2006
|
|
Aditu horrek dioenez, mezuak sortzen duen uste okerraren eta kontsumitzailearen erosteko erabakiaren artean ez da erlazio zuzenik behar, nahikoa da iragarkiak kontsumitzaileari itxaropenak sortzea, eta, ondorioz, promozio horretan interesa sorraraztea; aztertutako Citroën kasuari begiratuz, ez da kontratu bat sinatu
|
behar
publizitatearen engainuzko izaera ez zilegitzat hartzeko, baizik eta nahikoa litzateke hartzailea kontzesionarioan sartzea iragarkiak engainua sortu duela esateko. Berdin
|
|
Mezu informatiboaren
|
beharra
publizitate mezuaren beharra baino askoz ere argiagoa delako. Legebiltzarrean gertatutako kronika bat irakurtzea lagungarria izan daiteke erabaki politikoak hartzeko (botoa nori eman erabakitzea, adibidez), edo nazioarteko krisialdi baten albisteak erabaki ekonomikoak eragin ditzake.
|
|
Hala eta guztiz ere, ez dugu ahaztu behar sistema kapitalistaren garapenarekin duen loturagatik, badituela bestelako ezaugarri batzuk eta horiek ere arreta espezializatua behar dutela. Ez da ahaztu
|
behar
publizitatea oso lotua dagoela merkatuarekin, mota guztietako produktuen zein zerbitzuen kontratazioa sustatzeko teknika gisa erabiltzen delako. Hori guztia dela eta, iragarki jartzaileak duen interesa agertzen da lehendabizi, hau da, jasotzaileekin modu eraginkorrenean komunikatzea, haiek mezua kontuan izan dezaten merkatuan erosteko erabakiak hartzean.
|
|
Hala ere, ez da baztertu
|
behar
publizitate sorkuntzek babesa aurki dezaketela esklusiba eskubidearen objektu diren ondasun immaterialen erregimenean.
|
2012
|
|
Aditu horrek dioenez, mezuak sortzen duen uste okerraren eta kontsumitzailearen erosteko erabakiaren artean ez da erlazio zuzenik behar, nahikoa da iragarkiak kontsumitzaileari itxaropenak sortzea, eta, ondorioz, promozio horretan interesa sorraraztea; aztertutako Citroën kasuari begiratuz, ez da kontratu bat sinatu
|
behar
publizitatearen engainuzko izaera ez zilegitzat hartzeko, baizik eta nahikoa litzateke hartzailea kontzesionarioan sartzea iragarkiak engainua sortu duela esateko. Berdin deritzo aditu horrek Auzitegi Goreneko 1997ko maiatzaren 8ko epaiari buruz Gorenak aztertu zuenari.
|
|
Hala ere, ez da baztertu
|
behar
publizitate sorkuntzek babesa aurki dezaketela esklusiba eskubidearen objektu diren ondasun immaterialen erregimenean.
|
|
Mezu informatiboaren
|
beharra
publizitate mezuaren beharra baino askoz ere argiagoa delako. Legebiltzarrean gertatutako kronika bat irakurtzea lagungarria izan daiteke erabaki politikoak hartzeko (botoa nori eman erabakitzea, adibidez), edo nazioarteko krisialdi baten albisteak erabaki ekonomikoak eragin ditzake.
|
|
Hala eta guztiz ere, ez dugu ahaztu behar sistema kapitalistaren garapenarekin duen loturagatik, badituela bestelako ezaugarri batzuk eta horiek ere arreta espezializatua behar dutela. Ez da ahaztu
|
behar
publizitatea oso lotua dagoela merkatuarekin, mota guztietako produktuen zein zerbitzuen kontratazioa sustatzeko teknika gisa erabiltzen delako. Hori guztia dela-eta, iragarki jartzaileak duen interesa agertzen da lehendabizi, hau da, jasotzaileekin modu eraginkorrenean komunikatzea, haiek mezua kontuan izan dezaten merkatuan erosteko erabakiak hartzean.
|
2020
|
|
Edari alkoholdun gehiegi edatearen ondorioz gibelean eragiten den kaltea, adibidez, hepatobabeslariek sendatu ezin duten kaltea da, eta ez diote ondorio positiborik eragiten gaixoari kalte larria dagoenean. Gainera, ez dira engainatzen utzi
|
behar
publizitate iragarkiengatik, ez eta hepatobabesle natural batzuen promesa magikoengatik ere”, dio Julián Gonzálezek, Mexikoko Unibertsitate Autonomoko hepatologo eta gastroenterologoak. Irudia:
|