Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Ikaslearen bizitzan zuzen zuzenean eragiten duten pertsona eta taldeekosatzen dute ingurune hurbila. Ez da ulertu behar talde homogeneo gisa, eragina ezbaita horrelakoa. Bestalde, norbanako bakoitzak bere ingurunea du, ondoko ikasleak duenarekin antzekotasunak izan ditzakeena edo ez.
2007
‎1 Beti ogiarekin jaten du Zerealak eta horien deribatuak karbohidrato ugariko elikagaiak dira, eta Bideari aurre egiteko behar den energia ematen dute. Horregatik, otordu bakoitzean ez da falta behar talde horretako ogia edo elikagaiak, hala nola arroza, pasta, patata, galletak eta antzekoak. 2 Aukeratu menurik errazena Eguneko menua hautatzeko aukera badago, errazena aukeratzea komeni da, bai elikagai motari dagokionez, bai prestaketari dagokionez.
‎Elikadura arazo horietako bat duten pertsonek sortu dituzte, eta pertsona horiei zuzenduta daude. Ez da ahaztu behar talde horiek gaixotasun psikologiko horien iraupena eta hedapena sustatzen dutela, batez ere emakumeei eragiten dietenak.
2008
‎Leire oso polita da (lotsatzen da hau esaten dugunean) eta taldearen irudi perfektua da. Jainkoari eskerrak ez diogu inori frogatu behar talde bat garela.
2009
‎Lehenengo egunean, ematen den informazioa jasotzeaz gain, gainerako langileekin adeitasunez jokatu behar da. Ez da ahaztu behar talde berri batera iristen dela eta, beraz, integratzeko ahalegina egin behar dela. Kontuan hartu behar dira, halaber, enpresaren barne arauak, idatzi gabeko baina garrantzi bereko jokabide arauak.
2010
‎Gauzak horrela, ez zen bozketarik egin, zuzenean egin zen aldaketa. Ondoren nire zerrenda guztia aurkeztu nuen, ni bakarrik beharrean talde guztia aurkeztu ginela arrazoituz. Batzar azkarra izan zen, ez zen galderarik izan, ez eta azalpenik eman beharrik ere.
2012
‎kultur taldeen emanaldi/ erakusketetarako baldintza egokiak (akustika, edukiera, hozberoa...) izango lituzkeen aretorik ez dago; eta beharrezkoa da. ez gara kultur etxe handi batez hitz egiten ari; areto batez baizik. kalea eta frontoia baliatzen dituzte taldeek euren lanak erakusteko. kalea landu eta biziarazi behar den espazioa da, dudarik gabe. euskal herrian, ordea, badakigu, eguraldiak asko baldintza ditzake kaleko erakustaldiak. zenbait jarduera, gainera (antzerkia, adibidez) zailak dira kalean. Sobera justifikatua dago areto baten beharra taldeen emanaldietarako ez ezik, udalak berak antola litzakeen hainbat eta hainbat kultur ekitaldietarako ere: filmak, bertsolariak, errezitaldiak...
‎Kanpoko ziklistak. Ikustekoa da sistema horrek zelako mina egin dakiokeen Euskaltel moduko talde bati, filosofiaz aldatzera behartuta, eta euren buruarendako beharrean taldearendako lanean ibili diren ziklistak zigortuaz. Horietako bi dira, hain zuzen, Iban Velasco eta Amets Txurruka; lorpen propioak alboratu eta Samuel Sanchezendako, Nieverendako, Igor Antonendako... lan egin behar izan duten morroiak.
2014
‎Bai, hala da. Duela lau urteko Kopan, tira, onartu egin behar da bidea erraz samarra izan zuela heldu zen lekura heltzeko, baina ez zaio meriturik kendu behar taldeari. Luis Suarez ezagun egin zen mundu osoan, Forlanek ere erakutsi zuen zer den, eta Edison Cavani ere azaldu zen.
2015
‎Exiquio lehendakaria eta Adela zuzendaritzako kidea joan ziren alkatearekin hitz egitera. " Honek azaldu zigun azken urteetan pertsonak beharrean taldeak edo elkarteak omentzen zituztela eta gu izatearen arrazoiak azaldu. Ongi hartu dugu omenduak izatea".
‎Gure ustea da, Callejok (2010eta 2012) ondo azaltzen duen bezala, gaztetxoak ez direla askatasunez mintzatu ikertzailearekin, nerabezaroak berak duen izaeragatik (pertsona heldua da ikerlaria, ezezaguna nerabearentzat, eta horrek distantzia berezkoa ezartzen du nerabearen eta ikerlariaren artean), are gehiago, lagun taldeko harremanez edota gatazkez hitz egin nahi bada gaztetxoekin. Horrez gain, nerabeabere ingurune sozialaren parte bada ere, ez du zertan kontziente izan behar talde eraginenexistentziaz, eta gainera zailtasunak izan ditzake maila honetako elkarrizketei aurre egiteko.Horregatik guztiagatik, uste da nerabeek ukatu egin dutela talde eragina dagoenik haienkontsumoan edo, beste barik, ezjakintasuna dutela gaiaren aurrean.
‎Errua nirea da. Ez nizuen presiorik egin behar taldean jarraitzeko.
2016
‎Bost zutabetan oinarritzen da azken hori: demokrazia, erabakitzeko eskubidea berreskuratu behar dugulako; kolektiboa, beharrei taldean erantzun behar diegulako; tokian tokikoa, autonomo izan behar garelako; justizia soziala, ezin dugulako injustiziarekin jarraitu; eta soiltasuna, kontsumo batzuk alde batera utzi ditugulako.
‎Bidelaguna baliteke euskaldun zaharra, osoa, EGAduna, edo euskalduna oro har izatea. Ez da irakaslerik behar taldeetan, baina bai nolabaiteko eredu bat izatea; partaideek eskatzen dute bidelagunaren eredua taldean izatea.
2017
‎Azkenera arte bizirik heltzen gara; horretan hobetu dugu. Ereduari gehiago heltzen ari gara azkenaldian.Zertan dauka hobetu beharra taldeak jokoan. Hegaletatik ez dugu min handirik egiten, eta jokalariei beti esaten diet kanpotik jokatu behar dugula, erdiraketa asko ateratzeko. Ari gara lantzen, eta ea hobetzen dugun.
‎Jendea triste ibili da, baina, zorionez, egoera bestelakoa da orain. Sasoi hasieran, baziren zalantzak eta kritikak, ez baita ahaztu behar taldea Lehen Mailara itzuli zuen entrenatzailea kargutik kendu zutela: Jose Bordalas.
2018
‎Baina irabazi, denek irabazten dute, molde guztietan izan baitira garaile taldeak historian zehar.Txapeldunen Ligako gaurko finala irabazten duenaren inguruan sortuko da aldeko haizea, eta mila bazterretara zabalduko da taldea gidatzeko molde hori dela balekoa, eta ez bestearena. Klopp bada garaile, haren aldeko armada sortuko da, eta Zidane bada txapeldun, pentsalari mordoa izango du atzetik.Hausnarketak, ordea, emaitzaz harago egin behar, eta ezinbestean aipatu behar taldea gidatzeko moduez gain beste ezaugarri batzuk ere. Entrenatzailea izatea zer da?
2022
‎Ikus entzunezko kontseiluak sortzeko hautuak ez luke eragozpenik izan behar talde politikoen eta gizarte zibileko eragileen artean adostasuna lortzeko. Espainiako Ikus entzunezko Lege Orokor berriak ezarriko duen markoan, gainera, beharrezkoa litzateke arau batzuk betetzen direla zaintzeko.
‎Liturgia baten efektua pizten zuen, anitz testu bazen, bestean baino anitzez gehiago, literaturatik sortu pieza zen, baina iduri zuen hitzak kalitu zituela gelako guziak edo dilindan atxikitzen, beren etxen ez bailiran. Egia guziaren errateko gure aurretik pasatu behar taldeak opor egin zuen eta hiru aldiz denbora gehiago ukan genuen argien afinatzeko. Baionako Scene Nationale ko teknikaria zen, eta aitortu zidan ondotik maite zuela amateurrekin zen libertate hura, ‘arauetarik kanpo’aren saiatzeko, batzuetan gauza bereziegiek kausitzen zutela.
2023
‎Gure kasuan, herriarteko handian, jubenil mailan kadete mailako bi pilotari ari dira txapelketa osoan eta horrek emaitzetan eragina du, baina beraiengatik ez balitz ez genuke talderik aterako, jubenil mailako pilotaririk ez daukagulako. Beste herri batzuetan, aspaldian pilotan aritu ez ziren pilotariak sartu dituzte… Eta Iruñea batek, hiriburukoak ez diren pilotariekin osatu beharra taldea penagarria da, bai.
‎Dxusturi, Lauka, Beheko Larraine, Benetan Be, Rubik eta Formol laborategia antzerki taldeak izan ziren ZUbi proiektuaren onuradunak, eta euren proiektuarekin egindako biraz aparte beste hainbat emanaldi lortu zituzten Euskal Herrian barna. Batzuetan bultzada txikiak baino ez dira behar talde eta proiektu batzuen ikusgarritasuna bermatzeko. Horretarako, formula berriak sortu eta estruktura ezberdinen artean adostasunak aurkitu behar dira.
‎Elkar kutsatzearena. Argi dago taldean egin behar dela lan, baina ez dugu ahaztu behar taldea norbanakoek osatzen dutela. Taldea eramateko bakoitzak bere ardura dauka, eta adi egon behar zara taldearen dinamika hautsi gabe, taldean barnean kontrastea eta kontrapuntua bilatzen.
‎Izaera kolektibo hori oso agerikoa da oholtza gainekoari dagokionez: zuzendaritza, aktoreak, argiak, soinuak, jantziak… ez dira begiak zorroztu behar talde lana ikusteko. Lausoagoa geratzen da kontua oholtzatik kanpo garatzen diren beste alorretan, testuaren sorkuntza kasu, etxeko bakardade intimoan gauzatzen dena askotan.
‎Ez dira nahasi behar taldeko lan kontratua eta langile batzuek izan dezaketen baterako lana. Bada, LELTBren 10.1 artikuluaren arabera, baterako lana dagoenean, enpresaburuak langile bakoitzarekiko ditu eskubideak eta eginbeharrak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia