkeztea den; baina, prozesu horiek guztiak gauzatzeko nahitaezkoak dira elkarrekintzak eta harreman sareak, horien bidez baino ez ditugu lortuko behar ditugun ereduak (Apodaka, 2004:
|
2013
|
|
Hilosteko filosofoa dugu Nietzsche. Argitasun handiz ulertu zuen betiereko itzuleraren hausnartzaileak filosofoak xedetzat izan
|
behar
zuela bere garaia kritikatzea (Deleuze, 1971: 151) eta, horrexegatik, berak etortzear zeudenentzat idaztea aukeratu zuen, jakin baitzekien bere garaikideen artean ez zegoela bere lanak erraz uler zitzakeenik, belarri txikiak zituenik.
|
|
Euskarazko gidoiak funtzionatu egin behar du. Koherentea izan
|
behar
du bere berean eta jatorrizkoarekiko fidela; estiloa zaindu behar da lan osoan. Etxe barruko lanen eta taldekideenen jarraipena egiten du hizkuntza arduradunak:
|
|
Zuzendari batzuek «bi eta bi, lau» zioten bitartean, hark «bi eta bi?» zioelako. Alegia, ikusleak berak atera
|
behar
dituela bere ondorioak. Almandozena ere, beste ezeren gainetik, interpretazio askeko zinema da; iradokizuna leit motiv gisa duen zinema librea.
|
|
Logika horren ondorioz, ETAk bere gain hartu zuen Krutwigek gerrilla moten inguruan esandakoa, hau da, Euskal Herriko errealitatea ikusita, asfaltoko gerrillak izan behar zuela gerra iraultzailearen motorra6 Koadernoan aipatzen den beste elementu garrantzitsu bat instituzio edo hierarkia paraleloak dira. ETAren aburuz, behin behineko instituzio horiek hurrengo funtzioa hartu
|
behar
zuten bere gain: instituzio okupatzaileen lekua hartu eta mugimendu iraultzailearen idealen araberako instituzio berri batzuk eratzea, etorkizuneko «Estatu liberatuan» administrazio nazionala osatuko luketenak, alegia7.
|
2016
|
|
Bestalde, industria farmakologikoak geroz eta gaixo gehiago
|
behar
ditu bere negozioaren etekinak zaindu eta ugaltzeko, bidenabar, osasunaren merkantilizazioa haurren bizitzaren baldintzatzaile bihurtzen delarik. Duela gutxi, bakarrik zortzi urtetik aurrera medikalizatzeko modukoa jotzen zena, gaur, lau urterekin hasita bizitza osorako tratamendu farmakologikoak iragartzen dira, arretarik ez edota egonezinaren hainbeste asalduren soluziobide.
|
2017
|
|
Guztiz txalogarria. Gure irudiko biktimak gizartearen zati sentitu
|
behar
du bere burua, azken horri hura zaintzea eta galdu duen bakea bermatzea dagokiolarik. Horregatik BE gizarteak biktimarekin duen zortzat jo behar dugu; biktima aintzatesteko eta zaintzeko tresnatzat, alegia.
|
2021
|
|
111) azaltzen duen legez, biek dutelako bata bestearen premia: " Gizonak emakumea
|
behar
du bere etxeak zutik iraungo badu. Emakumea da oinordetza ziurtatzeko bitartekaria.
|