2009
|
|
• Prozesu malguak eta egituratuak dira, parte hartzean oinarritutako ikasketa eta ekintza prozesuak, landu
|
beharreko
gaitik harago.
|
2010
|
|
1) Euskal Herrian gertatutako bilakaera aztertzen da, hizkuntzarekiko, hizkuntzekiko, eta baita gizartearekiko ere; 2) Hezkuntza elebiduna eta eleaniztuna aztertzerakoan erabiltzen den teorizazio zabala eta nazioartekoa aplikatzen; 3) Erabiltzen den dimentsio anitzeko metodologia, beharrezkoa da hezkuntza eleaniztuna fenomeno konplexua gisa ulertzeko. Zentzu horretan, Geneseek ondo adierazten du zeintzuk diren landu
|
beharreko
gai nagusiak.
|
2018
|
|
Futbola jarri dute erdigunean guztiek. Hori dela eta, aurrera begira, landu
|
beharreko
gai bezala ikusten dute erreferenteena, batik bat," erreferente domestiko" deritzenena: iraEneritz Albizu Lizaso eta Goizane Arana Arexolaleiba – Bermeo eta Ondarroa.
|
2019
|
|
Eta horiek ere badira, arnasguneak izaten ari diren eraldaketaren parte. berauek definitzeko" erasandako" baino termino positiboagoa erabili behar? ...ze orokorraren ondorioak azaltzerakoan, behiala euskararen gune elebakar izan ziren horiei" erasandako arnasguneak" deitzea, eta beste bat, etorkizunera begirako hizkuntza politikak definitzerakoan eta gizarteratzerakoan arnasgune hauek sailkatzeko erabili behar den terminologia. alegia, analisi historiko zientifikorako baliagarria den terminologia ez dagoela zertan bere horretan erabili
|
beharrik
gaia sozializatzerakoan. eraldaketa honetan dena ez da galera izan, ordea. artikuluan" Berariazko euskal kultura ahultzen ari da" irakur genezake. eta esaldi horrek ñabardurak behar dituelakoan nago. Baieztapena bere horretan betetzen da aipatzen diren elementuei dagokienez, baina kulturgintza eta euskalgintza garaikideekin lotura estua duten beste aspektu batzuei dagokienez eraldatu eta indartu egin dela ere esango nuke. konparazio batera, bertsogintza inoiz baino zabalduago eta indartsuago dago arnasguneetan, baita euskal musikaren sorkuntza edo kontsumoa eta euskalgintzaren eta herrigintzaren beste alor batzuk. eta horiek ere badira, arnasguneak izaten ari diren eraldaketaren parte.
|
|
Vézinak eta Savardek (2017), osasun erakundeak hainbat aktore edo eragilez osaturiko sistema konplexu gisa ulertzen dituzte, Crozier eta Friedbergen (1977) sistemen teoriari jarraituz. argi adierazi dutenez," aktoreen askatasun tartea ezin da osorik murriztu beti. aktoreek, euren eguneroko harremanetan, erakundearen dimentsio formala (egitura eta arauak) ustiatzen, interpretatzen eta eraldatzen dute gai gatazkatsuak plazaratzeko orduan. kontzeptu honen giltzarria, gogoratu beharrekoa, hauxe litzateke: ...okatu behar direla, hainbesteraino, non bilakaera natural gisa, sistemaren dimentsio formalak jokoaren arauak bere egingo dituen. gutxiengoaren (gurean, gutxiengo hizkuntzaren) aktoreak euren askatasun tarteaz baliatu dira sistema osoa helbide horretara eramateko.". hori horrela, ikuspegi integrala zaila izanik ere, beharbada ez litzateke legedian edo hizkuntza eskubideen arloan soilik kokatu
|
behar
gaiaren inguruko eztabaida, osasungintzaren joko zelaia diren paradigmetan baizik: kalitatean, segurtasunean, ekitatean, eta ororen gainetik, pertsonan ardazturiko arreta ereduan. horrenbestez, arretaren normalizazioa, kontzeptu operatibo baliagarria izan daitekeela planteatu izan da.
|
2020
|
|
Gainontzeko saioekin alderatuta ere, ehunekoei erreparatuta zehar galdera gehien dituen saioa dugu Azpimarra. Hau, elkarrizketaren nolakoarekin lotuko genuke, izan ere elkarrizketatzaileak eta elkarrizketatuak haien arteko solas modukoa dute, galdera eta jorratu
|
beharreko
gai berri gehienak zehar galdera bidez bideratzen direlarik.
|
2021
|
|
Bestalde, gaztelania jatorrian lehen hizkuntza dutenen artean, are modu bortitzagoan bizi dute euskaraz hitz egiten ikasi
|
beharraren
gaia; eskakizuna presio modura bizi dute, eta horren aurrean kexa edo gaitzespen mezuak garatu dituzte. Euren iritzian migratzaileengan jartzen den eskakizun maila ez ei da bidezkoa, izan ere, badakite asko eta asko direla euskaraz hitz egiten ez dakiten Gipuzkoako biztanleak, jatorri atzerritarrekoak ez badira ere.
|
2022
|
|
Euskara biziberritzen eta leheneratzen aurrera egingo badugu, heldu
|
beharreko
gai estrategikoa da elefantea, hau da, esparru sozioekonomikoa ri berez daukan garrantzia ematea.
|
|
ari gara lanean txikikerietan, eta ez gara konturatzen aurrealdean zer arazo potolo daukagun; zoologikora joan gara, entretenitu gara animaliarik txikienekin, baina ez dugu ikusi aurrealdean geneukan elefantetzarra. Euskara biziberritzen eta leheneratzen aurrera egingo badugu, heldu
|
beharreko
gai estrategikoa da elefantea, hau da, esparru sozioekonomikoari berez daukan garrantzia ematea; izan ere, problema handi baten aurrean gaude: izugarrizko ahalegina egiten dugu hezkuntzaren bidez gazteak euskaraz hezi eta lan mundura euskaraz etor daitezen, baina gero gazte horiek batez ere erdaraz funtzionatzen duen lan munduan murgiltzen dira eta gehienetan irentsi ere egiten ditu, euskaraz egiteko aukerarik eman gabe.
|