Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 59

2001
‎Proteina eskakizun handiagoen ordez, bidezko arrain anoa eta lekaleak eta zerealak konbinatzen dituzten plater nagusiak eskainiko dira (dilistak arrozarekin, espagetiak ilarrekin, pasta eta garbantzu zopa, kuskusa ilarrekin, etab.).). Elikagai bakoitza, bere neurrian Frutak, barazkiak eta entsaladak dira nagusi eskolako menuetan Eskolako menuak dietaren energia osoaren %35 izan behar du, eta ez da falta behar haurraren gorputza garatzeko eta jateko ohitura onak hartzeko behar den elikagairik. Barazki platerak eta entsaladak indartu behar dira plater nagusi gisa edo bigarrenaren goarnizio gisa, lekale eltzeak barazkiekin nahasita, arrainak bigarren plateren parean eta fruta freskoa, heldua, mamitsua, zaporetsua eta hainbat aurkezpenetan txandakatua (piezak, mazedoniak, brotxetak, irabiakiak…).
2002
‎Bertan, medikuei ohartarazten die «komunikabideek eztabaida horren berri izan dezaketela, hori baita hainbat argitalpenen ardatz nagusia». Txertoen dosietan kontrako erreakziorik hauteman ez dela ziurtatu arren, onartzen du «arrisku teoriko batek eragindako arreta neurriak hartu behar dira», hala nola tiomergatzdun txertoei «ahal den neurrian» uko egitea, zeren eta inoiz ez baita utzi behar haurrei txertoa jartzeari, «txertoaren onurak askoz handiagoak baitira orain txerto guztiak tiomergatzik gabe erabiltzeak ekar ditzakeen arriskuak baino». Hala ere, eskuragarri egon arren, arrazoi komertzialek biltegiratutako_ stocks_ ak aprobetxatzea eragin dute.
‎Hipertentsioa, obesitatea, arterioesklerosia edo bi motako diabetesa bezalako helduen gaixotasunek zerikusia dute gutxi zaindutako haurren elikadurarekin”, esan du Ros Mar ek, Soriguer ek bezala, dieta mediterranearraren alde egiten duen bezala. “Hobe da haur batek ez jatea bere xantaiari uztea baino”, dio aditu horrek, uste baitu ez dela zigortu behar haurra opilak eta litxarreriak kenduz. Izan ere, horiek, freskagarriekin batera, ez diote kalterik egiten haur baten hazkundeari, baldin eta dosi txikitan eta esnea, fruta, barazkiak eta abar barne hartzen dituen dieta orekatu baten barruan eskaintzen bazaie, behar den neurrian.
2003
‎“Gernu inkontinentzia? … Ez jarri aitzakiarik zeure burua zaintzeko”, osasun hezkuntzako kanpaina berri bati ekin dio. Kanpainaren helburua da mikzioaren nahaste horren berri ematea herritarrei, eta gizartea kontzientziatzea gernu inkontinentziak ez duela baldintzatu behar haurraren bizi kalitatea, ez eta eguneroko jarduera komunak egiteko oztopo izan ere. Almirall Prodesfarma eta Pharmacia laborategiek babesten dute kanpaina, eta elkarte zientifiko ugariren eta profesionalen, pazienteen eta kontsumitzaileen elkarteen laguntza du.
2004
‎Jostailuak sexuen arteko berdintasunari dagokionez duen funtzio hezitzailea ere gogoratu behar da: ez dira bereizi behar haurrentzako jostailu esklusiboak. Jostailu bat erostean, komeni da neurri hauek hartzea:
‎–Jostailu funtzionalek erabilera jarraibideak eta hartu beharreko neurriak erantsi behar dituzte. –Hiru urtetik beheitiko umeek ez dute izan behar haurrak irentsi edo arnastu dezakeen pieza txikirik. Listuarekin bustiz gero, ezin dira tamaina handiagoko materialekin egin.
2005
‎Dena den, langile zuzkidura egokia da kasu guztietan, hezitzaile bakoitzak artatu beharreko haur taldeari dagokionez, aholkatzen den kopurua ez baita gainditzen kasu bakar batean ere.
‎Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Ministerioak (MAPA) eta Espainiako Banatzaile Automatikoen Elkarte Nazionalak (ANEDA) hitzarmen bat sinatu dute ikasleek makina banatzaileen bidez jasotzen duten elikagai eskaintza arrazionalizatzeko. Hitzarmen horren arabera, saltzeko makinak ez dira kokatu behar Haur Hezkuntzako eta Lehen Hezkuntzako ikasleak erraz sar daitezkeen eremuetan; arrantza produktu freskoak, izoztuak eta ultraizoztuak etiketatzen laguntzea; eta arrantza produktuen elikadura segurtasunaren aldeko sustapen ekintzak egitea. Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak material didaktikoa diseinatuz eta Barne Ministerioarekin lankidetzan aritzeko protokolo bati esker elikadura osasungarria eta orekatua sustatzen duten jarduerak eginez lagunduko du ekimen hori.
2006
‎Halaber, arreta berezia jarri behar zaie jokoaren edo jostailuaren erabilera jarraibideei eta ohar osagarriei, eta, bilgarria bota aurretik, fabrikatzailearen edo banatzailearen datu erabilgarri guztiak gorde behar dira, oso erabilgarriak izango baitira erreklamazioak egiteko. Ez dugu ahaztu behar haurrari jostailuaren funtzionamendu zehatza azaltzea eta haren erabilerak izan ditzakeen arriskuez ohartaraztea. Azkenik, jostailuaren egoera egiaztatu behar dugu, eta jostailua akastuna denean itzultzeko eskubidea dugula jakin.
2008
‎Zorroa zamatzeko orduan, haurraren pisua hartu behar da kontuan: ez du eduki behar haurrak pisatzen duenaren% 10 baino gehiago.
2009
‎Gurasoek eta hezitzaileek sekula ez dituzte irrigarri utzi behar haurrak edo gazteak.
‎Beti ez da arazotzat jo behar haurrak jarrera errebeldea agertzea; haurraren garapen bidean, suertatzen dira halakoak, eta gurasoek jakin behar dute hori.
‎Gurasoek erabaki badute zigortu egingo dituztela haurraren jarrera negatibistak, tinko eutsi diote zigorrari, atzera egin gabe; ez dute utzi behar haurraren jarrerak etsipenera eraman ditzan, eta, adibidez, zigorra bete gabe gera dadin.
‎Ez dugu uste izan behar haurrak igerian ikasiko duenik.
‎Sekula ez dugu utzi behar haurra bera bakarrik igerileku ondoan.
2010
‎Konbentzituta esaten dut ez dela libururik behar haurra hezteko, eta ez dut uste umea eskuliburuarekin tratatu behar denik.
‎Haurrak min hartzeko arriskurik ez badago, ez zaio arretarik jarri behar haurraren jokabideari, deiari, zeren behin eginda, beti erabiliko baitu.
‎haur baten kanpoko itxurak bere jokabidea islatzen du. Gaituta daudenean, etxetik atera aurretik garbitzen irakatsi behar zaie, eta, ahal den neurrian, txukuntasunari eutsi; ez da ahaztu behar haurrak direla. Funtsezkoa da ordenaren garrantzia irakastea, bai beren gauzekin, bai besteen gauzekin, eta, azken kasu horretan, inoren objektuak errespetatzen ikastea, eta baimenik gabe haiena ez den ezer ez hartzea.
‎Institutu hori Hungariako izen handiko erakundea da, eta haurren independentziari eta autonomiari buruzko ikuspegi pedagogikoaren aitzindaria da eta mundu osoan ospe handia du. Erritmoak errespetatzea “Ez dira oztopatu behar haurraren mugimendu libreak” Emmi Pikler pediatrak, erakunde honen sortzaileak, azpimarratzen zuen ez direla “haurraren mugimendu libreak oztopatu behar, eta ez direla ahalegindu behar haurraren ohiko ibilbidea presuratzen edo aldatzen zuzeneko esku hartzeen bidez”. Ekintza errazak dira, hala nola haur bat eserita edo zutik jartzea, edo oinez ibiltzean eskutik heltzea, “eragin diezaiokete haurrak bere gaitasunetan duen konfiantzari, eraginkortasunari eta ondorengo jokabidean eragin handia izan dezake”.
‎Institutu hori Hungariako izen handiko erakundea da, eta haurren independentziari eta autonomiari buruzko ikuspegi pedagogikoaren aitzindaria da eta mundu osoan ospe handia du. Erritmoak errespetatzea “Ez dira oztopatu behar haurraren mugimendu libreak” Emmi Pikler pediatrak, erakunde honen sortzaileak, azpimarratzen zuen ez direla “haurraren mugimendu libreak oztopatu behar, eta ez direla ahalegindu behar haurraren ohiko ibilbidea presuratzen edo aldatzen zuzeneko esku hartzeen bidez”. Ekintza errazak dira, hala nola haur bat eserita edo zutik jartzea, edo oinez ibiltzean eskutik heltzea, “eragin diezaiokete haurrak bere gaitasunetan duen konfiantzari, eraginkortasunari eta ondorengo jokabidean eragin handia izan dezake”.
‎Nola iristen zaizkie mezuak gurasoei? “Arauek aldaketak ezartzen laguntzen dute, baina ohiturak aldatzeko denbora asko behar da” Gurasoei eskolako jantokiari buruz ematen zaien informazioa ez da murriztu behar haurrak jaten duen ala ez kontuan hartuta, baizik eta jarraibide erabilgarriekin osatu behar da. Eguneko menua osatzeko formula adierazten duen dokumentua entregatu behar da, eta hartutako mantenugaien kopurutik abiatuta eta gomendatutako eguneko kopurua osatzeko beharrezkoak diren nutrizio beharrak betetzen dituena.
2011
‎Ez dugu pentsatu behar haurrak heldu batek adina jan behar duenik
‎Ikasle horientzat, saririk onena haien emaitzak eta helmuga bat lortzearen gogobetetasuna dira. Horrek ez du galarazten, une jakin batean, gurasoek beren lana onartzea eta saria ematea, “baina ez da elementu erregulatzailea edo estimulu nagusia izan behar haurrak ikas dezan”.
‎Haur baten hotzeria tratatzeak, batez ere, haren sintomak arintzea esan nahi du. Hori bai, kontu handiz egin behar da, eta ez dira erabili behar haur txikientzat kontraindikatuta dauden metodo batzuk. Esperientziarik ez badugu, edozein urrats egin aurretik, pediatrari galdetzea komeni da.
‎Alderantziz, haur batek esne ugaria hasieratik aurkitzen badu eta haren urdaila kantitate handitan onartzeko gai bada, hartualdiak askoz azkarrago egin ditzake. Hasieran, eta bereziki amagandiko edoskitzearekin, ez da saiatu behar haurra ordutegi batera egokitzen. Denborak aurrera egin ahala, hartualdiak tartekatu egiten dira beti, baina, gainera, entretenitu egin daiteke erregularrago egin daitezen eta ordutegi malgu batera egokitu dadin.
2012
‎Gurasoen hezkuntza eginkizuna da ogitartekoentzat elikadura egokirako eta txikienen gustua ikasteko jaki interesgarrienak aukeratzea. Barazkiek, arrainek eta fruitu lehorrek ez lukete huts egin behar haurren asteko ogitarteetan. Baina nola jan arraina ogitartekoan?
‎Batzuk etapa horretatik irten eta zuzenean ibiltzen hasten dira. Beraz, ez du kezkatu behar haurrak bederatzi hilabete baino gehiago baditu eta oraindik ez badu amore eman. Haurrak 13 edo 14 hilabete bete eta oraindik ez ibiltzea ere ez da alarma iturri izango:
‎«Bularreko hartuneekin hidratazio egokia hartzen du». Espezialista horrek adierazi du ez dela ordu jakin bat markatu behar haurrari esnea emateko: «Amaren esnea txikiaren janaria eta edaria da, eta, hartualdiak haurtxoak eskatzen ez baditu, elikatu eta hidratatu besterik ez dugu egingo».
‎Hori gutxi balitz, aniztasun horri haurrentzako ibilgailuetarako osagarriena gehitu behar zaio, dozenaka eskaintzen baitira. Krisi ekonomikoa dela eta, gerrikoa estutu egin behar da, eta behar baino gehiago ez da gastatu behar haurraren kotxetxoan. Giltzarria da jakitea zein diren ezinbesteko osagarriak; zein diren erabilgarriak eta zeintzuk eros daitezkeen aukera izanez gero; eta zein diren baztergarriak, eragozpen handirik gabe.
‎Horregatik, garrantzitsua da une oro segurtasuna eta konfiantza erakustea. Ez zaie amore eman behar haurraren eskakizunei, ezta amore eman ere, zentrora joatearen guztiz kontra agertzen bada. Behin lagatzen bada, haurrak ulertuko du bere aurkako jarrerarekin proposatzen dena lortzen duela, eta berriro errepikatuko du.
2013
‎Ez da aurrekontu handirik behar haurrentzat urtebetetze festa bat antolatzeko, ahaztezina eta dibertigarria. Litekeena da, halaber, omenduak eta gonbidatuek ongi prestatutako ospakizuna izatea, eta Interneten eskura dauden trikimailuak erabiltzea.
‎«komeni da 8 hilabete inguruko glutena sartzea, eritasun zeliakoa aurkezteko modu larriak saihesteko». Ikasketa berriak, ordea, apuntatu ez dela itxaron behar haurrei glutena duten elikagaiak eskaintzeko, eta berandu sartzea kaltegarria ere izan daitekeela. Adin txikikoak jateko interesa agertzen hasten direnean, elikagai horiek beren dietan ager daitezke, baina kantitate txikiak eta pixkanaka.
‎Probatzen utzi behar da. Helduek ez dute esku hartu behar haurrak bere jostailuak modu desberdin batean erabili nahi baditu (betiere, min hartzeko edo hausteko arriskurik ez badago). Alderantziz, garrantzitsua da baloratzea eta dibertitzeko beste modu batzuk asmatu eta sortzea.
‎Ondoren, zinta berarekin, bi plastikozko botila huts itsasten zaizkio kartoiari Baltsa flotatuko dute. Orain, besterik ez da utzi behar haurrak bertan zer eraman nahi duen erabaki dezan, eta nabigatzera! Eraikitzeko erraza den beste ontzi eredu bat Txikiolan zehazten dena da.
‎aita edo ama, eta laguna. Baina sekula ez da ahaztu behar haurrek erreferente bat behar dutela. «Ezin zaio gurasoen paperari uko egin, ordezkaezina da», ondorioztatu du Gonzalezek.
2014
‎Guraso gehienek seme kutun bat dutela ondorioztatu duten ikerketa zientifikoak ere badaude. Kontua da ez dela erori behar haur bat bere anai arrebekin edo beste haur batzuekin konparatzean. «Ikasi zure anaiarengandik» edo «Zergatik ez zara izango (beste txikiago bat)» bezalako esaldiak oso kaltegarriak dira, eta haurraren autoestimua, bekaizkeria eta jelosia baino ez dute eragiten.
‎Batez ere, infusioak eta kafeinadun freskagarriak hartzeari utzi behar zaio; izan ere, loaren arazoak sor ditzaketenez, gernu produkzioa ere bizkortu egiten da. Baina ez litzateke arriskuan jarri behar haurraren hidratazio ona; izan ere, orekatzeko, likido gehiago edan luke eguneko gainerako orduetan. 3 Ez erabili haur oihalak. Gaueko enuresia egiteko, pixoihalek sintomak arintzen dituzten botika horiek bezala funtzionatzen dute, baina ez dute gaixotasuna amaitzen.
‎Adituen esanetan, sei hilabete bete arte ez zaie urik eskaini behar haurrei, amaren esnea hartzen dute edo formula esnez hidratatzen dira.
2015
‎Bestalde, jaiotzen auzia funtsezkoa da gizakiarentzat, ez baita ahaztu behar haurrak izatea bizitza honetako desiretako bat dela herritar askorentzat.
‎Edari alkoholdunen kontsumoa Amaren esnera pasatzen den alkohol kantitatea txikia den arren, espezialistek gomendatzen dute edoskitzaroan haren kontsumoa murriztea, eta kantitate «neurritsuak eta noizean behingoak» bakarrik hartzea. Adituek azaltzen dutenez, amek ez lukete alkoholik hartu behar haurrei bularra ematen ari badira, baina onartzen dute amagandiko edoskitzearen abantailak handiagoak direla «noizean behin alkohola kontsumitzeak dakartzan eragozpenak baino». Irudia:
‎AEPak azaltzen duenez, «sei hilabetetik aurrera onargarria da behi esnearen proteinak sartzea (galletetan edo beste produktu batzuetan), eta esnekiak arrisku alergiko txikiko haurrengan, urte baino lehen, betiere 12 hilabetera arte edari nagusia ez bada». Baina Amagandiko Edoskitze Batzordeak dio behi esnearen proteinari alergia izateko arriskua duten txikietan (APV), batez ere familiako aurrekariak izateagatik, proteinak ez direla sartu behar haurrak lehen urtea bete arte. APV duen lehen graduko senide bat (ama, aita edo anaia) egoteak arrisku handia ematen dio haurrari ere, Europako Gastroenterologia, Hepatologia eta Nutrizio Pediatrikoaren (ESPGHAN) irizpideen arabera.
‎Horrela, agian, txiza egiteko edo kaka egiteko gogoa sentitu bezain laster, pertsonaia horiek burura etor daitezen eta komunera joan daitezen gerta daiteke. 5 Ongi egiteagatik sariak Argi dago ez dela inoiz haserretu behar haurrarekin, ez duelako bere beharrak txizaldian edo komuna egiten. Etapa honetan, behar duzun pazientzia guztiaz jabetu behar dugu.
2016
‎Azenarioa xerratan moztu daiteke, cherry tomateak txotxetan bota edo pepino dadoak prestatu. Ez da pentsatu behar haurrei ez zaiela piper gordina bezalako barazkirik gustatzen. 3 Perretxikoak.
‎Baina horrek ez du kezkatzeko modukoa izan behar adinekoentzat. Ez da beldurrik izan behar haurra etorkizunean berekoia izango dela, ezta estiloagatik ere. Fernando Gonzalez Serranoren hitzetan, Uribe Kostako Haur eta Gaztetxoen Osasun Mentaleko Zentroko burua da, eta hiru urtetik aurrera «haurra askoz prestatuagoa dago balio sozialak bere gain hartzeko, baina hori ez dago ondo finkatuta bost edo sei» arte.
‎Eztabaidaren arrazoia seme alabekin lotuta egon arren, garrantzitsua da haiek zuzenean aipatzea, gatazkaren eragile gisa identifika ez daitezen. Era berean, ez da sustatu behar haurrek guraso baten edo bestearen alde jokatzea. Ez inposatzea, negoziatzea.
‎Haurtxoekin zerikusia duten kontraindikazio horiez gain, uxagarria aplikatzeko unean errespetatu beharreko jarraibide batzuk ere badaude. Lehenik eta behin, ez da inola ere utzi behar haurrak bere gorputzari buruz uxatzen duenik. Helduek beti egin behar dute, lehenik eta behin substantzia beren eskuetan jarri eta, horiekin, haurraren larruazaletik zabaldu.
‎Eskola absentismoaren zifrek Siria bezalako eskualdeetan okerrera egin dute,% 100ean% 50eko eskolatze batera pasatu baitira. Haurra izan beharrean haurra izatea. Batzuetan, faktore kulturalak eta hezkuntza sexista izaten dira, eta, ondorioz, neskak ez dira eskolara joaten edo lehen gelak uzten dituzte.
2017
‎LEcuyerren iritziz, haurrek estimulu gehiegi daukate gaur egun, eta ez lukete etxeko lanik eduki behar haur hezkuntzan.
‎Akilesko tendoiak luzera normala duenean, deskargatzeko txantiloi bigunak ezartzen dira, orpoaren posizioa zuzentzeko eta oin arkua altxatzeko. Txantiloi horiek ez dira inola ere ezarri behar haurrak lau urte izan baino lehen, eta are gutxiago bota zurrunak erabili behar dira orkatila aske mugitu ahal izateko, baina, hala ere, iradoki behar da oinetakoen kontrahorma zurruna izatea. Nolanahi ere, garrantzitsua da frogak egitea, ibiltzean min edo anormaltasunak oin lauari baino ez zaizkiola zor ziurtatzeko, eta ez beste arrazoi ortopediko batzuei, halakoak ere egon baitaitezke.
2019
‎Zorigaitzeko erorketak. Leihoak, eskailera baoak, balkoiak… Inoiz ez da gutxietsi behar haur batek lorontzi bat igo eta kalera irten, aulki bat hartu eta leihoa irekitzen saiatzeko duen gaitasuna. Segurtasun mekanismoak erabili behar dira beti.
‎Hona hemen adibide bat: Gurasoekin batera hitz egitea familiarekin chat bideo bidez. Zergatik ez dute telebista ikusi behar haurrek, ez eta tabletak eta mugikorrak erabili ere Zergatik. Hezkuntzagatik, baina baita osasunagatik ere.
‎Applied Ergonomics aldizkari ospetsuan argitaratutako artikulu batean egin dute, Journal Citation Reports en Ergonomia arloko bigarren hoberena. Eva Orantes, José Mª Heredia eta Mark Robinson zientzialariek baieztatu dute motxilak erabiltzen dituzten ikasleek gorputzeko pisuaren %10 baino karga handiagoak saihestu behar dituztela, eta ezartzen dute, orga erabiltzean, ez dutela gainditu behar haurraren kiloen %20 baino pisu handiagoa. Irudia:
‎Gauza gutxi egon daitezke jantoki txarra deritzenen berritxeak baino. Bost minutuan ez da konpondu behar haurrak ohitura osasungarriak hartzen, eta, gainera, ikasi ahal izango duten irakaspen garrantzitsuenetako bat da: diabetesa, obesitatea, elikadura jokabidearen nahasteak, gaixotasun kardiobaskularrak eta, are, minbizi mota batzuk (esofagoa, pankrea edo urdaila, adibidez).
2020
‎“Aste hauetan, denok jarriko gara pantailak baino gehiago. Gurasoek ez diete errua egotzi behar haurrei telebista gehiago ikusten dutelako edo makinatxoekin jolasten dutelako”, dio De Andresek. Muga batzuekin, hori bai:
2021
‎eskolaz kanpoko zer jardueratan eman diogu izena ikasturte honetan haurrari? Eskaintza nahiko zabala eta askotarikoa da, baina ez dugu horregatik hartu behar haurraren denbora librea horrelako jarduerekin. Eskoletan bazkalorduan eskaintzen direnez gain, akademietan eta beste prestakuntza zentro batzuetan arratsaldeetan eskaintzen direnak ere badaude.
‎“Askotan, bullying a jasaten duten haurrek mina izaten dute eskolara ez joateko edo ondo ez daudela esaten dute. Komunikazioa funtsezkoa da, baina ez da ahaztu behar haurrei beren hizkuntzan hitz egin behar zaiela. Elkar ulertzea nahi badugu, beren testuinguruan jarri behar dugu geure burua.
‎Proteinak eta karbohidratoak ere, elikagai konplexuagoak direnez, funtsezkoak dira organismoaren hazkundea ziurtatzeko. Haurtzaroa eta pubertaroa dira hazkundearen bi etapak, eta horregatik dira funtsezkoak mantenugaien beharrak haur eta nerabeentzat. Hala ere, hazteko elikagaiak kontuan hartu behar dira bizitza osoan, giza gorputzak etengabe aldatzen baitu.
2022
‎Hori bai, heldu baten ikuskapena funtsezkoa da. Nolanahi ere, elkarteak azpimarratzen du ez dela ahaztu behar haurraren lehen urteetan, 3 eta 6 urte bitartean bereziki, jolas gidatua oso garrantzitsua dela ikaskuntza sendotzeko. Horregatik, “eraginkortasuna handitu egingo da, pertsona heldu kualifikatu batek aldez aurretik planifikatu badu ikaskuntza egoera”, adierazi dute.
2023
‎talko hauts hezeak ez erabiltzea. Eta, bestalde, nahiz eta neguan eguzki izpiak zeiharago erortzen diren eta ez diren hain arriskutsuak, ez zaie eragin behar haurrei, batez ere lehenengo sei hilabeteetan, izpi ultramoreek hala ere eragiten baitiete.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar 56 (0,37)
beharrak 1 (0,01)
beharrean 1 (0,01)
beharreko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia