2000
|
|
Ruiz Berrio-k dioenez,, el nacimiento del cuerpo de inspectores se debió mucho al afán del gobierno por vigilar, controlar y dirigir la enseñanza en todos sus pormenores? 247 Zaindu, kontrolatu eta zuzendu, horiexek ziren ikuskaritzaren ardatz nagusiak. Eta irakaskuntzako maila ezberdinen artean, arestian aipaturiko arrazoiarengatik, oinarrizkoenean ziurtatu
|
beharreko
kontrola izan zen gobernuak premiazkoen gisa bizi zuena248 Izan ere, Gobernua ohartu egin zen horretarako baliabide zorrotzen faltan zegoela, eta, ondorioz, administrazio barruko, cuerpo, berezia sortu zuen, ikuskaritzarena alegia:
|
2002
|
|
Hedabideen edukiek ez dute egon
|
behar
kontrol burokratikoaren menpe, ezta estatuaren nahikeria politikoaren zerbitzura ere.
|
2004
|
|
Inor ausartzen bada ezer esaten, ez du izaten etxera iristeko posibilitaterik, edo beste, check point? batera abiatuz, han saiatu
|
behar
kontrola pasatzen. Batzuetan ia egun osoa eman eta gero.
|
2008
|
|
Izan ere, batasun printzipio hori ezinbestekoa da Parlamentuak gauzatu
|
beharreko
kontrola ahalbideratzeko. Lehen, sektore batzuk (Gizarte Segurantza, autonomiadun erakundeak) kontrol horretatik at geratzen ziren, baina gaur egun, Estatuaren sektore publiko osoaren finantza jarduketen azterketa bateratua egin daiteke eta agente desberdinen arteko joan etorriak kontrola daitezke.
|
2012
|
|
Horiek tratatzeko konpostatze prozesuak jarri behar dituzte erakundeek, edo biogasa sortzeko. Jacqueline Farmer mintzatu da haurren higiene naturala lantzen duten jendeekin ere, inolako fardelik gabe umeari bere
|
beharren
kontrola erakusten modu naturalean saiatzen direnekin. Dena den, oro har, hautatu beharra dago edo usatu eta botatzeko fardelen edo garbigarrien artean.
|
|
Begiralearen eta erabiltzailearen arteko harremana zuzena izanik herritarren kontzientzia hartzea areagotzen lagunduko du. Isurketa aurretik egin
|
beharreko
kontrola arina, erosoa eta malgua da erabiltzailearentzat, eta isunetan oinarritutako kontrol neurriak beharrezkoak ez direnez, guztiz baztertzen dira.
|
2014
|
|
«Iruñean daude kasu gehienak, baina nekazaritza eremuetan ere antzeman ditugu. Erregistroan izena emateko
|
beharra
kontrolerako neurri bat da, merkatuan guztiok baldintza berberetan lan egin dezagun», dio Calvok. Neurriarekin, arautu gabeko egoera bat legeztatzeaz gain, turismorako ostatuen eskaintzan gertatzen ari den konkurrentzia bidegabea eragotzi nahi da.
|
2016
|
|
Kasu honetan, ez da
|
behar
kontrol linea fisiko bat (igorgailuaren eta hargailuaren arteko kablea); horren ordez, bi kontrol karaktere berezi erabiltzen dira. Hauek dira:
|
2017
|
|
a) DSIk ez du
|
behar
kontroleko unitate nagusirik, tipologia banatua da;
|
2023
|
|
Izan ere, batasun printzipio hori ezinbestekoa da Parlamentuak gauzatu
|
beharreko
kontrola ahalbideratzeko. Lehen, sektore batzuk (Gizarte Segurantza, organismo autonomoak) kontrol horretatik at geratzen ziren, baina gaur egun, Administrazio zentraleko agente guztiek euren aurrekontuak egintza bakar batean Gorte Nagusien mende uzten dute.
|
|
Lurralde historiko bakoitzak bere eskumen propioak egikaritzean, eta toki erakundeei dagozkien arauak ezartzean, egoki ikusten dituzten finantza zaintzako tresnak ezar ditzakete. Ildo horretatik, oso estu loturik dago toki ogasunei buruzko araubidearen finantza izaera eta toki erakundearen gaineko finantza jardueraren gainean egin
|
beharreko
kontrola, hau da, finantza zaintza. Lurralde historikoek toki ogasunei eta toki erakundeen aurrekontu jardueraren gaineko araubidea ezartzen dute, bakoitzak berea; eta, ondorioz, toki ogasun bakoitzaren finantza jardueraren kontrola ere ezarri behar du.
|
|
Hemen zalantza handia pizten da legeria irakurrita. Kontrol teknikaren egikaritza argi adierazten da TAIXTBren 79 artikuluan eta TEOEren 109 artikuluan, baina autonomia erkidegoaren organo eskudunak egikaritu
|
beharreko
kontrola da. Hori esaten dute behintzat arau biek... baina KAren 4/ 1981 Epaiak ondarearen kudeaketaren gainean egiten den jarduerari finantzaeta ekonomia izaera aitortzen dio eta eskualdaketak ogasunetan eduki dezaketen eragina handia da.
|
|
" Foru Aldundiek, beren udalerrien gainean legez dagozkien finantza zaintzako ahalmenak baliatzean, bermatu dute, udalerri guztientzat, baliabide maila hori ez dela izango, inola ere, araubide erkideko legeria aplikatuz lurraldeari dagokiona baino txikiagoa, hargatik eragotzi gabe foru aldundiek zenbateko horiek egoki iritzitako irizpideekin banatzeko duten ahalmena, Ekonomia Itunaren 46 artikuluan xedatutakoaren arabera". Aurrekariak kontuan izanik argi dago LHLak bakarrik mantentzen zituela indarrean hitzartutako tributuen gaineko diru sarreren parte hartzean egin
|
beharreko
kontrola. Modu horretara Euskadiko legegileak Foru Aldundiek udal finantzazioan duten partaidetza aitortu zuen.
|
|
Horiek horrela, argi dago kreditu eragiketen esparruan egin
|
beharreko
kontrola lege kontrola dela, baina kreditu eragiketak lege baldintzak gainditzen dituenean eta Estatuaren oreka ekonomikoan eragina izan dezakeenean, orduan lege kontrolaz gain aukera kontrolak ere egin daitezke. Azken finean, KAk eta Madrileko JANek adierazitakoarekin bat eginez, kontrolak udalez gaineko interesak kaltetzeko arriskua prebenitzeko egiten dira.
|