Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2002
‎Euskal unibertsitatearen garapen oso eta eutsigarrikontzeptuaren definizioa, era zabal batean, honela ematen dugu lehen hurbilketa batean: ...izkuntza komunitatearen eta bere kideen gaur egungo eta etorkizuneko hezkuntza beharrei modu beteaneta iraupen aseguratuan erantzungo dieten unibertsitateko euskarazko irakaskuntza, ikerkuntza, argitalpen ekoizpena, kudeaketa eta egitura molde egokiak behar dira, hala kantitatez nola kalitatez».Beraz, euskal unibertsitatearen garapena osoa izango da, euskal hizkuntza komunitatearen eta berekideen beharrak kalitatez eta kantitatez egoki betetzen dituenean, eta unibertsitateari dagokion arloangarapena eutsigarria izango da, orainean bertan etorkizuneko izana modu egokian ahalbidetzen duenneurrian. Azkenik, diogun ezen guk eutsigarri hitza hobetsi dugula, beste arlo batzuetan erabiltzen denjasangarri hitza alde batera utzita, eman nahi diogun esanahi aktiboa hobeto adierazten duelakoan.
2004
‎Erresuma Batuko Ura Elkarteak, likidoa etxeetan hornitzen duten enpresak biltzen dituenak, “Dasani” produktua purutasun handiagokoa dela uste zuenetik atera zen. “Iturriko urak ez du ezpurutasunik; jendeak ez du beste ezer erosi behar kalitate handiagoko ura edo ur osasungarriagoa izateko”, ohartarazi zuen bozeramaileak. Espainian, iturburua Coca Cola Españak, bere aldetik, esan zuen gure herrialdean ur mineral naturala bakarrik merkaturatzen duela Osasun eta Kontsumo Ministerioaren zehaztapenei jarraiki, hiru iturburutik datorrena, eta laster laurdena gehituko zaiola.
2006
‎Kirolariari, landareekin bakarrik, aminoazido esentzialetan (arrautzak, haragia edo arraina) hain proteina osoak lortzeko aukera ematen dio. Sojaren kasua salbuespena da, zerealekin konbinatu beharrik gabe kalitate bikaineko proteinak dituen lekale bakarra baita. Proteina kalitate hori sojatik eratorritako produktuetan ere islatzen da, hala nola tofua edo soja mamia eta tempeh.
2010
‎Aurrekontua zehaztu eta erosi beharreko produktuak zerrendatu. Gogoratu beherapenak ez duela eraginik izan behar kalitatean.
2014
‎Azterlan batzuek diote ikasleen hezkuntza maila hobetzea, kanpo ebaluazioen bidez kuantifikatuta, herrialdearen egoera ekonomikoa hobetzea litzatekeela. Hala ere, horrek ez du izan behar kalitatezko hezkuntzaren alde egiteko arrazoi bakarra. Jarraian, hezkuntzak ekonomian nola eragiten duen deskribatzen da, hezkuntza hobetzeko bi gako nabarmentzen dira eta PISA txostenaren azaltzen da, ez bakarrik errendimendu akademikoa neurtzen duena.
2015
‎• Herritarren formazio maila, bataz bestekoa baino apalagoa da, beraz, lan merkatuan txertatzeko aukera gutxiagorekin. Periferizazio ekonomikoaren eraginez, bere euskal hiztunen galera handiagoa etor daiteke (desplazatu beharra kalitatezko enpleguen bila), formazio maila altuenekoen kasuan batez ere.
‎Kétchup saltsa janari lasterrarekin oso lotuta dago. Hala ere, ez du izan behar kalitate gutxiko adsortzio edo kaloria gehiegi. Kétchupa, ospe handiko sukaldarien eskutik, goi sukaldaritzara igo da.
2016
‎Irudia: Gerard Girbes Berges Kalitatezko ibilaldiak, zakur lasaiak etxean Paseoetan, oso garrantzitsua da itsastea, harburuak eta pertsonak agurtzea, bere erritmora joatea eta bere beharren araberako kalitatezko pasealekua ematea. Egunero ibilitako paseoetako batek nahi duen tokian mugitzeko izan behar du, baina baldintza batekin:
2017
‎Gure organismoak baditu kantitatezko beharrez gain kalitatezkoak ere. Alabaina, elikadurak energia aski ekarri behar dio gure organismoari (kantitatea), baina behar dituen elementu guziak ere (kalitatea):
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia