2003
|
|
Eta Pausanias pausatuta (jakintsuek horrelaxe antzekoak esatera erakusten didatenez), Aristofanesek hitz egin
|
behar
omen zuen, baina betekada ala beste zerbaitegatik zotinak jo zuen halabeharrez eta ezin zuen hitz egin; baina bere aldamenean etzanda zed goen Eriximako medikuari esan zion:
|
|
Nire aburuz, zientzialari ‘normaldua’, Kuhnek deskribatu moduan, hartaz errukitu genukeen pertsona da. (Zientziaren historiari buruzko Kuhnen ikuspuntuen arabera, zientzialari handi asko ‘normalduak’
|
behar
omen dira izan; baina ez dudanez zergatik errukitu haietaz, ez dut uste Kuhn zuzen ibil daitekeenik). Nire iritziz, gaizki irakatsi zaio zientzialari ‘normalduari’ Beste askok legez, uste dut unibertsitate mailako irakaskuntza guztia (eta ahal balitz, aldez aurretik) pentsamendu kritikorako entrenamendu eta bizigarri izan litzatekeela.
|
2006
|
|
Eta, iraupenari dagokionez, tradizio magikoak marka guztiak hautsi ditu. Baina, guztiz beneragarria izan dadin, tradizio batek izan
|
behar
omen du ez bakarrik oso antzinakoa, baizik ahalik eta desinteresatuena. Ordea, magia beti egon izan da gizakien interesen mende.
|
2011
|
|
Heideggerrek uste du Hasiera Berri baten aukera badagoela. Baina hondamenditik salbatu nahi badugu, izateari gure erantzun egokiak, pentsatzea izan
|
behar
omen du: pentsatze bat, izatearen deiari obedientzia dena, antzineneko grekoek egiten zekiten eran, eta mendebaleak ahaztu egin bide duena metafisikarekin, zientziarekin(" zientziak ez du pentsatzen"), batez ere jada teknologiarekin, hori izakiak oro kalkulatzeko eta menderatzeko kamuskeria baita.
|
|
Hala ere, Holderlinen iruzkinon irakurleak eskertuko luke, joanak badira joanda uztea Jainkoak, eta zuzenean esatea herriaren poetak gaur eta orain —ez Grezian— zer esanez nola fundatzen duen herria). Ulertzen da, Alemania berriak, ez Descartes edo beste ezein filosofo modernoren hastapena, ezpada, modernitatearekin zeharo eten eta, Greziaren hastapena errepikatu
|
behar
omen duela (Alemania berriak bere poeta eta bere pentsatzailea —Heidegger bera, suposa genezake— behar dituela), poetaren eta pentsatzailearen arteko dialogoan bere" misio greko alemana" etorkizuneko gizadiaren aurrean burutzeko (GA 39: 151) —grekoa ezin da falta, gizadi osoarentzat baliozkoa izateko:
|
2016
|
|
Hasteko, nondik atera dugu, gure jokaeran Naturari obeditu
|
behar
omen diogulakoa? 176 Bestetik, falazia bat da, gizaberea Natura dela-eta, bizi borroka naturalaren legearen pean edozein abereren modu eta zentzu berberean dagoela suposatzea. Izan ere, gizaberearen kasuan borrokak, egoki (tu) tasun edo trebetasunak, ahultasunak, etab., teoriako kontzeptu fundamentalek alegia, esanahi nahiko berezia dizute, eta kontuz ibiltzekoa da euren aplikagarritasuna.177 Txahal baten egokitasuna ala eza erabakitzeko irizpideak erraz samarra da adostea.
|