2001
|
|
Gai honekin batzuetan liturgia gehiegi egiten da, besteetan politika gehiegi eta beste batzuetan gauzak bere onetik ateratzen dira. Nafarroak eta EAEk zenbait identitate berberak dituzte, baina ez dago zergatik zoratu
|
behar
horiek bideratzeko organu bateratu eta halakoekin. Autonomia edo estatu federatuen arteko harremana askoz normalagoa izan luke.
|
|
Bete
|
behar
horiek, bistan da, ez dagozkie bakarrik unibertsitateko irakasle eta ikasleei. Oso urrutira joan gabe, gu bezalako kazetarioi ere badagozkigu… Betetzen ditugun ala ez, beste kontu bat da, ordea.
|
2004
|
|
Plana hauteskundeetan aurkezteko tresna egokia erakutsi da, baina inoiz erabaki du EAJk zer egin benetan proiektu horrekin. Zalantza eta erabaki
|
behar
horiek dira udazkenean argituz joango direnak.
|
2006
|
|
Gainera hori errazagoa litzateke, elkarteak bere existentziatik inguru politikotik jaso duen" presio" edo eskaera oso bideratuaren aurrean. Ezetz esatea zaila da, askotan gainera norbera guztiz bat iritzi eta
|
behar
horiekin. Baina horra gogoetarako beste gai bat:
|
|
Zenbat eta haragi gehiago jan gero eta azienda zabalagoak behar dira eta ondorioz, aziendak sortutako hondakinak hazi egingo dira. Hondakinetan sortzen diren gasen artean nagusietakoak metanoa eta oxido nitrosoa dira eta ez da ahaztu
|
behar
horiek CO2ak baino 50 aldiz indar handiagoz eragiten dutela negutegi efektuan.
|
|
Bere hitzetan, herrialde pobre askotan, jendeak bere burua behartua ikusten du enpresak sortzera; beharra da beraien motibazioa. Hemengo ekonomiagatik, aldiz, ez ditugu balore edo
|
behar
horiek, jendea ondo bizi da, eroso, eta ez du arriskurik hartu nahi, are gutxiago dirua arriskatu behar badu eta astean ordu pila sartu behar baditu. Hala ere, badira gure herrialdeak baino ekonomia maila aurreratuagoa izan arren, enpresak sortzeko gaitasun handiagoa dutenak; AEB eta Kanada bezalako herrialde kasu.
|
2007
|
|
Nolabait ELAk arrazoi zera dioenean: " Gure agintariek gizartearen beharrei arretarik ez jartzea erabaki dute,
|
behar
horiei guk geuk erantzutea erdietsi dute".
|
2008
|
|
Kale Dor Kayikok ijitoen beharrei erantzuteko programak garatzen ditu. Zeintzuk dira
|
behar
horiek?
|
2011
|
|
Erreskatea zabaltzea komeni da? Ez ote da pentsatzen hasi
|
behar
horien zorrak berregituratzea, esan nahi baita hein batean barkatzea?
|
2013
|
|
Lastima, dizugu agindutako 1.500ik pagatu, gehienera jota 500 Baina jakin behar duzu karrera handi bat daukazula aurrean Berlinen, kulturan eta galeria famatu batean lan egiteko zoria, eta lana, askok ez daukatena. " Nik erantzun diot ez dela onargarria bete
|
behar
horiek burutzea diru hain gutxiren truke. Hark hotzean diost:
|
2015
|
|
Hala, lehen Donostiaraino Urumea ibaian behera garraiatutako sagardoa Pasaiako portura bideratzen zuten. Litro ugari sartzen zuten itsasontzietan, eta
|
behar
horiei denei erantzuteak sagardoaren produkzio eta merkaturatze handia eskatzen zuen. Produktuak uretan barrena garraiatzen bazituzten, logikak agintzen du egongo zirela karga eta deskargarako portu txikiak ibaian zehar.
|
|
E. P. G. Soldatapeko lanaren ñabardurarekin bat nator, baina galderara bideratuta, orain arte sistema kapitalistak saldu digun ideal burgesarekin programatu gaituzte ulertzeko hori dela benetako ongizatea, hor prekarietateak ez daukala lekurik, nahiz eta aro honen aurretik ere egon bazegoen. Baina gaur sistemak ezin die berak saldutako
|
behar
horiei ere erantzun, eta egun gertatzen ari den fenomenoa da langile pobreak daudela; enplegua izan bai, baina bizi baldintza duin batzuetara iristen ez diren pertsonak: etxebizitza duin baterako eskubidea, elikadura, arropa...
|
2020
|
|
Ez dira gogoeta berriak, baina iruditzen zait
|
behar
horiek premiatsuak bihurtu direla azken hilabeteetan, preseski mundializazioaren ibilmoldea geldotu delako, eta errealitate birtuala utzita, jende eta naturaren errealitatera doi bat pasatu garelako. 2020 urteko azken lau hilabeteak emankor eta itxaropentsu izan dakizkigun, kuraia, kemen eta irudimen denoi!
|
2023
|
|
Baina testuinguru lokalagoetan funtzionatu genukeela uste dut, zirkunskripzioak birkonfiguratu liratekeela: herrian edo mankomunitatean zein behar daude eta
|
behar
horien arabera nola artikulatu bertako sare ezberdinen arteko programak. Ikastetxeetako proiektuak, testuingurua, bailara horretako beharrak… ezberdinak baitira.
|
|
A. Martinez: Baina egia da egongo direla irakasleak pentsatzen dutenak beren lana ez dela psikologoarena egitea eta nahikoa dutela matematika ematearekin, haurrak beste zerbait behar badu beste profesional batek egon duela
|
behar
horiei erantzuteko. Eta sentsibilitatea duten irakasleekin erraza da, baina bestelako jarrera duten irakasle horiekin lanketa egitea eta beren pentsamoldea aldatzea oso zaila da.
|
|
zentzu horretan, heldua pertsona erreferentea da umeentzat eta irakasleak seguru egon behar du, segurtasuna transmititzeko. Irakaslea sentikorra bada eta gai bada umeen
|
behar
horien kontzientzia izateko eta horiei erantzuteko, umea seguru sentituko da; aldiz, irakaslea sarkorra bada, beharbada ez da hori gertatuko eta umearentzat ez da hain testuinguru segurua izango. Nolabait, eskolak duen planteamenduarekin ere lotzen da hori guztia:
|
|
Hori esanda, ikastetxe bakoitzak erabakitzen du gaia nola gestionatu, sen ona erabilita". Eta sen onak dio, Agurtzane Martinez irakaslearen hitzetan, oinarrizko premiak asetzea funtsezko elementua dela haurraren garapen harmonikoa eta ongizatea bermatzeko," eta eskolak
|
behar
horiek asetzen direla zaindu behar du". " Horiek ongi ase ezean, nekez ariko gara lanean zentratuta eta irakasleak nahi adinako gogoeta burutsuetan", egin du oharra Nora Salbotx irakasleak.
|
|
Ez dezagun ahantzi gure gorputza jartzen dugula hezkuntza prozesuaren baitan", aldarrikatu du Salbotxek. Beharbada galdera ez da zergatik doazen komunera behar fisiologikoak ez diren beste behar batzuk asetzera, baizik eta bestelako
|
behar
horiei erantzuteko espaziorik ba al dagoen eskolan: " Ez dago intimitatean norbere buruarekin eta besteen begiradatik urrun lasai egoteko lekurik ikastetxeetan", gogoratu du Barquinek," eta komuna bihurtzen da ihesbide".
|
|
Ikasleak txikiak direnean behar fisiologikoak proiektu pedagogikoaren ardatz direla, baina adinean gora egin ahala garapen kognitiboak eta jarduera akademikoak hartzen dutela lehentasuna, eta bigarren mailan geratzen direla behar fisiologikoak: " Helduek erregulatzen dute noiz erantzun behar zaien
|
behar
horiei jarduera akademikoa ez oztopatzeko, ikuspegi helduzentrista gailentzen da eta behar horiek asetzeko dauden espazioek haien aukera hezitzailea galtzen dute", kritikatu du Martinezek. Arautzeak mezu argia transmititzen die haur eta gazteei:
|
|
Ikasleak txikiak direnean behar fisiologikoak proiektu pedagogikoaren ardatz direla, baina adinean gora egin ahala garapen kognitiboak eta jarduera akademikoak hartzen dutela lehentasuna, eta bigarren mailan geratzen direla behar fisiologikoak: " Helduek erregulatzen dute noiz erantzun behar zaien behar horiei jarduera akademikoa ez oztopatzeko, ikuspegi helduzentrista gailentzen da eta
|
behar
horiek asetzeko dauden espazioek haien aukera hezitzailea galtzen dute", kritikatu du Martinezek. Arautzeak mezu argia transmititzen die haur eta gazteei:
|