Emaitzak: 7
2012 | ||
Erreferentziako pertsona helduak estimulu doiak eman behar ditu aukeratutako materialen bidez. Izan ere, Kintela J. autoreak adierazten duen moduan, ez da neurriz gain estimulatu behar eta gure xedeak ez du izan | behar haurrek helburu batzuk garaia baino lehen lortzea; aitzitik, heltze prozesu propioak errespetatu behar dira, eta itxaroten jakin behar dugu. Denbora, lasaitasuna eta goxotasuna izan behar ditugu. | |
Hala ere, ez dugu ahaztu | behar haurrak bere ikasketak ez dituela haur eskolan soilik gauzatzen baizik eta inguruneak aukera asko eskaintzen dituela horretarako. Haurrek ez dute intentzionalki planifikatuta dagoena soilik ikasten, baizik eta benetan interesa eragiten diena, eta interes horiek haur eskoletako egunerokotasunean hizketagai bihurtzen dira. | |
Inork ez du haurrari ezagutzeko eta bizitzeko desiorik erakutsi beharrik, berez baitauka. Inork ez dio erakutsi | behar haurrari ibiltzen, hitz egiten, maitatzen, amets egiten... badaki, eta egin egiten du. Testuinguru errealak eta metaforikoak sortu behar ditugu haurrak ehun hizkuntzak bizi eta eraiki ditzan. | |
Haur bakoitzaren aurrerapenaren azterketa. Dagoen denbora urria eta artatu | beharreko haur kopurua handia izanik ere, funtsezkoa dirudi haur bakoitzaren jarraipen indibidualizatua egitea (noizean behin jasotako egiaztapenekin bada ere). | |
Garrantzitsua da adin horretako haurrekin interakzioa duten hezitzaileek haurrak ikasketaren subjektu aktibotzat jotzea, eta haurrak errespetatzea. Ez dute etengabe parte hartu | behar haurren jarduera autonomoan. Horrekin batera, txikitatik eman behar diete haurrei pertsonak trukatzeko egoerak bizitzeko aukera, egoerak bizitzeari eta haietan parte hartzeari garrantzia emanez. | |
Ez dugu ahaztu | behar haur eskolan, haurrez gainera, hainbat zeregin betetzen dituzten pertsona helduak ere badaudela. Bereziki, hezitzaileez arduratu behar dugu, eta hezitzaileek atsedena hartu, arropa aldatu edo gauzak utzi ahal izateko lekuak sortu behar ditugu, lana baldintzarik onenetan eta aurretiko jarrerarik onenaz lan egin dezaten. | |
Bestalde, ez dugu ahaztu | behar haur hezkuntza banakoa dela. Ezin dugu ekintza bera pertsona guztietan indar beraz erabili, zeren etapa honetan haur bakoitzaren nerbio sistema desberdin heltzen baita. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
behar izan | 5 (0,03) |
behar | 2 (0,01) |
Lehen forma
Argitaratzailea
LANEKI | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
behar haur | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
behar haur bera | 1 (0,01) |
behar haur eskola | 1 (0,01) |
behar haur helburu | 1 (0,01) |
behar haur hezkuntza | 1 (0,01) |
behar haur ibili | 1 (0,01) |
behar haur jarduera | 1 (0,01) |
behar haur kopuru | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |