Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2000
‎Ruiz Berrio-k dioenez,, el nacimiento del cuerpo de inspectores se debió mucho al afán del gobierno por vigilar, controlar y dirigir la enseñanza en todos sus pormenores? 247 Zaindu, kontrolatu eta zuzendu, horiexek ziren ikuskaritzaren ardatz nagusiak. Eta irakaskuntzako maila ezberdinen artean, arestian aipaturiko arrazoiarengatik, oinarrizkoenean ziurtatu beharreko kontrola izan zen gobernuak premiazkoen gisa bizi zuena248 Izan ere, Gobernua ohartu egin zen horretarako baliabide zorrotzen faltan zegoela, eta, ondorioz, administrazio barruko, cuerpo, berezia sortu zuen, ikuskaritzarena alegia:
2002
‎Hedabideen edukiek ez dute egon behar kontrol burokratikoaren menpe, ezta estatuaren nahikeria politikoaren zerbitzura ere.
2004
‎Inor ausartzen bada ezer esaten, ez du izaten etxera iristeko posibilitaterik, edo beste, check point? batera abiatuz, han saiatu behar kontrola pasatzen. Batzuetan ia egun osoa eman eta gero.
2008
‎Izan ere, batasun printzipio hori ezinbestekoa da Parlamentuak gauzatu beharreko kontrola ahalbideratzeko. Lehen, sektore batzuk (Gizarte Segurantza, autonomiadun erakundeak) kontrol horretatik at geratzen ziren, baina gaur egun, Estatuaren sektore publiko osoaren finantza jarduketen azterketa bateratua egin daiteke eta agente desberdinen arteko joan etorriak kontrola daitezke.
2012
‎Horiek tratatzeko konpostatze prozesuak jarri behar dituzte erakundeek, edo biogasa sortzeko. Jacqueline Farmer mintzatu da haurren higiene naturala lantzen duten jendeekin ere, inolako fardelik gabe umeari bere beharren kontrola erakusten modu naturalean saiatzen direnekin. Dena den, oro har, hautatu beharra dago edo usatu eta botatzeko fardelen edo garbigarrien artean.
‎Begiralearen eta erabiltzailearen arteko harremana zuzena izanik herritarren kontzientzia hartzea areagotzen lagunduko du. Isurketa aurretik egin beharreko kontrola arina, erosoa eta malgua da erabiltzailearentzat, eta isunetan oinarritutako kontrol neurriak beharrezkoak ez direnez, guztiz baztertzen dira.
2014
‎«Iruñean daude kasu gehienak, baina nekazaritza eremuetan ere antzeman ditugu. Erregistroan izena emateko beharra kontrolerako neurri bat da, merkatuan guztiok baldintza berberetan lan egin dezagun», dio Calvok. Neurriarekin, arautu gabeko egoera bat legeztatzeaz gain, turismorako ostatuen eskaintzan gertatzen ari den konkurrentzia bidegabea eragotzi nahi da.
2016
‎Kasu honetan, ez da behar kontrol linea fisiko bat (igorgailuaren eta hargailuaren arteko kablea); horren ordez, bi kontrol karaktere berezi erabiltzen dira. Hauek dira:
2017
‎a) DSIk ez du behar kontroleko unitate nagusirik, tipologia banatua da;
2023
‎Izan ere, batasun printzipio hori ezinbestekoa da Parlamentuak gauzatu beharreko kontrola ahalbideratzeko. Lehen, sektore batzuk (Gizarte Segurantza, organismo autonomoak) kontrol horretatik at geratzen ziren, baina gaur egun, Administrazio zentraleko agente guztiek euren aurrekontuak egintza bakar batean Gorte Nagusien mende uzten dute.
‎Lurralde historiko bakoitzak bere eskumen propioak egikaritzean, eta toki erakundeei dagozkien arauak ezartzean, egoki ikusten dituzten finantza zaintzako tresnak ezar ditzakete. Ildo horretatik, oso estu loturik dago toki ogasunei buruzko araubidearen finantza izaera eta toki erakundearen gaineko finantza jardueraren gainean egin beharreko kontrola, hau da, finantza zaintza. Lurralde historikoek toki ogasunei eta toki erakundeen aurrekontu jardueraren gaineko araubidea ezartzen dute, bakoitzak berea; eta, ondorioz, toki ogasun bakoitzaren finantza jardueraren kontrola ere ezarri behar du.
‎Hemen zalantza handia pizten da legeria irakurrita. Kontrol teknikaren egikaritza argi adierazten da TAIXTBren 79 artikuluan eta TEOEren 109 artikuluan, baina autonomia erkidegoaren organo eskudunak egikaritu beharreko kontrola da. Hori esaten dute behintzat arau biek... baina KAren 4/ 1981 Epaiak ondarearen kudeaketaren gainean egiten den jarduerari finantzaeta ekonomia izaera aitortzen dio eta eskualdaketak ogasunetan eduki dezaketen eragina handia da.
‎" Foru Aldundiek, beren udalerrien gainean legez dagozkien finantza zaintzako ahalmenak baliatzean, bermatu dute, udalerri guztientzat, baliabide maila hori ez dela izango, inola ere, araubide erkideko legeria aplikatuz lurraldeari dagokiona baino txikiagoa, hargatik eragotzi gabe foru aldundiek zenbateko horiek egoki iritzitako irizpideekin banatzeko duten ahalmena, Ekonomia Itunaren 46 artikuluan xedatutakoaren arabera". Aurrekariak kontuan izanik argi dago LHLak bakarrik mantentzen zituela indarrean hitzartutako tributuen gaineko diru sarreren parte hartzean egin beharreko kontrola. Modu horretara Euskadiko legegileak Foru Aldundiek udal finantzazioan duten partaidetza aitortu zuen.
‎Horiek horrela, argi dago kreditu eragiketen esparruan egin beharreko kontrola lege kontrola dela, baina kreditu eragiketak lege baldintzak gainditzen dituenean eta Estatuaren oreka ekonomikoan eragina izan dezakeenean, orduan lege kontrolaz gain aukera kontrolak ere egin daitezke. Azken finean, KAk eta Madrileko JANek adierazitakoarekin bat eginez, kontrolak udalez gaineko interesak kaltetzeko arriskua prebenitzeko egiten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia